- Lukas Blekaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaruoju metu Kazachstane buvo sulaikyti du gėles gabenę Lietuvos krovininiai automobiliai. Vieno vilkiko vairuotojas, įmonės „Jugernautas“ vadovas Nerijus Puidokas, sako, kad automobiliai buvo sulaikyti, nes buvo važiuojama su dvišaliu, o ne trišaliu leidimu. Pastarųjų esą trūksta. Tuo metu Susisiekimo ministerija ragina vežėjus būti supratingus ir nenaudojamą trišalį leidimą grąžinti.
„Trišalių leidimų nėra šiuo metu, jų nepakanka, kiek mums jų reikia, neišsprendžia mūsų vyriausybės, neranda bendros kalbos tarpusavyje, tai, visų pirma, problema didelė. Kad nestabdytume mašinų, važiavome su dvišaliais. Krovinys, siuntėjas kaip ir lietuvis, bet gėlės Lietuvoje neauga, auga Olandijoje. Jie sulaikė mašinas, nes mes pažeidėme jų sistemą. Sumokėjome baudą, su „Linavos“, Valstybine kelių transporto inspekcija, Vyriausybės pagalba išsikapstėme tas mašinas, radome trišalių leidimų, paskolino kita įmonė. Kitu būdu būtų mašinos stovėjusios tol, kol būtų atsiradę trišalių leidimų“, – Eltai pasakojo N. Puidokas.
Už vieną vilkiką po šio įvykio teko pakloti 1,5 tūkst. eurų baudos.
„Bauda buvo dar palyginus proto ribose, kadangi ją reikės mokėti per penkias dienas, tai mums vienai mašinai bauda buvo apie 1,5 tūkst. eurų, šiaip tai būtų 3 tūkst. eurų ir daugiau bauda“, – sakė N. Puidokas.
Anot įmonės vadovo, įvairių nesusipratimų Kazachstane pasitaikydavo ir anksčiau, tačiau tokio masto – pirmą kartą.
„Mūsų verslui tai yra mirtis, kadangi mūsų pagrindiniai klientai, pagrindinė sritis yra Kazachstanas. Mums nutraukus šią kelionę... Šiuo metu mažai įmonei ieškoti naujų kelių yra praktiškai net neverta“, – pripažino jis.
Vežėjų asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas teigė, kad Lietuva dėl leidimų yra įtemptuose santykiuose su Kazachstanu.
„Užtekdavo dvišalių leidimų, nes persiformina Kaune gėlės, išeina kaip iš Lietuvos, bet suprantama, kad nedaug gėlių auga pas mus, jos yra vis tiek iš Olandijos, Kolumbijos ar dar kažkur. Tas traktavimas skirtingas, išeina taip, kad jie paprašo trečiųjų šalių leidimo, o jie yra deficitiniai, kadangi esame įtemptuose santykiuose su Kazachstanu dėl tų leidimų.
Kazachstanas visada naudodavo keletą kartų daugiau tų leidimų nei mes. Pernai pasidarėme paritetinius pagrindus, kad vienodai jie leidimų turi, vienodai mes – po 4,5 tūkst. dvišalių leidimų ir po 1 tūkst. trišalių. Jiems dabar labai pritrūko, nebeturi. Kai areštavo tas dvi transporto priemones Kazachstane, pas mus buvo areštuotos devynios, bet jos jau važiavo su padirbtais leidimais čia“, – Eltai sakė Z. Buivydas.
Anot jo, trišalių leidimų trūkumas buvo jaučiamas visada.
„Anksčiau būdavo apsikeičiama po 9 tūkst. (leidimų – ELTA), tačiau lietuviams nereikia tiek daug dvišalių leidimų, mums daugiau reikia trišalių. Bandome dabar siūlyti, kad būtų universalūs leidimai. Pavyzdžiui, po 5,5 tūkst., bet universalūs“, – sakė Z. Buivydas.
Susisiekimo ministerija Eltą informavo, kad su Kazachstano Respublika 2020 metams pariteto pagrindu buvo pasikeista 1000 trišalių leidimų. Trišalių leidimų buvo išdalinta tiek, kiek jų buvo gauta. Ministerija taip pat atkreipia dėmesį, kad vežėjai dar turi apie 13 proc. nepanaudotų leidimų, ir prašo vežėjų sąmoningumo nepanaudotus trišalius leidimus grąžinti.
„Pagal ilgalaikę leidimų panaudojimo statistiką vežėjai kasmet Lietuvos transporto saugos administracijai grąžina nuo 5 iki 10 proc. nepanaudotų leidimų iš gautos kvotos, todėl naudojant leidimus, visų pirma, reikia pačių vežėjų supratingumo. Jeigu vežėjas, gavęs trišalį leidimą, laikui bėgant sužino, kad jo nepanaudos, turi laiku jį grąžinti, kad tą leidimą būtų galima paskirti kitam vežėjui, turinčiam užsakymą į Kazachstaną. Labai svarbu efektyviai panaudoti leidimus, ir tai priklauso nuo vežėjų supratingumo, nes nėra jokios prasmės laikyti leidimą ir jo nepanaudoti“, – teigė ministerija.
Anot jos, santykiai tarp Lietuvos ir Kazachstano yra dalykiški, o komunikavimo kanalai veikia puikiai.
„Taip pat yra „karštoji linija“ tarp Lietuvos ir Kazachstano kontroliuojančių institucijų. Komunikuojama ministerijų ir ambasadų lygmeniu“, – teigiama ministerijos komentare.
Ji taip pat pažymėjo, kad transporto priemonių sulaikymo Kazachstane atvejų buvo ir anksčiau.
„Lietuvos kontroliuojančios institucijos taip pat sulaiko Kazachstano vežėjų transporto priemones. Sulaikymo pagrindas tiek Lietuvoje, tiek Kazachstane – nacionalinių teisės aktų pažeidimas. Susisiekimo ministerija nuolat rekomenduoja vežėjams ir vežėjus vienijančioms asociacijoms, vykdant tarptautinius pervežimus, labai tiksliai vadovautis priimančiosios valstybės nacionaliniais teisės aktais“, – Eltai teigė ministerija.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prie Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų2
Prie nacionalinei plėtros įstaigai „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) priklausančio Žaliųjų finansų instituto įsteigto Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų. ...
-
„Tele2“ interneto apsauga per metus Lietuvoje sustabdė per 390 mln. grėsmių2
Nuo praėjusių metų pirmojo ketvirčio mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ tinkle veikianti interneto apsauga per metus padėjo klientams išvengti daugiau kaip 390 mln. kibernetinių grėsmių. Iš viso nuo šių grėsm...
-
Ministras: „Amber Grid“ priežiūros statant GIPL trūko, dokumentus klastojo „Alvora“1
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) konstatavus, jog dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ netinkamai prižiūrėjo Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybas, energetikos ministras Dainius Kreivys atsak...
-
Derybose su „Rheinmetall“ tariamasi dėl gamyklos statybų pradžios rudenį
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos Lietuvoje statybas siekiama pradėti jau šių metų rudenį, skelbia derybas su koncernu pradėjusi Ekonomikos ir inovacijų ministerija. ...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
„Teleloto“ studija virs podiumu
„Ar gali pasiūti „Teleloto“ palaidinę? Kaip išsinuomoti „Teleloto“ suknelę? Įmanoma nusipirkti „Teleloto“ kojines? Tokius ir panašius klausimus jaunoji dizainerė Karina Panina pastaraisiais metais gi...
-
„Fazer“ svarsto apie pokyčius gamyboje: sieks užtikrinti konkurencingumą Baltijos kepyklų rinkoje7
Greitojo vartojimo produktų įmonių grupė „Fazer“ siekia stiprinti savo pozicijas visose rinkose. Kaip vieną iš strateginių veiksmų, svarsto apie galimybę visas Baltijos šalių kepyklas sujungti į vieną gamybos padalinį Ogr...
-
„Panevėžio statybos trestas“ gavo 156 mln. eurų Ignalinos AE užsakymą2
Viena didžiausių šalyje statybos bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ (PST) gavo 156 mln. eurų vertės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) užsakymą statyti radioaktyviųjų atliekų atliekyną, antradienį pranešė PST. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...