Minijos vingyje įsikūrusį Kartenos miestelį garsina ne tik vaizdingos apylinkės ir jose stūksantys šeši senieji piliakalniai, bet ir veiklūs žmonės. Būtent čia beveik prieš du dešimtmečius įkurtas žvakių fabrikas, kuris šiandien tapo didžiausiu šio segmento produktų gamintoju Lietuvoje.
Nebuvo vaikystės svajonė
Su legendinio romano, o vėliau – ir kultinio kino filmo personažu siejama frazė "žvakių fabrikėlis" šiandien įgavo kiek komišką prasmę.
Tačiau Kartenoje veikiančios bendrovės "Geralda" įkūrėjas ir vadovas Gintautas Igaris galėtų patvirtinti, kad žvakių gamyba – ne mažiau atsakingas ir kupinas iššūkių verslas, kaip ir bet kuris kitas.
"Juk iš esmės viską, ką naudojame, kažkas turi pagaminti – ar tai būtų dantų krapštukai, ar šukos, ar tos pačios žvakės. Žinoma, nėra taip, kad mano vaikystės svajonė buvo užaugus gaminti žvakes, tai tiesiog malonus atsitiktinumas. Nuo pat mažumės patiko technika, konvejeriai, rūkstantys fabrikų kaminai – visa tai asocijuojasi su kažkokiu veiksmu, procesu", – kalbėjo pašnekovas.
Šiandien karteniškių prekės ženklas puikuojasi ant daugiau kaip 50 skirtingo pobūdžio gaminių.
Įmonė didžiąją dalimi specializuojasi kapų, lauko bei žvakių nuo uodų gamyboje, tačiau visai neseniai pristatė ir prabangią natūralių aromaterapinių žvakių iš sojų vaško, eterinių aliejų ir ekstraktų kolekciją, kurią sukūrė kartu su žinoma Lietuvos kvapų terapijos specialiste Laime Kiškūne.
Pastaruosius produktus tarptautinėse parodose pristatę "Geraldos" atstovai potencialiems užsakovams paskelbė žinią, jog lietuvių kompanija geba sukurti neabejotinai aukšto lygio produktus.
Reikia gerų ginklų
Įmonės vadovas G.Igaris pripažino, kad siekiant dirbti ir uždirbti, reikia nemažai investuoti į gamybos našumą, efektyvumą ir, žinoma, priemones įsitvirtinti naujose rinkose.
"Dalį produkcijos eksportuojame į Latviją, Estiją, Daniją, Švediją, Rusiją, tačiau ji nėra didelė. Tad neišnaudotų galimybių eksportui turime dar labai daug. Be to, mūsų verslas pasižymi dideliu sezoniškumu, esame orientuoti į tradicijas, o jos iš esmės siejasi su kapinių lankymu", – aiškino verslininkas.
Šie gaminiai, natūralu, naudojami tam tikrais periodais, tad žiema gamintojams – nedarbingas metas.
"Tačiau yra grupė produktų, kuriuos būtų galima gaminti ir žiemą bei juos eksportuoti. Be abejo, svarbu ir našumas, kurį užtikrina šiuolaikiška įranga, tinkama strategija – nenorime atsilikti nuo žymiausių, didžiausių gamintojų, tad konkurencinėje kovoje su jais turime turėti tokius pat ginklus", – kalbėjo pašnekovas.
Kad galėtų pasiekti strateginį šiandienos tikslą – tapti viena našiausių tokio profilio kompanijų Europoje – įmonė pradėjo įgyvendinti daugiau nei 13 mln. litų vertės projektą.
Jis skirtas gamybiniams pajėgumams, o sykiu – ir produktyvumui bei konkurencingumui didinti.
Projektas iš dalies finansuojamas 2007–2013 m. ES struktūrinių fondų lėšomis – jam skirta beveik 1,6 mln. litų europinės paramos.
Planuoja naujų darbo vietų
"Nors dirbame su šiuolaikiška įranga, tačiau neturime tokios, kuri atitiktų standartus, norint konkuruoti su kitais didžiaisiais gamintojais. Reikia susitvarkyti ir paruošti infrastruktūrą, atlikti "namų darbus" augimui. Visa tai padarius, reikės papildomų gamybinių plotų, o juose bus pastatytos naujos šiuolaikiškos linijos, kuriose galėsime gaminti ir esamus, ir naujus produktus. Be abejo, atsiras ir naujų darbo vietų – šiuo metu įmonėje vidutiniškai dirba daugiau kaip 50 darbuotojų", – plėtros planais dalijosi G.Igaris.
