- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skaisti vasario saulė teikia ne vien geras emocijas – akinantys jos spinduliai gatvėse tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Ji yra kur kas pavojingesnė nei nepalankios oro sąlygos ar akinančios kitų transporto priemonių šviesos.
Didžiausia rizika būti apakintiems saulės ryte bei prieš sutemas – tada, kai rytinė ar besileidžianti saulė yra netoli horizonto linijos. Tuomet ji būna ryški ir nedideliu kampu itin pavojingai šviečia į automobilio priekinį ar šoninį stiklą. Būtina atkreipti dėmesį, kad laikas, kai saulė vairuotojus akina labiausiai, sutampa su transporto piko laiku gatvėse, kai žmonės automobiliais pajuda link darbo, o vakare – grįžta į namus.
Saulės apakintų vairuotojų sukelti eismo įvykiai dažniausiai išsiskiria skaudžiais padariniais, o dažniausios nelaimės – atsitrenkia į priešais važiuojantį automobilį, taip pat – į skaisčios saulės ruožą pakliuvusio vairuotojo staigiai stabdomą transporto priemonę. Dažni atvejai, kai iš paskos važiuojantis pakliūva į tą patį ruožą ir laiku nepastebi netikėto priekyje važiavusio automobilio manevro. Tokios situacijos irgi neretai baigiasi avarijomis.
Taip pat eismo nelaimės įvyksta nereguliuojamose sankryžose, išvažose iš kelių, kai saulė vairuotojui šviečia iš kairiojo šono ir dažnai sutrukdo pastebėti iš kairės artėjančias transporto priemones.
Automobilių ir kitų motorinių transporto priemonių matomumą akinant saulei pagerina visą parą privalomos artimosios žibintų šviesos. O nesaugiausiais vadinami eismo dalyviai – pėstieji ir dviratininkai – deja, tokių priemonių neturi. Dėl to jie nukenčia gana dažnai. Eismo nelaimės atsitinka tada, kai žmonės į pėsčiųjų perėją išeina neįsitikinę, kad transporto priemonės vairuotojas juos mato ir jau mažina automobilio greitį.
Itin atsargūs išvažose iš kiemų turi būti ir dviratininkai, kurie juda važiuojamąja kelio dalimi, dviračių taku ar net šaligatviu. Reikia atminti, kad iš kiemo išvažiuojantis vairuotojas privalo suteikti pirmenybę dviratininkams, tačiau dėl akinančios saulės jie dažnai lieka nepastebėti. Dviratininkams taip pat reiktų elgtis atidžiai ir tikėtis, kad vairuotojas ne visada juos mato. Nors dėl eismo įvykio tokiose situacijose dviratininkas būna nekaltas, tačiau jis paprastai patiria skaudžius sužalojimus ir nukenčia kur kas stipriau.
Vairuotojams saulė itin pavojinga važiuojant šlapiu keliu, nes saulės spindulių poveikis dar labiau sustiprėja – ji ne tik šviečia, bet ir atsispindi nuo šlapios kelio dangos.
Norint apsisaugoti nuo saulės patartina visada naudoti automobiliuose sumontuotus apsauginius skydelius nuo saulės, padeda ir akiniai nuo saulės. Jei akyse pradėjo raibuliuoti ar suprastėjo matomumas, saugiai sumažinkite greitį arba sustokite kelkraštyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...