Gamtinės dujos – į automobilius
Ateityje ir Klaipėdoje planuojama statyti gamtinių dujų degalinę.
Šiuo metu uostamiestyje gamtinėmis dujomis varomi važinėja penki autobusai.
Teigiama, kad tai yra tik pradžia diegiant gamtinių dujų naudojimą vietoj įprastų degalų - benzino, dyzelino ar suskystintų dujų.
Pigesni degalai
Klaipėdos autobusų parko bendrovei gamtinėmis dujomis varomus autobusus išnuomojo ir šioms dujoms suspausti kompresorinę pastatė bendrovė „SG dujos“.
Šios bendrovės generalinis direktorius Virginijus Korsakas akcentavo, kad pirmiausiai gamtinių dujų įrangą Lietuvoje ketinama montuoti tik į visuomeninį ir specialųjį transportą.
Tačiau pastačius gamtinių dujų degalinę šios rūšies degalų būtų galima prisipilti ir į lengvuosius automobilius.
Kol kas tai yra tik ateities planai. Tačiau manoma, kad vis brangstant naftos produktams didės pigesnių degalų poreikis.
Gamtinės dujos yra maždaug 50 procentų pigesnės nei benzinas ar dyzelinas.
Šių dujų pilstymo stotys gali būti įrengtos ir individualių namų garažuose.
Mažiau teršia
Tvirtinama, kad gamtinės dujos žymiai mažiau teršia aplinką nei naftos produktai.
Ištirta, kad automobilis, dirbantis gamtinėmis dujomis, yra saugesnis. Automobiliui užsidegus ar patekus į avariją dujų balionai yra nepažeidžiami.
Naudojant gamtines dujas 40 procentų padidėja alyvos keitimo intervalai, kelis kartus ilgėja uždegimo žvakių naudojimo laikas.
Benzininį variklį galima pritaikyti kartu naudoti ir gamtines dujas.
Dyzelinį variklį galima perdirbti, jei jis yra varomas gamtinėmis dujomis arba veikia dujų ir dyzelino ciklu. Toks variklis vartotų maždaug 30 proc. dyzelino ir 70 proc. gamtinių dujų.
Netrūksta ir minusų
Tačiau gamtinių dujų naudojimas turi ir minusų.
Gamtinėmis dujomis varomi serijiniai automobiliai yra žymiai brangesni.
Taip yra, nes užsakoma pagaminti tik nedaug automobilių. Brangesnė gamtinių dujų stočių pilstymo įrangos kaina.
Automobilyje įdiegta gamtinių dujų įranga turi būti nuolatos tikrinama, žymiai sumažėja automobilio bagažinės erdvė. Taip pat padidėja automobilio svoris.
Vairuotojai turi laikytis griežtesnių saugos reikalavimų garažuose bei remontuodami automobilį.
Gamtinių dujų slėgis balione yra dešimt kartų didesnis nei suskystintų dujų.
Gamtinėmis dujomis varomo automobilio galia sumažėja apie 10 procentų.
Didelis minusas yra ir palyginti nedidelė rida su visiškai pilnais balionais – iki 250 kilometrų.
Lietuvoje išnyko
Lietuvoje gamtinės dujos buvo naudojamos nuo 1987 iki 1996 metų.
Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose buvo pastatytos kompresorinės stotys. Kasdien buvo galima pripildyti 2250 automobilių.
Tačiau dėl pigaus benzino ir pasenusių įrenginių smuko gamtinių dujų paklausa. Kompresorinės stotys buvo išvardytos.
Šiuo metu gamtines dujas kaip lengvųjų automobilių degalus naudoja 60 valstybių.
Labiausiai šiam tikslui gamtinės dujos naudojamos Argentinoje, Brazilijoje, Pakistane, Italijoje, JAV.
Europoje daugiausiai gamtinėmis dujomis varomų automobilių yra Ukrainoje. Tačiau, palyginti su bendru automobilių skaičiumi, jų yra labai mažai – tik 55 tūkstančiai.
V.Korsakas savo pranešime „Gamtinių dujų, kaip alternatyvaus automobilių kuro, panaudojimo galimybės Lietuvoje“ teigė, kad Europos Sąjungoje vis labiau skatinama naudoti gamtines dujas kaip degalus.
Naujausi komentarai