Plačiau apie tai papasakojo vairavimo mokytojų klubo vadovas Artūras Pakėnas.
– Nuo kitų metų taisyklės Lietuvos keliuose šiek tiek pasikeis. Ar tai bus kažkokie grandioziniai pokyčiai?
– Nemanau, kad kažkas grandiozinio atsitiks. Tai tiesiog eilinis redagavimas. Be abejo, buvo ilgai laukta kažkokių pokyčių elektriniams paspirtukams. Paspirtukai buvo sulyginami prie dviračių, o dabar jau atsirado atskira sąvoka – elektrinė mikrojudumo priemonė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Keičiasi ir sąvokos. Kiek tai reikšminga?
– Medicina sako, kad tai reikšminga trauminiu atžvilgiu. Traumų daug, sulaužyti žandikauliai, kojos, rankos. Manau, kad tai pakankamai reikšminga.
– Viskas priklauso nuo vairuotojo sąmoningumo. Dabar, jei važiuosi paspirtuku, reikės dėvėti liemenę, reikės užsidėti šalmą. Žinome, kad tokios pat taisyklės yra ir dviratininkams. Tačiau, ar matome daug dviratininkų, kurie dėvėtų ryškiaspalvę liemenę bei šalmą?
– Galime pakeisti daug taisyklių. Žinome, kad 2018 m. buvo pakeistos taisyklės su šviesoforo papildoma sekcija. Tačiau vis dar jaučiame kiekvienoje sankryžoje, kad ne visi vairuotojai žino, kad galima sukti į dešinę, kai nedega papildoma sekcija. Praėjo jau penki metai. Kiek metų praeis, kol mes suvoksime, kad reikia liemenių ar šalmo? Nežinau, gal prireiks dar penkerių metų. Kada tai įvyks? Pagalvokime, ar kas nors tai kontroliuoja? Iki šiol dviratininkai nerodo posūkio rankomis, nedėvi kitų atributų. Tikėtis, kad viskas pasikeis rankos mostelėjimu dvyliktą valandą nakties gruodžio 31 d., beprasmiška.
– Ar reikia daugiau pareigūnų reidų? Pernai pareigūnai nemažai tikrino ir dviračių, ir paspirtukų vairuotojus.
– Mūsų žmonės nemėgsta, kai kalbame apie kontrolę ar baudas. Tai skamba nesmagiai, nemaloniai. Tada patys pradėkime galvoti. Manau, kad žmonėms reikia siūlyti du variantus. Kai kalbame vien apie baudas, tai kelia neigiamas emocijas, pasipriešinimą. Visi suprantame, kad reikia daug ilgesnio laiko sąmoningumo didinimui. Žmonės turėtų matyti perspektyvą. Pradėkime galvoti, kad eismas pasidarė toks, kad nė vienas negali nežinoti Kelių eismo taisyklių (KET). Buvo manoma, kad kelių eismo taisyklės skirtos tik vairuotojams, kad pėstiesiems jų nereikia. Visi privalo žinoti KET, kad išvengtume traumų. Matyt, laikas įvesti visuotinį KET mokymą.
– Kada tai galėtų būti?
– Tai galėtų įvykti ir po 48 val. Nežinau, kokio sutarimo trūksta. Jeigu yra noro, galime daug padaryti.
– Sostinėje buvo chaosas dėl žaliųjų rodyklių. Jos buvo nuimtos, dabar jau miesto valdžia prasitarė, kad planuoja jas gražinti. Ar tokie eismo pokyčiai nesupainioja pačių vairuotojų? Juk pati valdžia neapsisprendžia, kaip turėtų būti.
Tai kažkoks nesusipratimas. Jei priėmėme tam tikrą žingsnį, beprasmiška grįžti atgal. Tai nieko nebepakeis.
– Taip, painioja. Nereikėtų gražinti. Tai kažkoks nesusipratimas. Jei priėmėme tam tikrą žingsnį, beprasmiška grįžti atgal. Tai nieko nebepakeis.
– Dar viena naujovė – vairuotojus stabdyti galės ne tik pareigūnai ir kelios kitos tarnybos, bet taip pat aplinkosaugininkai. Kiek tai reikalinga?
– Nemanau, kad tai reikalinga. Čia jau mano asmeninė nuomonė. Iki šiol man niekas neįvardijo kažkokios didžiulės problemos dėl taršos. Nelabai suprantu, kodėl buvo padarytas šis pokytis. Dar nelabai suprantu, ir kokiu būdu bus stabdoma. Kaip aš, būdamas vairuotojas, atpažinsiu, kad tai yra kažkoks specialus stabdymas, kur aš privalau sustoti? Kaip aš žinosiu, kad mane stabdo ne kažkokie banditai, plėšikai? Nežinau, gal bus kažkokie aprašymai. Jei po 48 val. mane kažkas stabdys, aš greičiausiai nestosiu.
Naujausi komentarai