Pereiti į pagrindinį turinį

„Lidl“ žengia į JAV rinką

Atidarydamas parduotuves JAV prekybos tinklas „Lidl“ į pagalbą pasitelkė bene garsiausią JAV gyvenančią vokietę – supermodelį Heidi Klum, apžvelgdamas Vokietijos verslą praneša LRT RADIJAS. Teigiama, kad sukurti nebrangių drabužių kolekcijas kviečia ir garsius mados dizainerius.

A. Ufarto / BFL nuotr.

Vokietijos verslininkai ES pasitiki

„Warth & Klein Grant Thornton“, vienos didžiausių Vokietijoje audito bendrovės, atliktos naujausios verslininkų apklausos rodo, kad, nepaisant visų paskutiniųjų tarptautinės politikos peripetijų, vokiečių verslo vadovai pasitiki Europos ateitimi ir euro zonos ekonomikos augimo galimybėmis.

94,7 proc. apklaustų verslininkų pasisako už išlikimą euro zonoje ir tik 2,7 proc. mano, kad reikėtų iš jos pasitraukti. Tačiau beveik trečdalis apklaustų Vokietijos verslo vadovų vis dėlto yra labai susirūpinę dėl augančio populizmo politikoje. Jie mano, kad dešiniųjų populistų stiprėjimas daugelyje Europos Sąjungos (ES) valstybių narių neša ne vien politinę riziką, bet gali negatyviai atsiliepti ir Europos ekonominiam bendradarbiavimui bei augimui.

Vis dėlto vadinamasis optimizmo indeksas Vokietijoje, palyginus su kitų šalių rezultatais, išlieka aukštas. Jis siekia net 75 proc. Jį ypač skatina aukšti lūkesčiai eksportui. Šių lūkesčių indeksas Vokietijoje lygus 35 proc. ir yra aukščiausias euro zonoje.

Panašūs yra ir Vokietijos pramonės federacijos BDI ir „Deutsche Bank“ užsakymu atliktos didžiausių šeimos verslu užsiimančių įmonių apklausos rezultatai. Jie sako, kad šiais metais net trys ketvirtadaliai jų vadovų teigiamai žvelgia į savo šeimos verslo ateitį.

Pernai tokie optimistiški buvo tik du trečdaliai apklaustųjų. Komentuodamas apklausos rezultatus BDI atstovas padarė išvadą, kad Vokietijos verslininkams ES yra problemų sprendimo būdas, o ne problema. Jis pridūrė, kad vokiečiai norėtų ir visomis pastangomis siekia greito visos Europos ekonominės zonos sustiprėjimo.

Gera ekonominė padėtis lėmė dar didesnį paslaugų augimą

Gegužę Vokietijos paslaugų augimas išliko solidus, o spartus gamybos aktyvumas kilstelėjo privataus sektoriaus plėtrą į šešerių metų aukštumas. Tai – dar vienas ženklas, kad didžiausios Europos ekonomikos atsigavimas tęsiasi.

Finansinės informacijos ir paslaugų kompanijos „Markit“ skaičiuojamas sudėtinis Vokietijos pirkimo vadybininkų indeksas gegužę išaugo iki 57,4 punktų palyginus su 56,7 punkto balandį. Rodiklis apima gamybos ir paslaugų sektorius, o šie sudaro daugiau nei du trečdalius Vokietijos ekonomikos.

Šis indeksas yra gerokai aukščiau 50 punktų ribos, skiriančios plėtrą nuo susitraukimo. Verslo aktyvumas paslaugų sektoriuje taip pat yra stabilus. Per praėjusius metus Vokietijos ekonomika pakilo 1,9 proc. Prie to prisidėjo išaugęs privatus vartojimas, valstybės išlaidų mažinimas ir statybų sektoriaus plėtra.

Pirmąjį šių metų ketvirtį šalies ūkis augo 0,6 proc. Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija prognozuoja Vokietijai tolesnį stabilų ekonomikos augimą. Vokietijos vidaus bruto produktas, kaip numato minėta organizacija, šiais metais gali išaugti 1,7 proc., o ateinančiais net 2 proc.

Infliacija sulėtėjo labiau nei tikėtasi

Naujienų agentūra „Reuters“ pranešė, kad Vokietijos vartotojų kainų infliacija gegužę tikriausiai sulėtėjo labiau negu tikėtasi ir nukrito žemiau Europos Centrinio Banko (ESB) keliamo 2 proc. tikslo.

Daugiausia gyventojų turinčioje Šiaurės Reino-Vestfalijos žemėje metinė infliacija gegužę sulėtėjo iki 1,6 proc. nuo 2,1 proc. balandžio mėnesį. Saksonijoje ji sudarė 1,6 proc., Bavarijoje ir Brandenburge – 1,4 proc.

Anksčiau „Reuters“ prognozavo, kad gegužę infliacija Vokietijoje sudarys 1,6 proc., kai balandį ji buvo lygiai 2 proc. dydžio. Dabar „Reuters“ apklausti ekonomistai jau prognozuoja, kad gegužę ji susilpnėjo iki 1,5 proc. nuo 1,9 proc. balandžio mėnesį. ECB prezidentas Mario Draghi ta proga pažymėjo, kad euro zonos ekonomika atsigauna, infliacija išlieka nedidelė.

Į pagalbą „Lidl“ pasitelkė supermodelį H. Klum

Kitą savaitę prekybos tinklas „Lidl“ oficialiai pradės ekspansiją į JAV ir atvers pirmuosius prekybos centrus. Iš viso iki ateinančių metų vidurio vien rytų pakrantėje žada būti iki 100 „Lidl“ prekybos centrų. Į starto pozicijas „Lidl“, kuris Vokietijoje ir kaimyninėse valstybėse iš tikro yra pigių maisto ir pirmojo būtinumo prekių tinklas, žengia su šiuo metu bene žymiausios JAV gyvenančios vokietės, madų pasaulio žvaigždės H. Klum pagalba.

H. Klum ne tik puoš atidarymo renginius, bet ir pati prisideda sukurdama „Lidl“ skirtą autorinę drabužių kolekciją. Kovoje už rinkas ir pirkėjus „Lidl“ į pagalbą telkia ir kitus garsius mados dizainerius, kad šie jiems taip pat sukurtų savo nebrangių rūbų kolekcijas. Kol kas kitų šios mados kampanijos dalyvių vardai laikomi paslaptyje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų