Pereiti į pagrindinį turinį

"Lietuvos geležinkeliai" neatskleidžia sutarties su "Klasco" detalių

2017-01-04 12:29
BNS inf.

Naujajai valstybės valdomos bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" vadovybei nutarus nebetaikyti išskirtinių sąlygų "Achemos grupės" valdomai jūrų krovinių krovos kompanijai "Klasco", geležinkeliai neteikia daugiau informacijos apie sutarties sąlygas. "Klasco" kol kas taip pat nekomentuoja "Lietuvos geležinkelių" sprendimo.

Mantas Bartuška
Mantas Bartuška / A.Ufarto/BFL nuotr.

"Komercinių sąlygų atskleisti negalime", - BNS sakė "Lietuvos geležinkelių" atstovas Mantas Dubauskas.

Pasak jo, "Klasco" buvo suteiktos palankesnės krovinių vežimo sąlygos nei kitoms bendrovėms, tačiau tikino, kad įmonė nėra paskaičiavusi, kiek dėl to neteko pajamų.

"Kol kas negaliu atsakyti, dar susiskaičiuosime, nes neaišku, kiek realiai tomis sąlygomis buvo naudojamasi", - teigė M.Dubauskas.

Jis sakė kol kas negalintis pasakyti, ar tarifų lengvatos buvo taikomos ir kitomis bendrovėmis - tai paaiškės, atlikus sutarčių auditą.

"Klasco" atstovė Vida Bortelienė BNS teigė, kad įmonė kol kas nekomentuoja "Lietuvos geležinkelių" sprendimo, o savo poziciją žada pateikti vėliau.

"Lietuvos geležinkelių" vadovas Mantas Bartuška antradienį teigė nesuprantąs, kodėl "Klasco" gaudavo išskirtines sąlygas, o su viena didžiausių geležinkelių klienčių - "Orlen Lietuva" dėl tarifų jau kelerius metus vyksta ginčai.

M. Bartuška iki darbo geležinkeliuose vadovavo naftos krovos bendrovei "Klaipėdos nafta" - tarp jos ir "Achemos grupės" pastaraisiais metais buvo nemažai trinties. Grupės įmonė "Achema" nesutiko mokėti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymo mokesčio ir dėl to keletą metų bylinėjosi teismuose - juos pralaimėjusi, "Achema" 2015 metais pagaliau sumokėjo 51 mln. eurų skolą.

Be to, "Klaipėdos nafta" ir "Achemos grupės" valdomas Krovinių terminalas konkuruoja dėl naftos produktų krovos. Pastarasis siekia panaikinti "Klaipėdos naftos" ir "Orlen Lietuvos" 2011 metais pasirašytą sutartį ir prisiteisti beveik 6 mln. eurų.

Šioje byloje už konkurenciją Klaipėdos uoste ribojančius veiksmus ir žalą taip pat prašoma nubausti buvusį "Klaipėdos naftos" vadovą, dabartinį susisiekimo ministrą Roką Masiulį, kuris, pasak Krovinių terminalo, organizavo ir pasirašė tokią sutartį. R.Masiulis tai vadina spaudimu, siekiu politizuoti bei vilkinti bylą.

Pasak R. Masiulio, "Achemos" grupė turi nemažai interesų Klaipėdos uoste. Tapęs susisiekimo ministru, jis užsimojo skaidrinti, efektyvinti daugelio ministerijai pavaldžių įmonių veiklą, ir tai, jo žodžiais, tikrai sulauks pasipriešinimo.

"Tik man tapus susisiekimo ministru, "Achemos" grupė labai keistomis aplinkybėmis mane įtraukė į bylą. Aš vienintelis iš visų tuo metu buvusių vadovų esu įtrauktas į bylą. Ir tai aš laikau politizavimu ir asmeniniu spaudimu. "Achema" turi didelių interesų susisiekimo sektoriuje ir galbūt toks yra preventyvus veiksmas norint sustabdyti kažkokias permainas", - interviu "Verslo žinioms" yra sakęs R.Masiulis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų