Lietuva priimta į CORTE: ko tikėtis?

Didžiausias Lietuvos įmones vienijantis Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA) tapo Europos kelių transporto kontrolės organizavimo konfederacijos (CORTE) nariu.

Padės ieškoti sprendimų

CORTE vienija ES ir kitų šalių transporto verslo kontrolės institucijas, verslo organizacijas ir atskiras bendroves.

Jos veikloje dalyvauja Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA), Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU), elektroninės komercijos ir debesų kompiuterijos bendrovė „Amazon“, Vokietijos automobilių dalių gamybos bendrovė „Continental“.

Pasak TTLA vadovo Povilo Drižo, geopolitinių grėsmių akivaizdoje narystė CORTE padės ieškoti efektyvių sprendimų tokiose srityse kaip tiekimo grandinių valdymas ir kibernetinio saugumo stiprinimas.

Geopolitiniai pokyčiai Europos ekonomiką skatina iš pagrindų peržiūrėti logistikos strategiją.

„Sausumos, taip pat jūrų ir oro transporto tinklai priskiriami prie ypatingos svarbos infrastruktūros, užtikrinančios sklandų ir nepertraukiamą prekių judėjimą. Sumanus tiekimo grandinių valdymas, kurį užtikrina veiksmingas taisyklių vykdymas ES ir už jos ribų – vienas CORTE prioritetų”, – sakė P.Drižas.

Anot jo, narystė CORTE bus išnaudojama siekiant vieno iš esminių tikslų – aiškaus ir vienodo Mobilumo paketo ir kitų teisės aktų įgyvendinimo visoje ES.

Pokyčiai ir strategija

Rusijos sukeltas karas Ukrainoje sutrikdė logistiką ir tiekimo grandines visame pasaulyje. Didžiausius neigiamus padarinius pirmiausia pajuto Europa, kurioje iš esmės keičiasi tarptautinės prekybos maršrutai.

P.Drižo vertinimu, geopolitiniai pokyčiai Europos ekonomiką skatina iš pagrindų peržiūrėti logistikos strategiją.

„Tikėtina, kad įmonės paspartins savo planus, brandintus per pandemiją, mažinti priklausomybę nuo rizikingų tiekimo grandinių. Gamyba bus perkeliama arčiau namų realizacijos rinkų, taip pat į politiškai patikimas valstybes“, – teigė P.Drižas.

TTLA vadovo nuomone, prie naujos realybės prisitaikyti turės ne tik pramonė ir tarptautinis transportas – į pokyčius teks atsižvelgti verslą kontroliuojančioms ir reguliuojančioms nacionalinės valdžios institucijoms.

„Šiuo sudėtingu laikotarpiu visų suinteresuotų šalių glaudus bendradarbiavimas bus itin svarbus. Siekiant užtikrinti funkcionalų prekių tiekimą visoje grandinėje, apimančią gamintojus, pramonę, prekybą ir galutinius vartotojus, galbūt bus peržiūrimos rinkos reguliavimo sistemos ir jų valdymo modeliai“, – sakė P.Drižas.

Stiprins saugumą

Kita svarbi sritis, kurioje TTLA glaudžiai bendradarbiaus su CORTE pripažintų ekspertų grupe – kibernetinio saugumo stiprinimas.

Pasak P.Drižo, tarptautinis transporto ir logistikos tinklas technologiniu požiūriu yra vienas pažangiausių. Sektorius yra skaitmenizuotas, duomenų rinkimo, analizės ir keitimosi operacijos vykdomos debesijos pagrindu veikiančiomis technologijomis.

„Vienas iš CORTE vykdomų prioritetinių projektų – didinti ypatingos svarbos infrastruktūros objektų atsparumą kibernetinėms grėsmėms. Nuo šiol turime galimybę realiu laiku gauti operatyvią informaciją, nedelsdami reaguoti į grėsmes ir priimti prevencinius sprendimus“, – reziumavo P.Drižas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių