Taisyklės ir kėdutės
Žemesnius nei 135 cm ūgio vaikus automobilyje privalu vežti įsodinus į specialias kėdutes. Visgi neretai į šią pareigą suaugusieji žiūri gana formaliai – naudoja nekokybiškas kėdutes, nepatikrina, ar automobilyje jos tinkamai pritvirtintos, o diržai tvirtai prisegti.
Be to, svarbu naudoti vaiko svorį atitinkančią kėdutę, o mažajam ją išaugus – pakeisti didesne, vaiko svoriui pritaikyta kėdute. Pagal vaiko svorį saugos kėdutės yra skirstomos į penkias grupes. 0 grupės kėdutės yra skirtos vaikams iki 10 kg svorio, 0+ grupės – iki 13 kg sveriantiems mažiesiems, I grupės – 9–18 kg vaikams. Vyresniems ir daugiau sveriantiems vaikams yra skirtos II grupės (15–25 kg) ir III grupės (22–36 kg) kėdutės.
Svarbu nepamiršti, kad kūdikius reikia vežti kėdutę atsukus prieš važiavimo kryptį. Tai būtina dėl to, kad maždaug trečdalis visos kūdikio masės tenka jo galvai. Mažąjį vežant atsuktą veidu į priekį ir automobilį stabdant, šis svoris iš inercijos juda pirmyn ir sukelia dideles apkrovas kūdikio kaklui. O prieš važiavimo kryptį atsukta kėdutė apsaugo vaiko galvytę nuo judėjimo atgal.
Automobilyje vaikų negalima vežti prieš važiavimo kryptį nusuktoje kėdutėje, pritvirtintoje ant priekinės sėdynės, jei automobilyje yra įrengtos oro pagalvės. Vežant vaiką tokiu būdu, eismo įvykio atveju oro pagalvės mažąjį gali stipriai sužaloti.
Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad keleivio vietoje sėdinčios mamos ar tėčiai neretai mažametį vaiką vis dar pasisodina ant kelių ar veža laikydami rankose. Saugaus eismo eksperimentai nurodo, kad vaikui tai yra itin nesaugu. Įvykus avarijai, tėvai beveik neturi galimybių apsaugoti mažylį nuo smūgio į automobilio korpusą, stiklą ar kitas dalis. Dėl to į kėdutę vaiką reikėtų įsodinti net ir tuo atveju, jei kelionė yra netolima.
Nepamiršti saugumo
Šeimos kelionės vis dažniau vyksta dviračiais. Veždamiesi mažuosius, tėvai juos sodina į specialias kėdutes ar prikabinamus vežimėlius. Toks keliavimo būdas – gana saugus, tačiau tik atsakingai laikantis taisyklių. Viena tokių – vaiką dviračiu reikėtų vežti tik specialiai tam skirtose kėdutėse ar vežimėliuose.
Jei dviratyje nėra įrengtų vietų keleiviams, juos vežti draudžiama. Be to, vežant vaikus dviračiu, būtina jiems parūpinti šalmus. Taip pat svarbu kaskart įsitikinti, kad specialios kėdutės ar vežimėliai ant dviračio ar prie jo yra tvirtai pritvirtinti, o mažieji juose sėdi saugiai apjuosti diržais.
Vežant vaikus dviračiu – taip pat, kaip ir važiuojant vienam – būtina pasirūpinti, kad dviratis būtų techniškai tvarkingas, turėtų gerus stabdžius, garsinį signalą, būtų gerai matomas. Dviratis privalo turėti raudonos spalvos atšvaitą arba žibintą gale, oranžinės spalvos atšvaitus ant ratų stipinų ir baltos spalvos žibintą priekyje.
Tapti pavyzdžiu
Prasidėjus naujiems mokslo metams Lietuvos policija vairuotojus prašo būti ypač budrius. Nors kasmet šiuo laikotarpiu sustiprinama eismo dalyvių kontrolė, eismo įvykių skaičius išlieka gana didelis – 2018 m. rugsėjį jis siekė 337. Maždaug kas penktame eismo įvykyje nukentėjo vaikai. Lyginant su kitais praėjusių metų mėnesiais, tik gegužę ir birželį įvyko daugiau avarijų, kuriose nukentėjo vaikai.
"Kasmet pastebime, kaip artėjant rudeniui gatves užpildo intensyvėjantys automobilių srautai. Budrumo reikalauja ir pėstieji eismo dalyviai, o ypač į pirmąsias pamokas išsiruošę moksleiviai. Policijos pareigūnams tai ypač intensyvus metas, nes siekdami užtikrinti vaikų saugumą, sustipriname visą eismo dalyvių kontrolę. Tačiau svarbu, kad teigiamą pavyzdį demonstruotų ir patys vairuotojai – suprasdami ir įvertindami iki šiol savarankiškai eisme nedalyvavusių mažųjų pėsčiųjų įgūdžius", – teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininko pavaduotojas Algimantas Petronis.
Intensyvins priežiūrą
Rugsėjo mėnesį policija rengiasi sustiprinti pajėgas prie ikimokyklinio, bendrojo ugdymo, aukštųjų ir profesinio mokymo įstaigų.
Ypač daug dėmesio bus skiriama nepilnamečių eismo saugumui ir viešajai tvarkai užtikrinti prie mokyklų esančiuose keliuose, pėsčiųjų perėjose. Keliuose bus organizuojami atsitiktiniai mokyklinių, taip pat maršrutinių autobusų ir kitų transporto priemonių, vežančių vaikus į mokyklas ir iš jų, vairuotojų blaivumo ir transporto priemonių techninės būklės patikrinimai.
Redakcijos archyvo nuotr.
Kartu bus siekiama užtikrinti ir kontroliuoti, kad moksleivius vežančių mokyklinių autobusų vairuotojai, vaikus lydintys asmenys laikytųsi keleivių vežimo reikalavimų. Visą rugsėjo mėnesį mokymo ir policijos įstaigose bus organizuojamos saugaus eismo pamokos, skaitomos paskaitos, organizuojami susitikimai su moksleiviais ir studentais, vykdomos suaugusiųjų konsultacijos, organizuojami kiti prevencinio pobūdžio renginiai.
Rugsėjo 3–8 d. planuojamas išskirtinis dėmesys vairuotojų naudojimuisi telefonais, privalomų saugos priemonių: saugos diržų, saugos šalmų, vaikams vežti skirtų prisegimo sistemų naudojimo kontrolė. Rugsėjo 16–22 d. vyks leistino važiavimo greičio stebėjimas, saugaus važiavimo, manevravimo, lenkimo, važiavimo per sankryžas kontrolė.
Naujausi komentarai