Apsauga – patikima
Prieš atkreipiant dėmesį į tam tikrus elektra varomų automobilių plovimo niuansus, pirmiausia pamėginkime atsakyti sau į klausimą: ar apskritai esate girdėję apie nors vieną nelaimingą atsitikimą, kai žmonės būtų nukentėję plaudami elektromobilį?
Su tokiu atveju, kad plovimo metu būtų pažeistas elektromobilis, kol kas nėra susidūręs ir jais prekiaujančios, prižiūrinčios ir remontuojančios įmonės „Autojuta“ atstovas Paulius Dailidėnas.
„Svarbiausi elektromobilių komponentai labai gerai apsaugoti nuo drėgmės, todėl jie gana atsparūs. Problemų galėtų kilti nebent tuo atveju, jei elektromobilis būtų buvęs nekokybiškai suremontuotas, ardytas akumuliatorius ar kiti svarbūs komponentai“, – sakė P. Dailidėnas.
Padės specialistai
Švaros centro „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis teigė, kad kasdienis elektromobilių plovimas niekuo nesiskiria nuo paprastų automobilių švarinimo. Tačiau situacija pasikeičia, kai kalbama apie vidaus komponentų, ant kurių gali kauptis nešvarumai, valymą.
„Jokiu būdu negalima naudoti aukšto slėgio plaunant jungtis, nes vandens ir oro srovė gali pakelti gumines tarpines, po kuriomis prasiskverbs drėgmė. Jei norisi palaikyti švarą ten, kur yra atviresnės vietos ir matyti oranžiniai aukštos įtampos laidai, valdymo moduliai ar kiti elektromobilio komponentai, juos valyti reikia naudojant šepetėlį, valiklį ar šluostę. Tačiau jei tiksliai nežinote, kaip valyti tam tikrus komponentus, geriau tai patikėti švaros specialistams“, – sakė A. Plečkaitis.
Drėgmei ar plovimui jautrios vietos elektromobiliuose pažymėtos specialiais ženklais.
Ekspertas pridūrė, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais ir elektromobiliai turi vieną esminį skirtumą: elektromobiliams nereikia reguliariai keisti tepalų ar atlikti kitokio aptarnavimo ir remonto, todėl jie natūraliai švaresni, bet kai kuriose vietose dulkės ar kiti aplinkos nešvarumai vis tiek kaupiasi.
Elektromobilį plaunant savarankiškai, reikia žinoti kelias svarbiausias taisykles, kurios padės išvengti didesnių ar mažesnių problemų.
„Elektromobilio negalima plauti, kai jis prijungtas prie elektros tinklo ir įkraunamas, taip pat visada reikia įsitikinti, kad įkrovimo lizdo apsauginės durelės yra tinkamai ir sandariai uždarytos. Drėgmei ar plovimui jautrios vietos pažymėtos specialiais ženklais, jų negalima ignoruoti. Taip pat patartina panagrinėti automobilio naudotojo žinyną, kuriame galima rasti aktualios ir tikslios informacijos apie konkretų elektromobilio modelį ir jo priežiūrą,“ – patarė P. Dailidėnas.
Modelių ypatumai
Elektromobilių modeliai gali skirtis konstrukciškai dėl skirtingo elektrinės pavaros komponentų išdėstymo ar turėti kitokių techninių subtilybių, kurios gali reikalauti specifinės priežiūros.
„Vienas niuansų – akumuliatorių aušinimo ir vėdinimo sistema. Dėl temperatūrų skirtumų ten, kur yra akumuliatorius, kaupiasi drėgmė ir gamintojai yra numatę tam tikrus jos pašalinimo būdus. Kai kurie senesni elektromobiliai turi specialius drenažus kondensatui pašalinti, tačiau jie yra įrengti tokiose vietose, kuriose kaupiasi purvas, užkemšantis sistemos vožtuvus ir latakus. Todėl siūlau pasidomėti, ar jūsų elektromobilis gali turėti tokių problemų ir būtinai į tai atkreipti dėmesį,“ – perspėjo A. Plečkaitis.
Jei nutiktų taip, kad plaunant elektromobilį būtų padaryta klaida ir pažeisti kokie nors jo elementai, atsirastų veikimo sutrikimų, šių problemų nereikėtų bandyti spręsti savarankiškai.
Naujausi komentarai