Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" direktorius Gintautas Šlėderis, komentuodamas per pirmuosius kalendorinius metus sukauptą statistinę informaciją apie vairuotojų bandymus praslysti patikrą, siūlė atkreipti dėmesį ne į skaičius, bet į visiems eismo dalyviams keliamą riziką.
"Tikėtina, kad kontrolieriai atitinkamą pastabą Techninės apžiūros informacinėje sistemoje (TAIS) palieka tuomet, kai į perspėjimus elgtis korektiškai ir nebrukti neteisėto atlygio techninės apžiūros (TA) stotis aplankantys automobilininkai nereaguoja. Kur kas svarbiau tai, kad tokie žmonės kasdien keliais ir gatvėmis važinėja transporto priemonėmis, turinčiomis ne po vieną, o po kelis ar net keliolika didelių trūkumų. Kadangi visais atvejais po užuominų patikrinti peleninę, kontrolierius problemines automobilio vietas ar susidėvėjusius agregatus fotografuoja, mes turime galimybę pakankamai tiksliai nustatyti, kas bandoma užmaskuoti: tai ir visiškai sudilusios vairo mechanizmo bei pakabos dalys, ir korozijos sugraužtos svarbiausios laikančios konstrukcijos, ir sutrūnijusios stabdžių žarnelės, ir visiškai plikos padangos. T.y. tokie defektai, kurie drastiškai komplikuoja galimybes suvaldyti automobilį ir paverčia jį savotiška uždelsto veikimo bomba", – akcentavo G.Šlėderis.
Asociacijos "Transeksta" vadovas taip pat pabrėžė, kad korupciniais metodais technines problemas spręsti linkę veikėjai iš tiesų tik dar labiau komplikuoja savo padėtį: kad ir kur nuspręstų dar kartą bandyti laimę (kai kurie daug trūkumų turinčių automobilių šeimininkai, ieškodami spragų TA sistemoje, per dieną sugeba atakuoti dvi ar net tris TA stotis), vos įvedus transporto priemonės duomenis į TAIS, akimirksniu yra identifikuojami kaip probleminiai klientai. Jų automobilių patikros procesas ir pirminės apžiūros metu užfiksuoti trūkumai privaloma tvarka fotografuojami. Taip gaišinamas visų laikas ir bergždžiai eikvojami pinigai.
TAIS archyve esančiose nuotraukose, kurios buvo padarytos po galbūt korupcinio pobūdžio užuominų, užfiksuoti transporto priemonių trūkumai verčia susigūžti: varvantys degalų bakai arba vamzdeliai, visiškai korozijos sugraužtos ir sukiužusios laikančiosios konstrukcijos, besisukančių detalių šlifuojamos stabdžių sistemos žarnelės, suskaldyti ir kosmetinėmis priemonėmis užmaskuoti ratlankiai, gumbuotos padangos. T.y. gedimai, kurie bet kurią akimirką vairuotoją gali paversti padėties nekontroliuojančiu keleivi
Naujausi komentarai