Pereiti į pagrindinį turinį

Sustabdyti A. Meškinio tilto ardymo darbai: konstrukcija gali virsti tiek į vieną, tiek į kitą pusę

2023-02-21 15:31
DMN inf.

Prieš kelias dienas Kaune įgriuvus rekonstruojamam A. Meškinio tiltui, eismo dalyvių saugumas magistralėje ekspertams bent kol kas neužkliūva, tačiau tilto ardymo darbai sukėlė daug klausimų. Tiltą-griuveną apžiūrėjusi ir tiltą ardančios bendrovės „Kauno tiltai“ veiklą čia ištyrusi Valstybinė darbo inspekcija (VDI) tvirtina užfiksavusi darbo saugos pažeidimų. Kokių priemonių bus imtasi, kas laukia pažeidėjų, LNK žurnalistė kalbėjosi su VDI  Darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus vadovu Sauliumi Balčiūnu.

Sustabdyti A. Meškinio tilto ardymo darbai: konstrukcija gali virsti tiek į vieną, tiek į kitą pusę
Sustabdyti A. Meškinio tilto ardymo darbai: konstrukcija gali virsti tiek į vieną, tiek į kitą pusę / Eitvydo Kinaičio nuotr.

– Tų pažeidimų rasta nemažai, bet kokie užfiksuoti esminiai, didžiausi?

– Reikėtų pažymėti, kad darbus vykdė vienas iš „Kauno tiltų“ subrangovų, kurie būtent ir ardė tiltą. Pirminiame etape, kiek nustatė VDI inspektoriai, įmonė buvo parengusi ardymo darbų technologijos projektą, pagal kurį ir dirbo. Tačiau, kai suiro pati tilto konstrukcija, dalis atramos nukrito, įmonei reikėjo iš naujo pervertinti visą riziką ir parengti naują projektą esant naujoms sąlygoms, nes pavojai pasikeitė. Tiksliau tos rizikos išaugo. Šiandien tiltas gali virsti tiek į vieną, tiek į kitą pusę, pasisukti ir t. t. Į šį klausimą turėtų atsakyti ekspertai, nes ne VDI kompetencijoje įvardinti, kokie konkretūs ardymo darbų pažeidimai buvo padaryti.

Darbuotojai dirbo pavojingose zonose, kurios nebuvo aptvertos. Darbams vadovavo netinkamos atestacijos darbų vadovas.

– Jūsų inspektoriai sureagavo į gautą pranešimą ir atliko patikrinimą?

– Taip, vasario 15 dieną VDI gavo pranešimą, kad būtent prie tos nukritusios konstrukcijos vėl atnaujinti darbai. Atvykę VDI Kauno teritorinės darbo inspekcijos inspektoriai būtent dėl tų minėtų pažeidimų ir sustabdė darbus. Esminis pažeidimas – pasikeitus sąlygoms nebuvo atnaujintas ar parengtas iš naujo griovimo darbų projektas. Darbuotojai dirbo pavojingose zonose, kurios nebuvo aptvertos. Į pavojingą zoną galėjo patekti ir pašaliniai asmenys. Taip pat – patikrinimo metu  darbams vadovavo netinkamos atestacijos darbų vadovas. Tikrai buvo padarytas ne vienas pažeidimas, kuris galėjo sąlygoti keleto žmonių žūtis, jeigu tuo metu būtų pajudėjusi ir kritusi tilto konstrukcija.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Ar dabar situacija yra stabilizuota, nelaimėms kelias užkirstas?

– Būtent ši nugriuvusio tilto situacija nėra pakankamai saugi. Tilto avarijos tyrimui vadovauja Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos pareigūnai. Tikimasi iš jų tam tikrų rekomendacijų ir parengto kompetentingo projekto.

– Kaip suprantu, atsakomybė dabar krenta ne ant bendrovės „Kauno tiltai“ pečių, bet ant jų subrangovo, kuris ir vykdė tuos ardymo darbus?

– Iš principo tas, kas vykdo darbus, tas ir privalo parengti atitinkamus dokumentus, kad galėtų saugiai tuos darbus įgyvendinti.

– Kokios gresia baudos pažeidėjams?

– Kadangi šio įvykio metu nukentėjusiųjų nebuvo, tai jau – nebe VDI kompetencija. Tai turėtų spręsti, manau, atitinkamos institucijos. Greičiausiai, tai bus Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prerogatyva.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų