Po ministerijos kritikos – nauji konkursai

„Smiltynės perkėla“ paskelbė keletą viešųjų pirkimų konkursų, dėl kurių prieš kurį laiką kritikos sulaukė jos vadovybė.

Konsultacija dėl naujo kelto

Paskelbtas rinkos konsultacijų konkursas dėl „Smiltynės perkėlos“ naujo keleivinio-krovininio kelto pirkimo. Bus aiškinamasi dėl galimos kelto kainos, jei antstatas būtų statomas iš jūrinio aliuminio. Dėl šio kelto konkursas skelbiamas pirmą kartą.

Kelto pirkimo konkursą planuojama skelbti dar šiemet.

„Smiltynės perkėla“ norėtų įsigyti universalų dyzelinį iki 60 metrų ilgio keltą, kuris plukdytų iki 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių. Jis plaukiotų II Smiltynės perkėlos maršrutu, tačiau būtų pritaikytas švartuotis ir senojoje perkėloje.

Laivas turėtų automobilių pakrovimo ir iškrovimo rampas, taip pat šonines keleivių išlaipinimo vietas. „Keleiviniu“ režimu keltas galėtų priimti iki tūkstančio keleivių.

Pageidaujama, kad keltas galėtų plaukti ir prastesnėmis oro sąlygoms, esant ir iki 30 centimetrų ledui. Iš esmės jis turėtų atitikti Švedijos ir Suomijos keltų ledo klasės reikalavimus, nors pas mus žiemos būna švelnesnės ir Klaipėdos uostas laikomas neužšąlančiu. 

Pertvarkys apareles

Kitas „Smiltynės perkėlos“ siekis, dėl kurio taip pat paskelbtas viešasis konkursas, yra pertvarkyti keltų „Neringa“, „Baltija“ ir „Žalgiris“ rampas.

Prieš tai skelbtas konkursas neįvyko. Iš naujo jis paskelbtas pakoregavus sąlygas.

Į laivus siekiama įmontuoti 8 metrų pločio ir iki 50 tonų keliamosios galios apareles (rampas). Jos leistų vienu metu į keltą įvažiuoti ar iš jo išvažiuoti automobiliams dviem eilėmis.

Šiuo metu tuose keltuose yra 5,4 metro pločio ir 25 tonų keliamosios galios rampos.

Taip pertvarkyti keltai dirbtų greičiau ir efektyviau. Specialiai tokiai jų veiklai būtų pritaikytos ir uosto 76, 79, 153 ir 156 krantinės, įrengiant reguliuojamas rampas.

Iškėlė įtarimus

Per 2017 – 2019 m. „Smiltynės perkėla“ jau keletą kartų skelbė viešuosius pirkimus dėl keltų. Ne tik dėl naujo keleivinio-krovininio kelto, bet ir dėl numatomų įsigyti dviejų iki 52 metrų ilgio dyzelinių elektrinių keltų su integruotu akumuliatorinių baterijų bloku.

Tie keltai turėjo plaukioti senojoje Smiltynės perkėloje nuo 26 krantinės į perkėlą Smiltynėje, taip pat į krantinę prie Lietuvos jūrų muziejaus.

Konkursas dėl šių keltų pirkimo neįvyko, nes procedūra buvo nutraukta. 

Birželį Susisiekimo ministerijos audito grupė buvo nustačiusi, kad „Smiltynės perkėlos“ vykdytuose viešuosiuose pirkimuose galimai buvo ribojama konkurencija ir proteguotas vienas pirkėjas. "Smiltynės perkėla" 2017–2019 m. organizavo 8 pirkimus. Iš jų dėl penkių pirkimų procedūros buvo nutrauktos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

medis

medis portretas
Dyzelinis variklis??Kur ekologija?co2????

Pastebėjimas

Pastebėjimas portretas
Neliko Massiulio nebebus kam kritikuoti
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių