Pereiti į pagrindinį turinį

Šviesos diena – geriausia proga įžiebti kalėdines girliandas

2019-12-13 10:19
DMN inf.

Šv. Liucijos diena, gruodžio 13-oji, primena, kad iki Kalėdų liko vos 12 dienų. Lietuvoje ši šventė nuo seno minima kaip Šviesos diena, kai lauke būdavo deginami laužai, namuose – žvakės. O šiais laikais šv. Kalėdų laukimo tradiciją nušviečia elektros lempučių girliandos. Kaip rodo prekybos tinklo „Maxima“ pardavimų duomenys, švytinčių ir mirksinčių papuošimų paklausa metų pabaigoje smarkiai šokteli.

Šviesos diena – geriausia proga įžiebti kalėdines girliandas
Šviesos diena – geriausia proga įžiebti kalėdines girliandas / Pixabay nuotr.

„Daugumai mūsų pirkėjų šv. Kalėdos yra pati svarbiausia metų šventė, kai namuose susiburia visa šeima ir kartojasi maži, bet svarbūs ritualai. Pastarųjų metų duomenys rodo, kad šventinių girliandų įžiebimas yra nauja, bet sparčiai populiarėjanti tradicija – pernai lapkritį mūsų klientai įsigijo pusantro karto daugiau girliandų, lyginant su 2017 metų lapkričio duomenimis. O pernai gruodį pardavimų apimtys išaugo beveik pustrečio karto, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu užpernai“, – sako „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė. Lietuviško prekybos tinklo duomenimis, šių metų lapkričio rezultatai dar geresni – parduota 45 proc. daugiau girliandų nei per tą patį laikotarpį pernai.

Šiemet prekybos tinklas siūlo įsigyti net 90 skirtingų girliandų ir kitų šviečiančių dekoracijų. Lyginant su 2018 metų duomenimis, elektrinių girliandų asortimentas „Maximos“ parduotuvėse padidėjo 7 proc., o lyginant su 2017 metais – net 43 procentais.

Pati populiariausia girlianda yra simetriškos formos, tarsi iš siūlų nunerti burbuliukai su viduje švytinčiomis lemputėmis. V. Drulienė teigia, kad šiemet parduota beveik 10 tūkst. tokių girliandų – žmonės jų įsigyja ir artėjant Kalėdoms, ir norėdami sukurti jaukią atmosferą per kitas šeimos šventes – gimtadienius, krikštynas ar vestuves. Vis dėlto V. Drulienė pastebi tendenciją, kad girliandų pardavimai įspūdingą pagreitį įgyja lapkritį, o gruodžio mėnesį paklausa pasiekia patį piką. „Todėl siekiame užtikrinti, kad kiekvienas klientas rastų sau tinkamų papuošimų ir galėtų apšviesti ne tik kalėdinę eglutę, bet ir visą namų vidų, išorę bei kiemą“, – atskleidžia V. Drulienė.

Kalėdinei prekybai dar nepasiekus paties didžiausio įkarščio, šiemet jau parduota per 85 tūkst. elektrinių girliandų ir kitokių šviečiančių dekoracijų. Dažniausiai į prekybos tinklo pirkėjų krepšelius keliauja girliandos, skirtos naudoti viduje. Dauguma siūlomų girliandų – su LED lemputėmis, kurios yra itin taupios bei saugios.

Taip pat pirkėjų dėmesio šiemet jau sulaukė ir dirbtinės eglutės su jau integruotomis lemputėmis, ir 10 metrų ilgio lauko girliandos, kurių šviesą galima matyti iš toli.

„Skirtingo ilgio, formų ir spalvų girliandos – daugiau šviesos ir šventinės nuotaikos namuose. Tradicinė Šviesos diena – puiki proga įžiebti dar neuždegtas girliandas. Tada belieka sulaukti sniego ir žiema tampa iš tiesų pasakiška, o ilgi vakarai – šviesesni ir jaukesni“, – teigia V. Drulienė.

Pastebėta, kad nuo šv. Liucijos dienos vakarai nustoja ilgėti – saulė porą savaičių leidžiasi tuo pat metu, tik kas rytą pateka truputį vėliau. Sulaukus šv. Kalėdų, dienos nustoja trumpėti ir prasideda naujas metų ciklas – vis daugiau šviesos. Būtent šviesą lotyniškai reiškia Liucijos vardas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų