- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdietis jūrų kapitonas tapo vienos didesnių tanklaivių laivybos kompanijos laivyno personalo atstovu. Dabar jis kaip darbdavio atstovas gali sudaryti sąlygas įsidarbinti laivuose ir jūrininkams iš Lietuvos.
Keičia įgulas
Vos prieš pusmetį jūrų kapitonas Viktoras Pozonkevičius pranešė apie savo reisą specialiosios paskirties laivu "Vectis Falcon", kuris gabeno sunkiasvorius nestandartinius krovinius.
Dabar V.Pozonkevičius jau tapo Kipre, Limasolyje, esančios tanklaivių laivybos kompanijos "Interorient" laivyno personalo superintendantu.
"20 metų plaukiojau į jūrą, nuo 2005 metų – jūrų kapitonu. Nudžiugau gavęs kompanijos "Interorient" pasiūlymą. Sėkmingai praėjau jų patikrinimą, psichologinį testą", – pasakojo V.Pozonkevičius.
Kompanija patikėjo jam vieną sudėtingesnių funkcijų – vykdyti laivų įgulų keitimus. Patikrinęs kandidatų atitikimą dirbti kompanijos laivuose jis tvirtina įgulos keitimą ir su tuo susijusias išlaidas.
"Darbas įdomus ir jis man labai patinka. Jis tiesiogiai susijęs su žmonėmis, taip pat jūrinėmis konvencijomis, kaip Tarptautinė konvencija dėl jūrininkų rengimo, atestavimo ir budėjimo normatyvu (STCW), bei Tarptautinės darbo organizacijos Darbo jūroje konvencija (MLC 2006)" – aiškino V.Pozonkevičius.
Limasolis – laivybos Meka
V.Pozonkevičius teigimu, kompanija "Interorient" valdo per 100 prekybinių laivų. Tarp jų – 45 naftos ir chemijos tanklaiviai, kurių dydis nuo 20 iki 120 tūkst. tonų dedveito.
Kompanija valdo ir 19 sausakrūvių balkerinių laivų nuo 30 iki 115 tūkst. tonų dedveito. Yra ir du konteinervežiai – atitinkamai 1 100 ir 2 500 TEU talpos.
Atskirą grupę sudaro 52 kitų kompanijų laivai. Su jų savininkais pasirašytos sutartys – jiems įgulas formuoja ir techninį aprūpinimą vykdo "Interorient".
Tarp tokių laivų – ir kruizinis laineris "Deutschland".
"Pagrindiniame kompanijos biure Limasolyje dirba 170 specialistų. Aš vienintelis esu iš Lietuvos. Sutikau latvių, daug vokiečių", – vardino V.Pozonkevičius.
"Interorient" turi savo atstovybę Rygoje, Sankt Peterburge, Maniloje (Filipinai) ir Hamburge (Vokietija).
"Interorient" kompanija Kipre yra vienintelė, kurios savininkai – Kipro salos gyventojai. Kitų Kipro laivybos kompanijų savininkai dažniausiai yra Vokietijos piliečiai.
Laivybos meka vadinamoje nedidelėje Kipro valstybėje "Interorient" yra viena didžiausių laivybos kompanijų. Be jos čia registruotos didelės ir žinomos laivybos kompanijos "Columbia Shipmanagament ", "Bernhard Schulte Shipmanagement", "V-Ships".
Pasigedo jūrininkų iš Lietuvos
"Interorient" pradėjęs dirbti V.Pozonkevičius sakė pamatęs, kad kompanijos laivuose daug mechanikų, šturmanų, kapitonų iš Latvijos.
Tai suprantama, nes Latvijoje buvo didžiulė laivininkystė, turėjo tanklaivių laivyną – yra daug jūrininkų, išmanančių tanklaivius.
"Interorient" laivuose nemažai jūrininkų yra iš Rusijos, Ukrainos, eilinių jūreivių – iš Filipinų.
V.Pozonkevičius nustebo, kad nėra jūrininkų iš Lietuvos. Jis ragino juos būti aktyvesnius ir ieškoti laivų, kuriuose atlyginimai yra geresni. Norintys daugiau sužinoti gali kreiptis teisiogiai į V.Pozonkevičių (v.pozonkevicius@interorient.com.cy.)
Paklaustas apie jūrininkų atlyginimus "Interorient" kompanijoje, V.Pozonkevičius teigė, kad jie labai skiriasi priklausomai nuo laivo paskirties, tonažo, jūrininko patirties. Todėl atlyginimo dydis su kiekvienu aptariamas individualiai.
Tanklaiviuose atlyginimai yra didesni nei sausakrūviuose laivuose. Tačiau ir reikalavimai aukštesni.
Netgi eiliniai jūreiviai privalo žinoti įvadinį tanklaivių kursą (tanker familiarization course). Tokį kursą galima baigti ir Klaipėdoje.
Tačiau tanklaivių laivų vadovų kursų pagal STCW konvencijos reikalavimus Klaipėdoje nėra. Juos išlaikyti galima tik Rygoje.
Anot V.Pozonkevičiaus, "Interorient" į savo laivus mielai priima ir gabius jūreivystės studijų studentus, tačiau pagal atskirą statusą (Apprentice Officer). Tereikia kompanijai parašyti prašymą, ir ji nagrinėja kiekvieną atvejį. Gavus gerus atsiliepimus po studijų, yra puikios galimybės įsidarbinti Kipro kompanijos laivuose.
V.Pozonkevičiaus teigimu, dirbti Kipre ir vystyti laivybą ypač palankios mokestinės sąlygos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Medikus rengiantys universitetai vienija jėgas ir nori būti išgirsti2
Du stiprūs šalies akademinės medicinos centrai – Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (LSMU) ir Vilniaus universitetas (VU) – suvienijo jėgas ir pakvietė visuomenę ir politikus opiai diskusijai Lietuvos sveikatos forume „Unive...
-
Gimtadienį „Megoje“ šventė sūnus – dovanų netikėtai gavo mama
„Už šventę sūnui – dovana mamai“, – juokėsi kaunietė Aušra, tapusi viena iš prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ vykstančio žaidimo „MEGOJE perki – DYSON kasdien laimi!“ laim...
-
Teisme – „GetJet Airlines“ ginčas su vyriausybine strateginių sandorių komisija1
Aleksandro Čeliadino netiesiogiai iš dalies kontroliuojama orlaivių nuomos ir užsakomųjų skrydžių bendrovė „GetJet Airlines“ bylinėjasi su vyriausybine strateginių įmonių sandorius tikrinančia komisija dėl jos išvados su...
-
Teismas užkirto kelią A. Stumbrui bylinėtis dėl prisijungimo prie „Litgrid“ elektros tinklo6
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas paliko galioti žemesnės instancijos teismo sprendimą nepriimti Rolando Pakso žento ir verslo partnerio Aivaro Stumbro skundo byloje dėl atmestų prašymų prisijungti prie bendrovės „Litgrid&ldquo...
-
„YIT Lietuva“ statys naują „Agrokoncerno“ fermų kompleksą – darbų vertė 52,6 mln. eurų2
Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ karvių fermų kompleksą. 53 ha ploto sklype plėtojamas kom...
-
GIPL rangovė „Alvora“ kaltina energetikos institucijų vadovus šmeižtu
Pagrindinė Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybos rangovė „Alvora“ šmeižtu kaltina energetikos ministrą, GIPL užsakovės „Amber Grid“ bei Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovus, ta...
-
„BaltCap“ afera: aiškėja, kas galėjo nutikti su dingusiais milijonais56
Buvęs investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo partneris Šarūnas Stepukonis į Lietuvos lošimų bendrovės „Olympic Casino Group Baltija“ akcininkės Estijos to paties verslo įmonės „OB Holding 1&...
-
Žmonėms su negalia įgyti vairuotojo pažymėjimą – misija (ne)įmanoma: „Regitra“ teisinasi2
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių ko...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla9
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...