- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugybė automobilių pradeda gyvenimą vienoje šalyje, kol galiausiai kažkuriuo metu atsiduria kitoje. Tai ypač tinka kalbant apie Vakarų Europos transporto priemones, kurios sudaro didelę dalį naudotų automobilių rinkos Rytų Europoje.
Atrodo geriau prižiūrėti
Nors daugiausia automobilių Senajame žemyne eksportuoja Vokietija, situacija skirtingose šalyse nevienoda. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas nustatė, iš kurių šalių į Lietuvą dažniausiai atkeliauja transporto priemonės, ir atskleidė su importuojamais automobiliais susijusias rizikas.
Net 26 proc. visų naudotų mašinų į Lietuvą atkeliauja iš Vokietijos, 19 proc. – iš Prancūzijos, 12 proc. – iš JAV, 9 proc. – iš Italijos, 7 proc. – iš Belgijos. Šie duomenys buvo gauti išanalizavus daugiau nei 1 mln. automobilių istorijos ataskaitų.
Pirkėjai dažnai renkasi automobilius atvežtus iš Vokietijos, nes tiki, kad čia juos prižiūri labiau nei kitose šalyse.
„Pirkėjai dažnai renkasi automobilius atvežtus iš Vokietijos, nes tiki, kad čia juos prižiūri labiau nei kitose šalyse. Lietuviai mano, kad vokiečiai, turėdami didžiausią naudotų transporto priemonių rinką, nepraleidžia techninių aptarnavimų, naudoja tik kokybiškas dalis ir apskritai renkasi geresnės komplektacijos automobilius“, – aiškino „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Problemos – specifinės
Automobilio būklė ir dažniausiai pasitaikančios problemos iš tiesų smarkiai priklauso nuo regiono, iš kurio jis atkeliauja. Transporto priemonės iš Švedijos ir kitų Šiaurės šalių dėl sniego, druskų ir žemos temperatūros paprastai būna labiau pažeistos korozijos.
Nors automobiliai iš Italijos korozija dažniausiai nepasižymi, dėl intensyvios saulės jų kėbulo dažai gali būti išblukę. Ekstremalūs temperatūrų pasikeitimai ne į naudą jokiai transporto priemonei. Tai paaiškina, kodėl švelniu klimatu ir gerais keliais garsėjančios Vokietijos automobiliai tokie populiarūs Lietuvoje. Iš Vokietijos įvežamos transporto priemonės paprastai turi mažiau problemų dėl korozijos, jų kėbulo dažai būna puikiai išsilaikę, važiuoklė – geros būklės.
Kai automobilis keliauja iš vienos šalies į kitą, sunku atsekti jo istoriją. Dauguma šalių nesikeičia transporto priemonių duomenimis, todėl automobilis gali būti smarkiai apgadintas Vokietijoje ar Belgijoje, o vėliau lyg niekur nieko atgimti Lietuvoje.
Statistika neguodžia
Rinkos skaidrumo indekso duomenimis, net 59 proc. visų platformoje lietuvių tikrintų automobilių praeityje buvo apgadinti, o 18 proc. turėjo suklastotą ridą.
Šie duomenys rodo, kad naudotų transportų priemonių rinka Lietuvoje vis dar yra neskaidri ir pirkėjai turėtų saugotis apgavysčių.
Anot statistikos, lietuviai patraukliausiais ir patikimiausiais laiko japoniškus „Toyota“, „Honda“ ir „Lexus“, vokiškus „Volkswagen“, BMW ir „Audi“ modelius. Italijos ar Prancūzijos gamintojų produkcija mūsų šalies antrinėje rinkoje vertinama skeptiškai. Tiesa, „Renault“, „Peugeot“ ar „Fiat“ automobiliai taip pat gana populiarūs mūsų keliuose, nes yra pigesni nei konkurentai iš Vokietijos ir Azijos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie naujas taisykles paspirtukininkams: tegul kraujas liejasi laisvai9
Seimas ėmėsi iniciatyvos sureguliuoti dabartinę esamą tvarką dėl važiavimo elektriniais paspirtukais. Priimti sprendimai dėl paspirtukų galingumo, paspirtukininkų amžiaus, greičio ribojimo. Taip pat numatyti sprendimai dėl važiavimo elektriniais ...
-
Eismas Jakų žiedinėje sankryžoje: pirmumas įžūlesniems?15
Vairuotojai piktinasi eismo organizavimu Jakų žiedine sankryža – nuo Klaipėdos pusės dauguma vairuotojų į sankryžą bando įsmukti pirmąja eismo juosta, kuri skirta išsukti Šilutės link. Braudamiesi į antrąją juostą, vairuotoj...
-
Seimas: už elektromobilių įkrovimą keliuose teks mokėti2
Seimas leido nuo kitų metų apmokestinti valstybei ar savivaldybėms priklausančias elektromobilių įkrovimo stoteles, taip pat nuo kelių mokesčio atleisti grynuosius elektromobilius ir vandenilio dujomis varomus automobilius, kurių savininkai nėra priv...
-
Naujos taisyklės paspirtukams: leista naudotis nuo 16 metų, šaligatviu važiuoti galės56
Parlamentarai ketvirtadienį patvirtino eismo taisykles elektriniams paspirtukams: jais bus leidžiama važiuoti šaligatviais, jei savivaldybės nenustatys kitaip, tačiau apribotas greitis, vairuoti šią transporto priemonę galės ne jaunesni n...
-
Draudikų atstovas: nauja tvarka dėl teisių vairuotojams gali baigtis didelėmis išlaidomis3
Nuo kitų metų įsigaliosianti tvarka, kai pasibaigus sveikatos pažymos galiojimui bus stabdomas vairuotojo pažymėjimas, gali tapti didžiule socialine problema, sako Transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas. ...
-
Savivaldybės siektų griežtesnių taisyklių paspirtukams, bet nenorėtų jų išstumti į gatves7
Seimui siekiant sugriežtinti taisykles elektriniams paspirtukams, savivaldybės sutinka, kad ribojimai reikalingi, tačiau skeptiškai vertina parlamento idėją paspirtukams neleisti važiuoti šaligatviu. ...
-
Ar greičio matuokliai pakeis situaciją keliuose?44
Lietuvoje per parą fiksuojama apie 2,5 tūkst. greičio pažeidimų. Štai pernai greičio viršijimo baudų Lietuvoje skirta už daugiau nei 11 mln. eurų, o per keturis šių metų mėnesius – už 5 mln. eurų. Lietuvos automobilių ...
-
Magistraliniame kelyje – nauja greičio mėgėjų tramdymo priemonė32
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dėl eismo saugos įrengė momentinius greičio matuoklius prie Krunos tilto, esančio magistraliniame kelyje A1 netoli Kauno marių. ...
-
Le Mano trasa laukia legendinio „Bentley“2
Kabrioletas „Bentley 3 Litre Sport“, dalyvavęs pirmose 24 valandų Le Mano lenktynėse, turi naują šeimininką. ...
-
Žinovai – apie laureatą: brangus, bet labai geras7
Pirmąkart Lietuvoje surengtą „Metų motociklo“ konkursą laimėjo itališkas motociklas „Ducati Multistrada V4S“, pelnęs iš viso net keturis prizus. ...