Formulė-1 – lyg krepšinio varžybos
Visiškai kitokia Formulės-1 dvasia jaučiama stebint lenktynes iš tribūnų, o ne per televizoriaus ekraną.
Klaipėdietė Natalja Kučajeva su savo vyru Aleksandru dalyvavo Formulės-1 lenktynių Ispanijos etape Barselonoje „Catalunya Montmello“ trasoje.
Iki tol mažai domėjusis šiomis lenktynėmis moteris teigė likusi sužavėta. Pasitaikius progai dar kartą vykti į lenktynes neatsisakytų.
Nepigūs bilietai
N.Kučajeva su vyru bilietus į lenktynes Barselonoje gavo nemokamai iš vieno „Ferrari“ komandos rėmėjų „Shell“.
Rėmėjai nuolatos organizuoja savo bendrovės darbuotojų ar klientų keliones į Formulė-1 varžybas.
Nors sėdimos vietos nebuvo pagrindinėje tribūnoje, bet vienam asmeniui bilietas kainavo 287,3 euro (apie 992 litus).
Į bilieto kainą buvo įskaičiuoti ausų kamštukai bei popieriniai žiūronai.
Gauti bilietus į Formulė-1 varžybas yra tik dalis sunkumų. Ne mažiau sudėtinga pasiekti lenktynių trasą.
„Automobilių spūstys link trasos prasidėjo jau už Barselonos. Labiau priartėjus prie trasos daugelis žmonių, kad būtų greičiau, ėjo pėsčiomis. Virš skubančių link trasos skraidė daugybė sraigtasparnių“, - pasakojo N.Kučajeva.
Žmonių minia buvo susiskirsčiusi pagal marškinėlių spalvas. Minioje aiškiai išsiskyrė raudonai apsirengę „Ferrari“ gerbėjai.
Marškinėliai varžybose yra labai svarbus gerbėjo atributas. Visi juos perkantys paremia savo mylimą komandą. Šalia kioskelių, pardavinėjančių marškinėlius, nutįsdavo eilės.
Galima įsigyti ir kepurėlių bei maišelių su komandos atributika.
Gerbėjai galėjo išsinuomoti televizoriuką su antena. Jame galima stebėti trasos kamerų rodomą vaizdą, pajungti pakartojimus arba vaizdą iš kurio nors bolido.
Tas pats vaizdas buvo rodomas ir didžiuliame ekrane priešais tribūnas.
Pakeliui į tribūnas buvo galima apžiūrėti stendus su kiekvienos komandos aprašymu.
Didžiulis triukšmas
Varžybos atidarytos įspūdingais lėktuvų viražais virš trasos. Jų atliktas akrobatines figūras buvo galima atpažinti iš paliktų spalvotų dūmų.
Prieš pradėdami lenktynes bolidai apsuko ratą ir mojavo susirinkusiems gerbėjams.
Daugiausiai ovacijų Katalonijoje susilaukė ispanas Fernandas Alonsas, atstovaujantis „Vodafone McLaren Mercedes” komandai.
Stebint varžybas labai pravertė ausų kamštukai, nes vyravo didžiulis triukšmas. Jį skleidė ne tik važiuojantys bolidai, bet ir sirgaliai.
Kaip ir krepšinio varžybose, sirgaliai patikusį lenktynininko veiksmą palydėdavo ne tik plojimais, šūkiais, bet ir pūtė dūdas.
Pusplikiai vyrai mojavo savo mylimų komandų vėliavomis.
Trasoje tvyrojo aštrus padangų ir išmetamųjų dujų kvapas.
Lenktynės sužavėjo
Varžybose gerbėjai vaišinosi alumi, įvairiais užkandžiais. Daugelis buvo laisvai apsirengę, nesibodėjo ir prisėsti pailsėti ant vejos.
Matyti, kad žmonės į šias varžybas atėjo norėdami atsipalaiduoti ir pailsėti. Daugelis – kartu su savo šeimomis, draugais. Atsivedė ir vaikus.
„Net man kaip moteriai, daug nesidominčiai šiuo sportu, varžybos buvo tikrai įdomios. Sportininkai važiavo 66 ratus ir po kiekvieno rato buvo įdomu stebėti, ar pavyks aplenkti, kaip aplenks. Stebino, kokį didelį greitį sportininkas išvysto ir po to sugeba įsukti į staigų posūkį“, - žavėjosi N.Kučajeva.
Katalonijos trasa pasižymi išvystomais dideliais greičiais. Tiesiojoje pasiekiamas daugiau kaip 300 kilometrų per valandą greitis. Tačiau tiesiosios pabaigoje norint įveikti staigų posūkį greitį reikia sumažinti iki maždaug 120 kilometrų per valandą.
„Žiūrint iš tribūnų matyti, kaip pirmasis važiuojantis bolidas pasiveja atsilikusius ir vieną po kito lenkia. Įdomu stebėti ir kaip greitai dirba techninio aptarnavimo specialistai“, - vardijo N.Kučajeva.
Varžybos užtruko maždaug dvi valandas.
„Tiek laiko kaip tik. Nes pabaigoje jau buvo pradėję atsibosti, lenktynininkai pradėjo važiuoti monotoniškai“, - sakė N.Kučajeva.
Pasibaigus lenktynėms moterį nustebino tai, kad masės žmonių iš tribūnų išeidinėjo labai tvarkingai, nesistumdydami.
Nors žmonių buvo labai daug, bet tikrai niekas nesirėmė vienas į kitą pečiais ir nemindė batų.
To Lietuvoje po didelių renginių sunku tikėtis.
Naujausi komentarai