Festivalis prasidėjo energingu atidarymo koncertu, kuriame pasirodė Berlyne gimusio Otis Sandsjö projektas „Y-OTIS“ ir Londono scenos bendruomeniškumo simbolis „Steam Down“. Jau pirmasis vakaras tapo stipriu pareiškimu apie džiazą kaip gyvą, laisvą ir vis besikeičiantį muzikinį reiškinį, kur publikos ir muzikantų energija susiliejo į bendrą ritmą.
Antrąją dieną LNDT Mažojoje salėje startavo konferencija – reikšminga festivalio iniciatyva. Čia netilo pokalbiai apie džiazo scenos aktualijas, finansavimo modelius, Šiaurės džiazo scenos aktualijas ir tarptautinius bendradarbiavimus. Šiemet festivalyje lankėsi daugiau nei 20 muzikos industrijos ekspertų iš visos Europos, kurie ne tik dalyvavo diskusijose, bet ir klausėsi lietuviškos programos koncertų.
Vakare scenoje pasirodė Lietuvos džiazo legendos – Trio „Alliance“ Viačeslavas Ganelinas, Petras Vyšniauskas, Arkadijus Gotesmanas. Taip pat tikrą muzikinę sinergiją demonstravo eksperimentinės elektronikos ir džiazo skambesį kuriantys „Ishmael Ensemble“ bei su nauja muzika į „Vilnius Mama Jazz“ sugrįžęs norvegų gitaristas Eivindas Aarsetas. Šio vakaro koncertai kvietė į vidinę kelionę, primindami, kad džiazas – ne tiek stilius, bet ir būsena, priartėjanti prie transcendencijos.
Trečiąją festivalio dieną publika mėgavosi dar trimis itin skirtingais ir ilgai lauktais pasirodymais: Marijaus Aleksos projekto „Vilnius X-O“ premjera, britų šiuolaikinės scenos tūbos novatoriaus Theono Crosso pasirodymu ir vokalisto, „Grammy“ statulėlės laureato Bilalo koncertu. Šį vakarą scena virto portalu: nuo galingų ritmų iki sielos virpesių.
Gegužės 24 ir 25 d. lankytojus džiugino atviri dieniniai koncertai, kuriuose pasirodė ryškūs Lietuvos kūrėjai, pristatantys šių dienų lietuviško džiazo įvairovę: Janas Maksimovičius ir Dmitrijus Golovanovas, Agnės Pasaravičienės kvartetas, grupės „luvhurts“, „Keista Bjauri Žuvis“, „The Folds“, „Duck Saved Jones“, „Trio Neda / Labutis / Banys“, „Freaky Kid“, „Trio El Grey“ ir Veronikos ChiChi kvartetas.
Festivalio kulminacija tapo ypatingas ir jaudinantis koncertas, skirtas legendinio švedų pianisto Esbjörno Svenssono atminimui. Būgnininkas Magnusas Öströmas ir bosistas Danas Berglundas į sceną žengė kartu su žinomais Europos muzikantais – išplėstos sudėties ansambliu, kuris kvietė patirti ne nostalgiją, o gyvą, jautrią ir atsinaujinusią „e.s.t.“ muzikos interpretaciją. Šis pasirodymas dar ilgai išliks klausytojų atmintyje – jame susiliejo naujas muzikinis kvėpavimas, klasikos, roko, šiaurietiško džiazo ir elektronikos nuotaikos. Tai buvo emocijų, garso ir išskirtinės dvasios kupina dedikacija talentui, kūrybai ir draugystei.
Be koncertų, festivalio metu vyko meno parodos, kuriose buvo galima išvysti kūrinius iš „Noewe Foundation“ kolekcijos, taip pat veikė festivalio fotografo Dainiaus Labučio paroda „RETROSPEKTYVA 2002–2024“. Lankytojus džiugino gyva ir šurmulinga festivalio mugė su vinilais, knygomis ir atributika. Greta veikė ir „CD / LP įrašų keitykla“ bei „Festivalio paštas“.
24-asis festivalis „Vilnius Mama Jazz“ Lietuvos publikai pristatė šių dienų džiazo legendas ir atradimus, dar kartą įrodydamas, kad džiazas gali būti visoks: provokuojantis, jautrus, konceptualus, pulsuojantis miesto ritmu. Tačiau svarbiausia, jis išlieka gyvas, tikras ir jungiantis.
Pakeliui link 25-ojo festivalio, „Vilnius Mama Jazz“ organizatoriai atsakingai ruošia 2026 m. programą ir tikisi nustebinti ištikimiausius džiazo gerbėjus dar 2025 m. lapkričio 12 d. išskirtiniu renginiu. Reta proga išvysti gyvąją džiazo legendą – Vilniuje pasirodys Charlesas Lloydas ir savo muzika pažymės jubiliejinio festivalio pradžią. Bilietus platina kakava.lt.
Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Naujausi komentarai