- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dvejus metus iš eilės mažėjusi automobilių vagysčių statistika vėl kelia nerimą. Daugėja atvejų, kai ilgapirščiai nusitaiko ne tik į detales, bet ir į transporto priemonės salone paliktus daiktus.
Prireikė net numerių
Draudikų duomenimis, pastaruoju metu dažniau apvagiami naujesni automobiliai, kurių detalės ir elektroninė įranga kainuoja brangiau. Bendrovės „Gjensidige“ teigimu, dažniausiai vagiami žibintai, katalizatoriai ir vairai.
Žibintai jau ne vienus metus išlaiko pirmaujančią poziciją – šių detalių vagystės sudaro beveik penktadalį visų atvejų. Katalizatorių vagystės šiais metais užima antrąją vietą – apie tai praneša kas dešimtas klientas, registruodamas vagystės žalą. Draudimo bendrovė yra registravusi kelis atvejus, kai klientai neteko net automobilio valstybinių numerių.
„Vagysčių metų automobiliai nukenčia labiau, nes jų dalys nėra gražiai ir tvarkingai numontuojamos, kaip automobilių remonto dirbtuvėse. Vagys skuba, vengia būti užklupti, todėl, norėdami išplėšti tam tikras detales, apgadina ir kitas. Vagiant multimediją ar vairą, išdaužomas langas ar net keli, išpjaunant žibintus sugadinamas kapotas ir sparnai“, – pasakojo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Lyderis – BMW
„Gjensidige“ duomenimis, nuo 2019 m. dažniausiai apvagiami BMW markės automobiliai. Šiemet pirmajame nukentėjusiųjų trejetuke – BMW, „Volvo“ ir „Lexus“ automobiliai.
Didžiausia šiemet atlyginta žala po vagystės iš automobilio siekė 16 tūkst. eurų.
„Statistika rodo, kad, bėgant metams, ilgapirščių poreikiai ir markių pasirinkimas kinta minimaliai. Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – keletą pastarųjų metų jų mažėjo, tačiau šiemet skaičius vėl pradėjo augti. Nors šie metai dar nesibaigė, lygindami įvykių skaičių su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, matome 13 proc. augimą. Tiesa, pernai, palyginti su 2019 ir 2020 m., fiksavome bemaž trečdaliu sumažėjusį vagysčių skaičių“, – tvirtino V.Katilienė.
Draudimo bendrovės atstovė atkreipia dėmesį į dažnėjančius atvejus, kai ilgapirščiai neapsiriboja keliomis detalėmis, o pasirinktą transporto priemonę apšvarina labiau.
„Labai dažnai nusitaikoma ne tik į automobilio dalis, bet ir į transporto priemonės salone paliktus daiktus – telefonus, pinigines, rankines, kuprines, kuriose tikimasi rasti vertingų daiktų. Jų jokiu būdu nepalikite automobilio salone“, – patarė draudikė.
Vilioja ir daiktai
Pasak V.Katilienės, geriausia vagysčių prevencija yra transporto priemonėje sumontuotos tinkamos saugos priemonės, saugi kaimynystė ir rūpestingumas.
„Automobilio salone nederėtų palikti ne tik vertingų, bet ir bet kokių daiktų. Pavyzdžiui, švarkas ar sportinis krepšys taip pat tampa masalu ilgapirščiams. Pranešdami apie vagystę, klientai dažnai pamini, kad salone palikti daiktai galėjo privilioti piktadarius“, – pasakojo draudikė.
Vagystės dažnai įvykdomos nakties metu, todėl reikėtų vengti menkai apšviestų, nuošalių vietų, kur nusikaltėliams darbuotis atrodo saugu.
„Dauguma daugiabučių kiemų didmiesčiuose yra ankšti, tačiau paliekant automobilį nakčiai reikėtų vengti tamsių užkampių, stengtis rasti vietą, kurią gerai apšviečia gatvių žibintai“, – patarė V.Katilienė.
Anot jos, nuo vagysčių nesame apsaugotas nė vienas, tačiau nuo nuostolių gali apsaugoti kasko draudimas. „Gjensidige“ duomenimis, vidutinė automobilio detalių vagystės žalos išmoka sudaro apie 2 tūkst. eurų. Ji priklauso ir nuo automobilio markės ir amžiaus. Pavyzdžiui, apvogto „Porsche“ automobilio žala vidutiniškai siekia 10 tūkst. eurų. Didžiausia šiemet atlyginta žala po vagystės iš automobilio siekė 16 tūkst. eurų. Kliento automobilis buvo apvogtas ir dar gerokai apgadintas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...