Ekonomiškumas automobilių rinkoje nesvetimas visiems

  • Teksto dydis:

Automobilių rinkoje pastaraisiais metais vyksta daug pokyčių. Ypač daug jų – ekonomijos srityje. Daugeliui yra tekę girdėti kalbas apie iš JAV atkeliavusius galingus visureigių modelius, kurių apetitas siekdavo 20 l benzino norint nuvažiuoti 100 km. Tai – tolima praeitis.

Šiandien ne tik visureigių, bet ir kitų automobilių degalų sąnaudos yra gerokai mažesnės nei buvo praėjusį dešimtmetį, o tam kelią atvėrė novatoriškos į variklius diegiamos technologijos bei įvairūs ekonomiją didinantys sprendimai.

Ekonomiško vairavimo specialistas Vitoldas Milius teigė, kad mitus apie neva neekonomiškus visureigius suformavo stereotipai. Su analogiškais mitais kovoja ir kiti gamintojai – juk vieni automobiliai neva labai rūdija, kiti yra nepatikimi, o dar kiti – labai saugūs, nors šioje srityje jau seniai turi juos pralenkusius konkurentus.

"Vienas dažniausių tokių mitų yra apie amerikietiškų visureigių neekonomiškumą. Juk tai JAV gaminys, kuris anksčiau būdavo gaminamas tik su didelio darbinio tūrio varikliais. Tokių modelių sąnaudos buvo didelės – aš pats turėjau seną "Grand Cherokee", tai mažiau kaip 15 l benzino norint nuvažiuoti 100 km neužtekdavo", – savo patirtį prisiminė V.Milius.

Tam tikrą įtaką vairuotojų nuomonei turi ir degalų sąnaudų matavimo metodika – juk kiekvieno automobilio dokumentacijoje nurodomas jo ekonomiškumas. Dabar gamintojai turi nurodyti pagal naująjį WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) standartą išmatuotas automobilių degalų sąnaudas – jos daugmaž atitinka realaus važiavimo duomenis. Tačiau daugiau nei 20 m. sąnaudos buvo matuojamos pagal NEDC (New European Driving Cycle) metodiką, kuri visus automobilius paversdavo itin ekonomiškais. "Ekologinių ralių metu mes tokias sąnaudas sugebėdavome pasiekti, tačiau važinėjant kasdien tai neįmanoma – realybėje jos didesnės dešimtimis procentų. Vairuotojai ilgą laiką matė netikslias parašytas sąnaudas ir todėl dabar jiems sunku suvokti, kad dokumentacijoje nurodyti skaičiai yra gana tikslūs. Net ir visureigių", – sakė V.Milius.

Automobiliai pastarąjį dešimtmetį gerokai pasikeitė ir ypač – ekologiniai sprendimai. Geriausiai tokie skirtumai matomi palyginus skirtingu laikotarpiu pagamintus, panašaus galingumo automobilius. Pavyzdžiui, dar 2004 m. gamintas antros kartos "Jeep Grand Cherokee" turėjo V8 benzininį variklį, kuris pasiekia 258 AG pajėgumą ir 425 Nm sukimo momentą. Iki 100 km / val. toks modelis įsibėgėja per 8,3 sek., tačiau jo dokumentacijoje nurodomos vidutinės benzino sąnaudos – net 16,5 l / 100 km. Realiomis sąlygomis jos – gerokai didesnės. Šiandien naujas "Jeep Grand Cherokee" tokį galingumą pasiekia su dyzeliniu varikliu – "3.0 V6 MultiJet" jėgainė išvysto 250 AG ir 570 Nm. 100 km / val. greitį šis modelis pasiekia dar greičiau, per 8,2 sek., o degalų, skaičiuojant pagal naująjį realaus važiavimo WLTP ciklą, vidutiniškai vartoja vos 9,8 l / 100 km. Galia bei įsibėgėjimas – tokie pat, tačiau degalų sąnaudos skiriasi maždaug du kartus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių