- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Hibridiniai ir elektriniai automobiliai dar neseniai atrodę lyg mokslinės fantastikos transportas, šiandien vis drąsiau skinasi kelią į automanų širdis ir automobilių gamintojų salonus. Didieji gamintojai prieš 10 metų skeptiškai žiūrėję į šias technologijas, bent vieno „žalio“ automobilio įtraukimą į savo gamą, rodos, laiko garbės reikalu.
VĮ „Regitra duomenimis, Lietuvoje šių metų pirmąją dieną buvo užregistruoti 2843 hibridiniai (turintys elektrinį ir dyzelinį arba benzininį variklį) automobiliai – ketvirtadaliu daugiau, lyginant su 2014 m. sausio 1 d. Tuo tarpu vien elektros energija varomų automobilių šiais metais užfiksuota 65, o tai yra net keturis kartus daugiau nei pernai (16). Naujausiais duomenimis, gegužės 1 d. Lietuvos keliuose važinėjo 104 elektriniai automobiliai.
Automobilių pirkimą lizinguojančios „UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktoriaus Aurimo Kuncos teigimu, lyginant 2014 ir 2015 metų pradžią, jaučiamas pakankamai stabilus augimas. „Kasmet lizingo būdu finansuojame vis didesnį kiekį elektromobilių. Kita vertus, matome, kad rinka tikrai dar turi potencialo. Lyginant su Vakarų Europa ar JAV, dar nespėjame su „žalių“ automobilių pirkimo tendencijomis. Taip pat ir kaimyninėse šalyse tokius automobilius perkama aktyviau dėl taikomų finansinių lengvatų. Tiesa, tam tikrų skatinimo priemonių imamasi ir Lietuvoje – elektromobilių vairuotojai gali išvengti kamščių, nes jiems suteikiama galimybė važiuoti specialia juosta, taip pat ir automobilių statymas mieste yra nemokamas“, – teigia A. Kunca.
Labiausiai perkami šiuo metu yra „Nissan Leaf“, antroje vietoje – „Chevrolet Volt“ elektriniai automobiliai. „Unicredit Leasing“ Lietuvoje atstovas pastebi dar porą žaliųjų automobilių rinkos tendencijų. „Pastaruoju metu pastebėjome poreikį greitiems elektriniams automobiliams – vairuotojai vis labiau ieško aukso vidurio tarp sportiškumo ir aplinkos tausojimo. Populiarėja sportiškieji „Tesla“ ar novatoriškieji BMW i8. Tobulėjant technologijoms ir ilgėjant elektra nuvažiuojamiems atstumams, tokių automobilių gatvėse matysime daugiau. Be to, pajutome ir verslo susidomėjimą elektriniu ar hibridiniu transportu. Matome, jog tokie automobiliai veržiasi ne tik į taksi, bet ir smulkius krovinius vežiojančių įmonių autoparkus. Verslas tokiu būdu siekia tapti socialiai atsakingesniu ir minimizuoti savo veiklos poveikį gamtai“, – pasakoja A. Kunca.
Visgi, pasak A. Kuncos, norint platesnio ekologiško transporto pasklidimo, vien mokestinių palengvinimų ar verslo pastangų nepakanka. Būtinos gamintojų ir valstybės investicijos į inovacijas ir infrastruktūros plėtrą. „Elektromobiliai yra ateitis. Plečiantis elektros pakrovimų vietų skaičiui, abejojantieji pradės linkti į elektros, kaip ateities kuro, pusę. Šiemet didžiausioje pasaulyje elektronikos parodoje JAV Izraelio įmonė pristatė pilnai per 3 minutes pakraunamas baterijas, o veikiantį prototipą pažadėjo kitiems metams. Taigi, artimiausiais metais šioje rinkoje laukiama proveržio“, – prognozėmis dalinosi A. Kunca.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams1
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį15
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...