Į klausimą, ar tokioje srityje kaip žvakių gaminimas, dar įmanoma išrasti "naujų dviračių", pašnekovas atsako neabejodamas.
"Esu įsitikinęs, kad naujovėms yra gausybė galimybių, viskas priklauso nuo gebėjimo būti kūrybingiems. Atsiranda naujos medžiagos, netgi natūraliai suyrantys plastikai, pažangios technologijos. Pasitelkus kūrybiškumą, galima kombinuoti maisto pramonės elementus, yra daug įdomių dalykų, kuriuos sujungus vartotojui tikrai galima pasiūlyti papildomą vertę. O ir pati žvakė iš esmės gali būti skirtinga – ir be dagties, ir pan.", – aiškino įmonės vadovas.
PVC plėvelės nebepageidauja
Pašnekovas taip pat pripažino, kad klientai darosi vis labiau išprusę ir reiklūs.
"Be abejo, yra ir mados elementų, šiandien daug dėmesio skiriama ekologijos temoms. Šia prasme jau yra susiformavęs tam tikras pirkėjas, kultūra. Pavyzdžiui, Skandinavijos šalyse labai konkrečiai įvardijama, kad PVC plėvelės nebeturi būti, ją keičiame kitomis, šiuolaikiškomis, draugiškesnėmis aplinkai medžiagomis. Tad naujiems vartojimo įpročiams jau galima siūlyti ir naujų produktų", – kalbėjo verslininkas.
Kita vertus, bendros tendencijos gamintojams yra palankios – namų dekoro elementų pasaulinė rinka pastaraisiais metais stabiliai auga.
G.Igario teigimu, įgyvendinus projektą, įmonės galės gaminti visą seriją produktų, kurie padės mažinti verslo sezoniškumą: tai galėtų būti ir kvapiosios, ir pavasarinės lauko žvakės, draugiški aplinkai, savaime suyrantys bei kiti produktai.
Planuojama, kad vietoje bus gaminami ir žvakių indeliai.
"Be abejo, produkcijos pobūdis labai priklausys nuo to, į kokią rinką orientuosimės. Skandinavijos šalyse bus aktualios vienokios medžiagos, formos, netgi spalvos nei, pavyzdžiui, Vokietijoje. Kiekvienoje šalyje – skirtingi poreikiai, o ir lentynos nėra tuščios. Inovatyvumas – ta kryptis, kuri leidžia užmegzti pokalbį su potencialiu dideliu klientu, būti įdomiam, nes visi ieško kažko nauja. Tuo tarpu konkuruojant su esamais prekių segmentais, lieka vienas kriterijus – kaina", – pripažino pašnekovas.
Tobulėti – natūrali būsena
G.Igaris neneigė, jog įgyvendinamas projektas įmonei taps nemenku iššūkiu – darbų finišas numatytas ateinančių metų rugsėjį.
"Reikia aktyviai dirbti, nes laikas labai trumpas. Tai mums nemažas iššūkis, kaip, manau, ir kitiems, kurie pagal šį projektą gavo paramą. Įmonėje karšta, vyksta infrastruktūriniai pokyčiai. Nugriauti pastatai, kyla nauji. Bet mums patinka iššūkiai, problemos. Mūsų įmonei pokyčiai, virsmas, tobulėjimas yra natūrali būsena. Lengvas stresas, manau, visada sveika", – juokavo pašnekovas.
Žvakių fabrikas – G.Igario šeimos verslas. Vis dėlto, kaip pripažino pašnekovas, be patikimos komandos šiandien įmonė vargu ar būtų tiek pasiekusi.
"Šioje veikloje gaunu didžiulį pasitenkinimą, tačiau svarbiausia – kad turime subūrę šaunią komandą, tai turbūt ir yra viso verslo vinis", – įsitikinęs verslininkas.
Vizitinė kortelė
Projekto pavadinimas: "Bendrovės "Geralda" produktyvumo ir konkurencingumo didinimas, vykdant gamybinių pajėgumų plėtros investicinį projektą".
Bendra projekto vertė: 13 mln. 188 tūkst. 855 Lt.
Projektui skirtas finansavimas: 5 mln. 608 tūkst. 309 Lt.
Iš jo ES dalis: 1 mln. 599 tūkst. 507 Lt.
Veiksmų programa: Ekonomikos augimo veiksmų programa.
Veiksmų programos prioritetas: Verslo produktyvumo didinimas ir verslo aplinkos gerinimas.
Veiksmų programos prioriteto priemonė: Invest LT-2.
Šaltinis: esparama.lt.
Naujausi komentarai