Gyvūnai keliuose: saugumą lemia ir vairuotojai

Rudenį, padidėjus gyvūnų migracijai, kai prasideda ruja, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie tampa ne tokie baikštūs, praranda atsargumą. Keturkojų keliuose atsiranda nenuspėjamose vietose, todėl vairuotojai turėtų būti atidesni ne tik kelyje, kuris kerta mišką, bet ir pievas.

Venkite apakinti

Norėdami išvengti susidūrimo su gyvūnu, vairuotojai turėtų neprarasti budrumo važiuodami esant blogesniam matomumui ar tamsiuoju paros metu, rinktis mažesnį už maksimalų leistiną greitį. Mat laukiniui žvėriui staigiai iššokus ant kelio, laiku sustabdyti automobilį gali būti neįmanoma.

Visais atvejais derėtų sutelkti dėmesį į kelią, vengti pašalinių veiklų, stebėti aplinką, o pamačius įspėjamąjį kelio ženklą "Laukiniai žvėrys", suprasti, kad įvažiuojama į kelio ruožą, kuriame yra didesnė tikimybė susidurti su gyvūnu.

Pastebėjus žvėrį ant kelio arba šalia jo, reikėtų dar labiau sumažinti greitį ir vengti artėti prie jo. Stengiantis nubaidyti gyvūną, nereikėtų gąsdinti jo signalizuojant trumposiomis ir ilgosiomis šviesomis (taip apakinto gyvūno elgesys tampa visiškai neprognozuojamas) arba spausti garsinio signalo ištisai, nes tai gali jį tik išgąsdinti. Garsinį signalą rekomenduojama spausti pliūpsniais. Jei automobilį tektų stabdyti, reikėtų stabdžių pedalą spausti stipriai, tačiau būtina neprarasti ratų sukibimo su kelio danga.

Kai stabdyti per vėlu, reikia bandyti apvažiuoti ant kelio stovintį gyvūną, tačiau ne iš tos pusės, į kurią nukreipta jo galva. Apvažiuojant gyvūną, reikia stebėti priešpriešinį eismą, kad būtų išvengta susidūrimo su priešpriešiais atvažiuojančiu automobiliu – toks susidūrimas gali būti labai pavojingas.

Ženklas statomas toliau

Jei susidūrimo su gyvūnu išvengti nepavyko, vairuotojas turėtų imtis visų įmanomų priemonių, kad kliūtis nuo kelio būtų pašalinta ir užtikrintas kitų saugumas. Pirmiausia reikėtų įjungti automobilio avarinę šviesos signalizaciją, apsirengti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais ir, įsitikinus, kad yra saugu, išlipti iš transporto priemonės.

Privalu tinkamai apie kliūtį kelyje įspėti kitus eismo dalyvius ir pastatyti avarinio sustojimo ženklą – gyvenvietėse ženklas turėtų būti statomas ne arčiau kaip 25 m nuo sustojusio automobilio, o ne gyvenvietėse – ne arčiau kaip 50 m.

Pranešus apie įvykį, vairuotojui patariama grįžti į automobilį ir pagalbos laukti jame. Nereikėtų bandyti gyvūno patraukti į šalikelę. Jei gyvūnas gyvas, vairuotojui derėtų vengti prie jo artintis – gyvūnas gali išsigąsti ir pradėti bandyti bėgti, o tai sukeltų pavojų kitiems eismo dalyviams bei pačiam vairuotojui.

Reikalavimai – ir pėstiesiems

Beje, rudenį, kai tamsus paros laikas ilgėja, visi eismo dalyviai turi būti ypač atidūs ir pasirūpinti papildomomis saugumo priemonėmis. Pėstiesiems privaloma turėti pritvirtintus atšvaitus visiems matomoje vietoje, neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis.

Vairuotojai, prieš pradėdami kelionę, turėtų įvertinti eismo sąlygas ir pasirinkti saugų greitį, patikrinti, ar transporto priemonė tvarkinga. Tiesa, ne tik nuo oro ir eismo sąlygų priklauso, ar kelionė bus saugi. Tuo turėtų pasirūpinti ir pats eismo dalyvis.

Kasmet Lietuvos keliuose užregistruojama nemažai eismo įvykių, kuriuose, automobiliui susidūrus su gyvūnu, žūsta arba būna sužalojami, žmonės. Lietuvos kelių policijos duomenimis, per devynis šių metų mėnesius Lietuvos keliuose užregistruoti 29 tokie eismo įvykiai, iš jų net 21 eismo įvykis įvyko tamsiuoju paros metu. 2020 m. užregistruota septyniolika tokių įvykių, iš kurių aštuoni fiksuoti tamsiuoju paros metu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nieko tie vairuotojai

Nieko tie vairuotojai portretas
nelemia! Ilgejant tamsai,tukstanciai vairuotoju pradeda ir baigia darba salygomis,kai laiku pamatyti gyvuna - neimanoma. Ir jie nagali nevaziuoti tamsoje,jie negali vaziuoti letai,nes jus visi - norite sociai valgyti,siltai rengtis,tureti komfortiska busta,degalu automobiliui ir tt. Nesukraukime visu strukturu nedarbo rezultatu ant vienu vairuotoju! Jie dirba savaji darba po 15 valandu per para ir nebeturi laiko atlikti kitu veltui apmokamu veltedziu pareigas.

Kai

Kai portretas
auto susiduria su naminiu gyvūnu, kaltas būna gyvūno šeimininkas už "nepriežiūrą" (lyg tai būtų galima naminį gyvūną išauklėti), analogiškai už susidūrimą su laukiniu gyvūnu atsakomybė turėtų tekti "šeimininkui", kuris parduoda leidimus medžioklėms.....
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių