Žuvusiųjų keliuose statistika: pokyčiai – pozityvūs, iššūkių – per akis

Pernai Lietuvos keliuose žuvusiųjų sumažėjo 17 proc. Tai – 30 netekčių mažiau nei 2020-aisiais ir perpus mažiau nei prieš dešimtmetį.

Pagerėjo ne visur

Statistikos duomenimis, 2021 m. žuvo 146 eismo dalyviai. 2020 m. keliuose Lietuva neteko 176 gyvybių, 2011 m. – 296.

Per praeitus metus mūsų šalyje 1 mln. gyventojų teko 53 žūtys keliuose. Pagal šį rodiklį Lietuva artėja prie ES vidurkio, kuris 2020 m. buvo 42 žuvusieji 1 mln. gyventojų.

2021-aisiais itin pagerėjo pažeidžiamiausių eismo dalyvių – pėsčiųjų ir dviratininkų – saugumas.

Palyginti su 2020 m., pernai pėsčiųjų žūčių sumažėjo beveik perpus – nuo 52 iki 27 (48 proc.), dviratininkų žūčių – nuo 15 iki 11 (27 proc.).

Situacija pablogėjo arba liko nepakitusi tik trijose apskrityse iš dešimties – Telšių, Tauragės ir Utenos.

Gerokai saugesni buvo dviratininkai, dėvėję liemenę ar važiavę su įjungtais žibintais – žuvusiųjų su tokiomis apsaugos priemonėmis buvo tik du.

Pagal šalies regionus didžiausia pažanga pasiekta Marijampolės, Panevėžio ir Klaipėdos apskrityse – čia žuvusiųjų keliuose sumažėjo atitinkamai apie 40, 36 ir 35 proc. Situacija pablogėjo arba liko nepakitusi tik trijose apskrityse iš dešimties – Telšių, Tauragės ir Utenos.

Bendromis pastangomis

„Pažangos siekiame glaudžiai bendradarbiaudami su policija, Vidaus reikalų ministerija, mūsų pavaldžiomis įstaigomis – Transporto saugos administracija, Automobilių kelių direkcija, Transporto kompetencijų agentūra. Daug dėmesio eismo saugai skiriame ir planuodami valstybės investicijas į kelių infrastruktūrą“, – sakė Susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Ministras atkreipė dėmesį, kad pozityvūs pokyčiai yra ir didelis iššūkis, nes teigiamoms tendencijoms ateityje išlaikyti būtinos nuolatinės bendros visų institucijų ir eismo dalyvių pastangos, atsakingas elgesys, atidumas ir pagarba vieni kitiems kelyje.

Eismo saugumui gerinti Vyriausybė yra patvirtinusi Susisiekimo ministerijos parengtą valstybinę eismo saugumo programą „Vizija 0“, kurios tikslas – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų Lietuvos keliuose.

Iki 2030 m. žūčių šalies keliuose skaičių siekiama sumažinti perpus, palyginti su 2019 m.

Saugai – daugiau dėmesio

Daug dėmesio eismo saugumui skiriama ir rengiamoje Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategijoje iki 2035 m.

Šalyje numatoma plėsti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą – 2022–2035 m. nutiesti apie 600 km naujų takų, dviračių takų ilgį gyvenvietėse padidinant beveik 50 proc. ir rekonstruoti apie 350 km prastos būklės takų.

Taip pat planuojama keliuose ir toliau diegti inžinerines eismo saugos priemones, pertvarkyti pavojingas sankryžas, pėsčiųjų perėjas.

Siekiama, kad iki 2024 m. valstybinės reikšmės keliuose nebeliktų pavojingų pėsčiųjų perėjų – planuojama sutvarkyti apie 1 720 tokių perėjų.

2022–2035 m. numatoma pertvarkyti apie 140 vieno lygio sankryžų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių