JAV interneto milžinės „Google“ projektas „Street View“ pagerins turizmo ir verslo aplinką Lietuvoje, sako „Google“ atstovai.
„Street View“ paruošiamieji darbai yra baigti. Tikime, kad tai bus labai naudingas projektas Lietuvai„, - ketvirtadienį spaudos konferencijoje Vilniuje sakė “Google" verslo plėtros vadovas Lietuvoje Vytautas Kubilius.
Anot jo, projektas turėtų pagerinti turizmo ir verslo aplinką, keliautojai galės apžiūrėti norimas aplankyti vietoves, verslas - pristatyti norimas vietas. V. Kubilius kalbėjo, jog „Street View“ užsienyje yra populiarus ir tarp nekilnojamojo turto bendrovių, kurios „Street View“ įtraukia į parduodamų objektų aprašymą.
Projekto „Street View“ paslaugas „Google“ pasiūlė ketvirtadienį. Naudojantis šia paslauga, jau galima virtualiai apžiūrėti didžiąją dalį Lietuvos gatvių, tiek didžiųjų miestų, tiek mažesnių miestelių.
„Street View“ projekto vadovas Ulfas Spitzeris spaudos konferencijoje kalbėjo, jog paslauga leidžia sužinoti daug informacijos apie ketinamą aplankyti vietovę - tiek ar tam tikroje vietoje bus mašinų aikštelė, ar ji bus mokama, ar ten tilps turistų autobusas.
„Padengėme visus didžiausius miestus, taip pat ir šiek tiek daugiau, kelius tarp didžiųjų miestų“, - sakė U. Spitzeris.
Anot jo, Lietuva tapo 47 pasaulio šalimi, kurioje veikia ši paslauga. U. Spitzeris teigė, kad jau gauta prašymų papildyti dabartinius žemėlapius, tačiau dar nežinoma, ar bus papildomai fotografuojama Lietuvoje.
„Filmavome birželio-liepos mėnesiais. Nuotraukų kokybė yra puiki. Dalį vaizdų Vilniuje filmavome liepos 6 dieną (karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną ), todėl matome, kad nuotaika yra pakili“, - sakė „Google“ rinkodaros vadovas Lietuvoje Regimantas Urbonas.
„Google“ atstovai teigė, kad žmonių veidai programoje automatiškai užtušuojami, taip pat galima pateikti prašymą, kad tam tikras per klaidą neužtušuotas veidas būtų pašalintas. V. Kubilius tikino, kad automatinė veidų pašalinimo programa veikia gerai, kartais pašalinami net gyvulių, pavyzdžiui, arklių veidai.
„Dvi didžiausios problemos, kurios yra - tai žinomumas ir pasiekiamumas. Manau, kad mums, turizmui šitas projektas bus fantastiškas“, - projekto pristatyme sakė Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos vadovė Evalda Šiškauskienė.
Anot Vilniaus mero Artūro Zuoko, tikimasi, kad ateityje „Google“ į paslaugą įtrauks ir miesto parkų ir paminklų vaizdus, kurių dar nėra žemėlapiuose.
U. Spitzeris anksčiau teigė, kad „Google“ tikslas yra pasiūlyti paslaugą kuo daugiau šalių. Anot „Google“ atstovo, paslauga naudinga turizmui skatinti, taip pat ja galima panaudoti įvairiausiems tikslams - apžiūrėti norimą vietovę perkant naują namą, neįgalūs žmonės gali įvertinti miestų erdves, siuntų tarnybos paslaugą gali vertinti, ar pravažiuos sunkvežimis.
Lietuvos duomenų apsaugos inspekcija dėl „Street View“ projekto anksčiau siūlė Lietuvoje įsteigti „Google“ atstovybę, kuri turėtų teisę saugoti duomenis, tačiau po diskusijų su Teisingumo ministerija nutarė, jog teisinis pagrindas „Google“ veikti bus jos įkurta įmonė Europos Sąjungos erdvėje.
„Google“ teigimu, žmonių veidai nuotraukose užtušuoti, automobilių numerių taip pat nebus galima atpažinti.
„Street View“ projektas pernai gegužę jau sėkmingai startavo Latvijoje ir Estijoje.
Lietuvoje projektą vykdė Estijos geografinių sprendimų bendrovė „Regio“, kuri „Google“ technologiją „StreetView“ Lietuvoje išbandė dar 2010-ųjų pabaigoje. Iš specialių automobilių buvo fotografavuojami vaizdai daugelyje Lietuvos miestų.
„StreetView“ pagalba virtualiai galima apžiūrėti įvairius pasaulio miestus, kai kuriose šalyse - tik muziejus. 2007 metų gegužę pasiūlyta paslauga jau veikia 47 pasaulio šalyse.
Naujausi komentarai