Ar yra tekę marginti kelis kilogramus sveriantį stručio kiaušinį?
Nors kasmet artėjant Velykoms pasigirsta vis daugiau naujų ir išradingų kiaušinių marginimo būdų, „Maximos“ užsakymu rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa atskleidė, kad didžiausią gyventojų palankumą vis dar išlaiko natūralios marginimo priemonės. Svogūnų lukštais, įvairiais prieskoniais ir augalais, marginti kiaušinius planuoja beveik 70 proc. apklaustųjų – šį tvaresnį ir taupesnį marginimo būdą daugiausiai rinksis šeimos bei vyresni nei 45 metų gyventojai.
Daugiau nei trečdalis apklaustųjų marginimui ketina rinktis kiaušinių dažus, maždaug dešimtadalis kiaušinius dekoruos vašku.
Tai, kad kiaušiniai per Velykas tampa itin ryškiu simboliu, kuriam gyventojai skiria ypatingą dėmesį, pastebi ir jų pardavimų tendencijas analizuojantis prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas. Jo teigimu, kiaušinių pardavimai aukštyn šokteli dar likus kelioms savaitėms iki švenčių – palyginti su įprastu laikotarpiu stebima bent dvigubai išaugusi kiaušinių paklausa. M. Tilmantas sako, jog smarkiai ūgteli ne tik susidomėjimas baltais kiaušiniais, kuriuos gyventojai noriai renkasi marginimui, bet ir dažymui taip pat puikiai tinkančiais kiaušiniais rudu lukštu, pasižyminčiais tokia pat maistine verte, kaip ir balti kiaušiniai. Velykiniu laikotarpiu fiksuojami tris kartus intensyvesni putpelių kiaušinių pardavimai, aktyviai dairomasi egzotiškų alternatyvų: žąsų, stručių kiaušinių.
„Atsižvelgdami į pirkėjų poreikius, kasmet pasirūpiname didesniais kiaušinių kiekiais ir įvairesniu jų asortimentu. Šiemet velykiniu laiku lentynose bus galima rasti visų rūšių kiaušinių, o didžiosiose prekybos tinklo parduotuvėse – ir Afrikos stručių kiaušinių, kurio svoris gali siekti net iki 2 kg“, – pasakoja prekybos tinklo „Maxima“ atstovas.
Nuo 2025 m. „Maxima“ neprekiaus narvuose auginamų vištų kiaušiniais
Šiuo metu „Maximos“ parduotuvėse galima įsigyti tiek auginamų narvuose, tiek laikomų ant kraiko ar ekologiškai auginamų vištų kiaušinių – šią informaciją nurodo ženklinimas ant pakuotės ir lukšto. Vis dėlto, pasak M. Tilmanto, prekybos tinklas yra išsikėlęs tikslą iki 2025 metų atsisakyti narvuose auginamų vištų kiaušinių prekybos.
Jo teigimu, aiškiai matomas augantis visuomenės sąmoningumas – pirkėjams svarbu naudoti tvariai ir humaniškai išgaunamus produktus. Pirkėjai vis dažniau rinkdamiesi kiaušinius atkreipia dėmesį į tai, kokiomis sąlygomis yra laikomi paukščiai. Tad bendradarbiaujant su Lietuvos ir kaimyninių šalių paukštynais, „Maximos“ parduotuvėse nuolatos didinamas geresnėmis sąlygomis auginamų vištų kiaušinių pasirinkimas.
„Pokyčius įgyvendiname palaipsniui, pradedant nuo švietimo kampanijos, padedančios pirkėjams priimti labiau motyvuotus sprendimus, iki nuoseklių ir konkrečių žingsnių. Pavyzdžiui, 2021 m. pabaigoje savo „Meistro kokybės“ kulinarijos ir konditerijos produkcijoje atsisakėme narvuose laikomų vištų kiaušinių. Per mėnesį sunaudojame apie 14 tonų kiaušinių, kuriuos dėjo laisvai arba ekologiškai auginamos vištos“, – sako M. Tilmantas.
Šiemet – ypatingas dėmesys šventinei atributikai
Pasak M. Tilmanto, pirkėjai kasmet prieš Velykas apsirūpina ne tik kiaušiniais margučiams, bet ir velykinėmis dekoracijomis. Atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė respondentų ketina ir šiemet puošti namus ar šventinį stalą.
„Dažniausiai gyventojai nurodo, jog Velykoms renkasi dekoratyvinius kiaušinius, taip pat žvakes, gėles, augalus, įvairias su švente susijusias statulėles ar servetėles. Tyrimas atskleidžia, jog šventei skirtoms dekoracijoms didžioji dauguma išleis iki 50 eurų. Beveik 40 proc. apklaustųjų nurodė, kad Velykų apsipirkimą planuoja būtent „Maxima“ parduotuvėse, tad pirkėjams paruošėme įvairiausių velykinių prekių. Siekdami palengvinti pasiruošimą šventėms, atrinkome ir asortimente turime platų įvairių velykinių dekoracijų pasirinkimą, o Velykoms tinkančia atributika gyventojai galės pasirūpinti už patrauklią kainą“, – primena M. Tilmantas.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.
Naujausi komentarai