Rytais, skubant į darbą, pirmasis įdėmus žvilgsnis būna jau pro automobilio langą. Neabejotinai pirma, ką pamatome, – per žiemą susikaupusius nešvarumus. Tai ženklas, kad reikia rengtis šiltajam sezonui.
Bendrovės "Lesta" technologė Živilė Dumčiuvienė perspėja, kad tai padaryti būtina ne tik dėl estetinio vaizdo, bet ir dėl vairavimo saugumo.
Technologės teigimu, vairuotojams savaime suprantama atrodo pasikeisti ratus. To reikalauja ir Kelių eismo taisyklės. Dar tradiciškai vairuotojai nusiplauna automobilio kėbulą. Vis dėlto sezoniniai pasikeitimai tuo tik prasideda. Per žiemą įvairiose ertmėse susikaupia druskų, šaltis pažeidžia valytuvų gumą, įvairius laidus, seniai naudotoje vėdinimo sistemoje susikaupia dulkių. Į visa tai reikia atkreipti dėmesį, o ir patikrą ar valymą atlikti gerai. Jei vairuotojas pats prižiūri automobilį, jo pavasarį laukia įvairių darbų.
Kruopščiai nuplauti
Nereikia apsiriboti tik estetiniu kėbulo nuplovimu. Derėtų nepamiršti, kad priežiūros reikalauja ir važiuoklė, ir kėbulo ertmės.
Žiemą ant mašinos nuo kelių nusėda druska, kuri atšilus tirpsta ir skatina eroziją. Daugiausia druskų susikaupia ant dugno, tačiau ne mažesnė korozijos tikimybė gresia zonoms apie kėbulo ertmę ir plyšius, taip pat dalims, kur pažeistas dažų sluoksnis. Šias dalis būtina nuplauti labai kruopščiai.
Pasirūpinti vidumi
Čia reikia atkreipti dėmesį į tam tikras salono dalis. Valant vairo, stabdžių, akseleratoriaus ar sankabos pedalus nereikėtų naudoti valymo priemonių.
Dėl jų šios dalys tampa slidžios, todėl geriau valyti paprasta vandeniu sudrėkinta šluoste. Valant automobilio vidų reikia nepamiršti durų briaunų, slenksčių.
Atskirai reikėtų pabrėžti būtinybę gerai nuplauti langus ir vėlgi, ne tik išorines, bet ir vidines jų puses. Per žiemą iš vidaus langai apsitraukia riebalų plėvele ar tabako dūmais.
Pasirūpinti gumomis
Žema temperatūra kenkia iš gumos pagamintoms automobilio dalims – jos sukietėja, dėl to funkcionuoja prasčiau. Rekomenduojama atidžiai apžiūrėti įvairių laidų, vamzdelių, netgi diržų būklę. Dėl ilgai užsitęsusių šalčių jie gali būti įtrūkę.
Patikrinti skysčius
Tikrinant vamzdelių būklę puiki proga pasižiūrėti, kas dedasi su automobilio skysčiais ir alyva. Rekomenduojama papildyti stabdžių, aušinimo sistemos, vairo stiprintuvo skysčius, patikrinti variklio alyvą.
Taip pat nereikia pamiršti langų plovimo skysčio. Jei naudojote žiemai pritaikytą skystį, šylant orams jį reikia pakeisti vasariniu. Pastarasis efektyviau veikia esant aukštesnei temperatūrai.
Sutepti vyrius ir spynelę.
Būtina patikrinti durelių vyrių ir spynų būklę, ar neužsikimšusios durelių drenažinės kiaurymės. Atrodytų maža smulkmena, kuri vėliau gali tapti didele problema. Esant poreikiui, vyrius ir spynas užtektų patepti tam skirtomis priemonėmis.
Keisti valytuvus.
Kad ir kaip keistai skambėtų, stiklo valytuvai nėra skirti valyti sniegą, juo labiau ledą. Vis dėlto daugelis vairuotojų būtent taip elgiasi žiemą ir dėl to, atėjus pavasariui, valytuvai būna jau gerokai "pavargę".
Be to, nuo žemos oro temperatūros valytuvų guma sukietėja, dėl to valo neefektyviai. Valytuvus rekomenduojama keisti ir prieš šiltąjį, ir prieš šaltąjį sezoną.
Patikrinti kondicionierių
Mikrobus naikinti reikia ne tik vonioje ar virtuvėje, bet ir automobilyje. Per ilgesnį laiką kondicionieriuje – nesvarbu, važinėjote žiemą ar vasarą, susikaupia mikrobų, todėl juos reikia reguliariai dezinfekuoti. Tai itin aktualu artėjant šiltiems orams, mat per šalčius kondicionierius praktiškai nenaudojamas, todėl ten susikaupia dulkių.
Be to, pavasarį vertėtų pasikeisti oro filtrą. Nebrangi detalė, tačiau turi didelės įtakos degalų sunaudojimui.
Naujausi komentarai