Pereiti į pagrindinį turinį

Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?

Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, tai gali reikšti daugiau užsakymų iš lietuviškų įmonių. Automobilių ekspertai teigia, kad jau krenta ir vokiškų automobilių kainos.

Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva? / I. Gelūno / BNS nuotr.

„Visi kolegos pyksta. Kas šiuo metu vyksta – nebenormalu. Mes nieko nežinome, labai liūdna“, – šnekėjo pašnekovas.

„Šiuo metu „Volkswagen“ valdyba veikia taip, kad žlugdo verslą. Tai viskas“, – kalbėjo kitas pašnekovas.

Pirmą kartą per 87 metus didžiausias Vokietijos darbdavys „Volkswagen“ grasina uždaryti dvi gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų. Tamsa virš „Volkswagen“ – signalas ir visai šalies ekonomikai.

„Svarbu suvokti, kad automobilių pramonė yra 5 procentai visos Vokietijos ekonomikos“, – nurodė automobilių rinkos ekspertas Laurynas Bogusevičius.

BMW, „Mercedes“, „Renault“, „Volkswagen“ jau gamina perpus mažiau automobilių nei galėtų. Stabdyti apsukas visą Europos automobilių pramonę verčia konkurencija su Kinija ir kaina.

LNK stop kadras.

„Dėl aukštų palūkanų vartotojai tiesiog nebenori pirkti tų brangių mašinų“, – aiškino ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.

„Dabar ateina pagirios, kai Vokietijos automobilių gamintojai supranta, kad vakarėlis bus nei labai lengvas, nei linksmas. Dabar, kai Vokietijos gamintojai suprato, kas atsitiko, ateina vyriausybė, pasiraitojusi rankoves juos gelbėti, bet vakarėlio pasekmės jausis ilgai“, – nurodė automobilių rinkos ekspertas.

Lietuva pasekmes jau jaučia, lengvųjų automobilių importas iš Vokietijos nukritęs. Pernai į Lietuvą atvežta beveik 20 tūkstančių automobilių. Šiemet per aštuonis mėnesius – pusė tiek.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

„Antrą pusmetį tikrai pardavimai nedidės, o bus mažesni nei pernai, tikrai ir gamyklos gamins mažiau ir žmonės vangiau keis automobilius, nebus labai daug pardavimų, ypač šiemet“, – pabrėžė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.

Kai krenta pardavimai, iš to išlošia pirkėjai. Ekspertai mato, kad Vokietijos gamintojai jau mažina naujų automobilių kainas. Kai kurie modeliai atpigo ir po 20 tūkstančių eurų.

Lietuviams tai gali būti aktualu. Anot „Regitros“, būtent vokiškų naujų automobilių registruojama daugiausiai. Vien šiemet dvigubai daugiau nei „Tesla“, „Volvo“ ar „Cupra“.

Kas šiuo metu vyksta – nebenormalu.

„Dabar vokiečių gamintojai, susizgribę dėl sumažėjusios rinkos dalies, bus labai konkurencingi ir tikrai pasirodys daug įvairiausių akcijų, siekiant pritraukti naujų automobilių pirkėjus“, – šnekėjo automobilių rinkos ekspertas L. Bogusevičius.

Naudotų automobilių rinkoje, tikina, reikia laukti to paties. Kas norės parduoti naudotą vokišką automobilį, turės nusileisti, kas ieškos – galės sutaupyti.

Trumpuoju laikotarpiu Lietuvos įmonės gali sulaukti ir daugiau užsakymų iš Vokietijos. Lietuviai ir dabar vokiečiams eksportuoja duslintuvus, stabdžių kaladėles, metalo gaminius.

LNK stop kadras.

„Vokietijos smulkūs tiekėjai nebegalės mažinti produkcijos kainų, vokiečiai ieškos pigesnių variantų Rytų Europoje, įskaitant Lietuvą, kur turime pakankamai stiprią automobilių pramonę kalbant apie komponentus“, – pabrėžė A. Izgorodinas.

Anot A. Izgorodino, Vokietijos pramonei krentant, lietuviškų automobilių dalių gamyba didėja kone 20 procentų.

Bet yra ir rizikų, kad visi šie užsakymai iš Vokietijos bus atšaukti.

„Tiesiog gali būti, kad mūsų pramonė dar nespėjo sureaguoti į Vokietijos pramonės problemas“, – sakė ekonomistas.

Skaudžiau automobilių pramonės krizė smogė investuotojams. Vien per šešis mėnesius Europos automobilių kompanijų akcijų indeksas čiuožė žemyn 24 procentus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų