Lietuvos vairuotojai – dėmesingiausi savo automobiliams

  • Teksto dydis:

Baltijos šalių žmonių vairavimo įpročiai panašūs, tačiau šių valstybių vairuotojų rūpinimasis nuosavais automobiliais – labai skiriasi. Tyrimas parodė, kad mūsų šalies vairuotojai aktyviau nei latviai ir estai stebi automobilių detalių būklę.

Išryškėjo skirtumai

Lietuvos vairuotojai daugiau nei latviai ir estai tikrina stabdžius ir tepalus. Estai dažniausiai iš visų Baltijos šalių vairuotojų prižiūri degalų kiekį bake. Skaičiai rodo, kad mažiausiai Baltijos šalių vairuotojams rūpi langų ir veidrodėlių priežiūra.

Tyrimo duomenimis, visų trijų Baltijos šalių vairuotojai labiausiai rūpinasi degalų kiekiu automobilio bake. Estijoje šiuos rodmenis seka 83 proc., Latvijoje – 75 proc., Lietuvoje – 72 proc. vairuotojų.

Statistika rodo, kad vairuotojai daug dėmesio skiria ir transporto priemonių tepalams, labiausiai jų kiekiu rūpinasi lietuviai. 58 proc. jų seka automobilio tepalų būklę. Taip pat elgiasi 47 proc. latvių ir 32 proc. estų.

Tyrimas parodė, kad stabdžių būkle aktyviausiai rūpinasi Lietuvos vairuotojai.

Rūpinasi ir stabdžiais

"Lietuvos vairuotojai yra išsiugdę įprotį stebėti automobilio tepalų lygį variklyje. Būtina nepamiršti, kad variklio tepalus rekomenduojama pakeisti pravažiavus 15 tūkst. km. Tikslesnis intervalas nurodomas automobilio eksploatacijos žinyne, šią informaciją vairuotojui taip pat gali pranešti borto kompiuteris. Daugiau nei septynerius metus naudojamų automobilių vairuotojai tepalų patikrinimą turėtų atlikti dažniau – pravažiavus 1 tūkst. –1,5 tūkst. km. Svarbu atkreipti dėmesį, kad dėl variklio nusidėvėjimo ilgiau eksploatuojamų automobilių tepalus būtina keisti dažniau, nei nurodyta žinyne. Jei šios patikros neatliksime, variklis susidėvės daug greičiau", – sako automobilių eksploatacijos specialistai.

Tyrimas parodė, kad stabdžių būkle aktyviausiai rūpinasi Lietuvos vairuotojai. Tai daro 55 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių, 51 proc. latvių ir 40 proc. estų. Kalbant apie stabdžius, vairuotojams svarbu atkreipti dėmesį į stabdžių skysčio kiekį, stabdžių trinkelių ir diskų būklę. Laiku nepasirūpinus tinkamu stabdžių skysčio kiekiu, vairuotojai rizikuoja jų pačių ir keleivių saugumu, netgi gyvybe.

Esant per mažam stabdžių skysčio kiekiui bakelyje, oras gali patekti į stabdžių sistemą ir itin pabloginti transporto priemonės stabdymo funkciją. Susidėvėjus stabdžių trinkelėms ir diskams, vairuotojai susiduria su tokia pačia rizika. Vos pastebėjus prietaisų skydelyje užsidegusią stabdžių nusidėvėjimo lemputę, būtina kuo skubiau šias detales pakeisti.

Padangų būklė

Keičiant padangas, visada reikėtų patikrinti stabdžių diskų ir trinkelių būklę. Stabdžių diskai turi būti tolygiai susidėvėję, be jokių įtrūkimų ir įrėžimų.

Lietuvos vairuotojams labiau nei kaimyninių šalių vairuojantiems žmonėms svarbi ir jų transporto priemonių padangų būklė. Tuo rūpinasi vos trečdalis estų, Lietuvoje tokių vairuotojų – 45 proc.

Automobilių padangas prižiūrintys vairuotojai turi įvertinti tris dalykus. Pirmiausia – padangų oro slėgį, kuris užtikrina tolygų padangų dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą kelyje. Rekomenduojamas padangų slėgis nurodomas automobilio eksploatacijos knygelėje arba vairuotojo durų arkoje prie automobilio kėbulo pritvirtintoje lentelėje. Svarbus ir tinkamas padangų protektoriaus gylis. Protektoriaus užduotis – išstumti vandenį, todėl, kuo padangos protektoriaus gylis mažesnis, tuo vanduo išstumiamas blogiau. Tuomet tarp padangų ir kelio dangos susidaro vandens sluoksnis ir automobilis gali tapti nevaldomas, tai priklauso ir nuo greičio bei kelio dangos. Žinoma, reikia stebėti, ar neatsiranda mechaniniai pažeidimai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių