Pereiti į pagrindinį turinį

Niūrios vagysčių iš automobilių tendencijos – skaičiai vėl auga

2022-09-24 13:00
DMN inf.

Dvejus metus iš eilės mažėjusi automobilių vagysčių statistika vėl kelia nerimą. Daugėja atvejų, kai ilgapirščiai nusitaiko ne tik į detales, bet ir į transporto priemonės salone paliktus daiktus.

Grobis: dažniausiai vagys taikosi į žibintus, katalizatorius ir vairus, bet nespjauna ir į salone paliktus daiktus.
Grobis: dažniausiai vagys taikosi į žibintus, katalizatorius ir vairus, bet nespjauna ir į salone paliktus daiktus. / V. Skaraičio / BNS nuotr.

Prireikė net numerių

Draudikų duomenimis, pastaruoju metu dažniau apvagiami naujesni automobiliai, kurių detalės ir elektroninė įranga kainuoja brangiau. Bendrovės „Gjensidige“ teigimu, dažniausiai vagiami žibintai, katalizatoriai ir vairai.

Žibintai jau ne vienus metus išlaiko pirmaujančią poziciją – šių detalių vagystės sudaro beveik penktadalį visų atvejų. Katalizatorių vagystės šiais metais užima antrąją vietą – apie tai praneša kas dešimtas klientas, registruodamas vagystės žalą. Draudimo bendrovė yra registravusi kelis atvejus, kai klientai neteko net automobilio valstybinių numerių.

„Vagysčių metų automobiliai nukenčia labiau, nes jų dalys nėra gražiai ir tvarkingai numontuojamos, kaip automobilių remonto dirbtuvėse. Vagys skuba, vengia būti užklupti, todėl, norėdami išplėšti tam tikras detales, apgadina ir kitas. Vagiant multimediją ar vairą, išdaužomas langas ar net keli, išpjaunant žibintus sugadinamas kapotas ir sparnai“, – pasakojo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Lyderis – BMW

„Gjensidige“ duomenimis, nuo 2019 m. dažniausiai apvagiami BMW markės automobiliai. Šiemet pirmajame nukentėjusiųjų trejetuke – BMW, „Volvo“ ir „Lexus“ automobiliai.

Didžiausia šiemet atlyginta žala po vagystės iš automobilio siekė 16 tūkst. eurų.

„Statistika rodo, kad, bėgant metams, ilgapirščių poreikiai ir markių pasirinkimas kinta minimaliai. Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – keletą pastarųjų metų jų mažėjo, tačiau šiemet skaičius vėl pradėjo augti. Nors šie metai dar nesibaigė, lygindami įvykių skaičių su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, matome 13 proc. augimą. Tiesa, pernai, palyginti su 2019 ir 2020 m., fiksavome bemaž trečdaliu sumažėjusį vagysčių skaičių“, – tvirtino V.Katilienė.

Draudimo bendrovės atstovė atkreipia dėmesį į dažnėjančius atvejus, kai ilgapirščiai neapsiriboja keliomis detalėmis, o pasirinktą transporto priemonę apšvarina labiau.

„Labai dažnai nusitaikoma ne tik į automobilio dalis, bet ir į transporto priemonės salone paliktus daiktus – telefonus, pinigines, rankines, kuprines, kuriose tikimasi rasti vertingų daiktų. Jų jokiu būdu nepalikite automobilio salone“, – patarė draudikė.

Vilioja ir daiktai

Pasak V.Katilienės, geriausia vagysčių prevencija yra transporto priemonėje sumontuotos tinkamos saugos priemonės, saugi kaimynystė ir rūpestingumas.

„Automobilio salone nederėtų palikti ne tik vertingų, bet ir bet kokių daiktų. Pavyzdžiui, švarkas ar sportinis krepšys taip pat tampa masalu ilgapirščiams. Pranešdami apie vagystę, klientai dažnai pamini, kad salone palikti daiktai galėjo privilioti piktadarius“, – pasakojo draudikė.

Vagystės dažnai įvykdomos nakties metu, todėl reikėtų vengti menkai apšviestų, nuošalių vietų, kur nusikaltėliams darbuotis atrodo saugu.

„Dauguma daugiabučių kiemų didmiesčiuose yra ankšti, tačiau paliekant automobilį nakčiai reikėtų vengti tamsių užkampių, stengtis rasti vietą, kurią gerai apšviečia gatvių žibintai“, – patarė V.Katilienė.

Anot jos, nuo vagysčių nesame apsaugotas nė vienas, tačiau nuo nuostolių gali apsaugoti kasko draudimas. „Gjensidige“ duomenimis, vidutinė automobilio detalių vagystės žalos išmoka sudaro apie 2 tūkst. eurų. Ji priklauso ir nuo automobilio markės ir amžiaus. Pavyzdžiui, apvogto „Porsche“ automobilio žala vidutiniškai siekia 10 tūkst. eurų. Didžiausia šiemet atlyginta žala po vagystės iš automobilio siekė 16 tūkst. eurų. Kliento automobilis buvo apvogtas ir dar gerokai apgadintas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų