- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Parlamentui patvirtinus vežėjų veiklos sugriežtinimą numatantį Mobilumo paketą, susisiekimo viceministras Gytis Mažeika sako, kad daugiausia diskusijų keliantis įpareigojimas vilkikams kas aštuonias savaites grįžti į įsisteigimo valstybę dar gali būti keičiamas po to, kai Europos Komisija atliks šio reikalavimo poveikio vertinimą.
„Poveikio vertinimas ir gali būti ta priežastis realiai inicijuoti pakeitimą naujame Mobilumo pakete“, – BNS sakė G. Mažeika.
Jis pabrėžė, kad ne visi Mobilumo paketo reikalavimai įsigalioja vienu metu, o reikalavimas dėl vilkikų grąžinimo bus pradėtas taikyti tik po 18 mėnesių
„Per šį laiką pati Europos Komisija turi atlikti poveikio vertinimą. Tikslas yra pasižiūrėti, ar nereikia koreguoti Mobilumo paketo būtent dėl to (vilkikų grąžinimo – BNS) reikalavimo. Kitas dalykas, mes labai rimtai kalbamės su mūsų partneriais Lenkijoje, Latvijoje, Estijoje, Maltoje ir kitomis šalimis apie tai, kad šią nuostatą turbūt bandysime ginčyti Europos Teisingumo Teisme“, – pabrėžė G. Mažeika.
Negaliu pasakyti kada susitarimas bus galutinis ir ar visos nepritariančios vilkikų grąžinimui susitars, bet yra noras turėti kuo daugiau tų valstybių, kurios eitų į teismą.
„Negaliu pasakyti kada susitarimas bus galutinis ir ar visos (nepritariančios vilkikų grąžinimui – BNS) susitars, bet yra noras turėti kuo daugiau tų valstybių, kurios eitų į teismą (...) Šį rudenį tas vienaip ar kitaip turėtų būti realizuotas. Po termino jau padaryti nebebūtų įmanoma“, – pridūrė jis.
G. Mažeikos teigimu, nuostata dėl privalomo vilkikų grąžinimo prieštarauja Europos žaliojo kurso tikslams, nes dėl jos įgyvendinimo didės tarša keliuose ir tai trukdys kovoti su klimato kaita.
„Dėl vilkikų grąžinimo, manau, tikrai byla bus, nes tai yra problema visai Europos Sąjungai. (...) Matome, kad tie vilkikai važiuos per visą Europą, juos reikės pirmyn atgal varinėti, bus tarša papildoma. Mes turime įpareigojimus mažinti anglies dvideginio emisijas, tai kažkaip akivaizdus neatitikimas, kaip vykdoma europinė politika“, – aiškino viceministras.
Vakarų europiečiai teigia, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur. Lietuvos vežėjai ir Vyriausybė sako, kad Vakarų europiečiai siekia konkurentus išstumti iš rinkos, o vilkikų privalomas grąžinimas padidins taršą keliuose ir taip trukdys kovoti su klimato kaita.
Be Lietuvos, naujosioms taisyklėms prieštarauja dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta, tačiau jų nepakako blokuoti sprendimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Armonaitė: GPM dalies perskirstymas gynybai savivaldybių pajamų nemažintų1
Prezidentui sukritikavus Laisvės partijos siūlymą dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė sako, kad savivaldos pajamos ...
-
Apklausa: daugiau nei pusė gyventojų pritaria draudimui rusams ir baltarusiams įsigyti NT3
Beveik šeši iš dešimties gyventojų pritaria draudimui Rusijos ir Baltarusijos piliečiams įsigyti nekilnojamojo turto Lietuvoje, rodo Notarų rūmų ketvirtadienį paskelbta bendrovės „Vilmorus“ apklausa. ...
-
Seimas balsuos, ar griežtinti taksi ir pavežėjų veiklą6
Seimas ketvirtadienį apsispręs, ar nuo 2025-ųjų sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą – parlamentarai balsuos dėl naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančių Kelių transporto kodekso pataisų. ...
-
Seimas balsuos dėl sankcijų pratęsimo rusams, baltarusiams, vėl siūloma riboti keliones
Parlamente ketvirtadienį numatytas galutinis balsavimas dėl nacionalinių sankcijų pratęsimo Rusijos ir Baltarusijos piliečiams. ...
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų2
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies2
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai19
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...