Pereiti į pagrindinį turinį

Taškas dėl „Klaipėdos Smeltės“ pardavimo

2016-03-23 15:26
Vidmanto Matučio nuotr.

Didžiulį konteinerių terminalą pasistačiusi „Klaipėdos Smeltė“ tebegyvena viltimis apie sparčiai augančią konteinerių krovą.

Svarbus susitikimas

Šiemet per pirmuosius du mėnesius „Klaipėdos Smeltė“ krovė 25226 TEU konteinerių. Vertinant vidutinę krovą tai yra netgi mažiau nei pernai. Priminsime, kad pernai „Klaipėdos Smeltė“ iš viso krovė 162764 TEU konteinerių arba vidutiniškai 27127 TEU per mėnesį.

Didesnės šios kompanijos krovos Klaipėdos uosto direkcija jau laukia kurį laiką. Mat į „Klaipėdos Smeltės“ krantines per pastaruosius metus buvo investuotos didžiulės lėšos, o intensyvaus krovos didėjimo kaip nėra, taip nėra.

Neperseniausiai MSC grupės prezidentu Diego Aponte ir „Klaipėdos Smeltę“ valdančios „Terminal Investment Limited“ (TIL) vadovu Vikram Sharma Ženevoje buvo susitikę susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus, „Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška.

Buvo kalbamasi apie „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centro (HUB-o) veiklą, uosto gilinimą iki 17 metrų ir to įtaką „Klaipėdos Smeltei“, didesnius konteinerinius laivus, „Klaipėdos Smeltės“ pardavimą „China Merchant group“.

Kompanija gali veikti

„Mums buvo svarbu išgirsti, kada pradės veikti „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centras (HUB-as). Šiemet birželį „Klaipėdos Smeltei“ bus perduota pastatyta estakada, kuri jungs ją su „Progreso“ teritorija. Iš Uosto direkcijos sudariusi visas, kad kompanija veiktų pilnu pajėgumu“, - dėstė Uosto direkcijos vadovas A.Vaitkus.

Tiesa, dar liko rekonstruoti 97-100 krantines, kur turėtų būti statomi dideli transatlantiniai konteineriniai laivai. Tačiau „MSC Azia“ pavyzdys įrodė, kad didžiulis 337 metrų ilgio konteinervežis sėkmingai galin būti statomas ir prie 91-96 krantinių.

„Ženevoje iš MSC grupės atstovų išgirdome, kad kompanija neatsisako savo ketinimų „Klaipėdos Smeltės“ teritorijoje plėtoti HUB-o veiklą. Didesnis konteinerių srauto augimas žadamas antroje šių metų pusėje“, - tikino A.Vaitkus.

Sulauksime naujų gigantų

„Po šio susitikimo ir man tapo aiškesnė „Klaipėdos Smeltės“ ateitis. Išgirdome aiškų atsakymą, kad MSC grupė neketina pardavinėti „Klaipėdos Smeltės“. Dėl šių diskusijų jau galima dėti tašką“, - pastebėjo R.Juška.

Jo teigimu, MSC grupė ir TIL „Klaipėdos Smeltę“ laiko svarbiu punktu Baltijos jūros regione. Tik laiko klausimas, kada po geopolitinės situacijos iššauktų sunkumų tas terminalas pradės veikti didesnėmis apsukomis.

„Jau šiandien „Klaipėdos Smeltė“ dirba kaip „transhipment“ terminalas, tik per jį keliauja tušti konteineriai. Gavome aiškų nurodymą didinti bendrovės pajėgumus, gerinti konteinerių krovos procesą. Pažadėta, kad antroje šių metų pusėje į „Klaipėdos Smeltę“ pardės plaukti dideli transokeaniniai laivai – po 1-2 per mėnesį“, - tikino R.Juška.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų