Klasikinio baleto gerbėjai gėrėjosi A. Adamo baleto „Žizel“ premjera

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) po beveik pusmetį trukusios pertraukos atvėrė žiūrovams didžiąją salę: ketvirtadienį romantiška elegancija ir vaiskiomis rudeniškomis spalvomis publiką žavėjo Adolphe'o Adamo baleto „Žizel“ premjera.

Nors žiūrovų salė premjeros vakarą anaiptol nebuvo pilna, ištikimiausi baleto gerbėjai nuoširdžiai stengėsi sukurti šokėjams šventę, dažną „Žizel“ sceną palydėdami aplodismentais, sakoma LNOBT pranešime.

Pirmąjį „Žizel“ premjeros vakarą Žizel vaidmuo patikėtas Kristinai Gudžiūnaitei, Alberto – Genadijui Žukovskiui, Hilariono – Ignui Armaliui, Bertos – Aliaksandrai Ivanovai, Batildos – Rūtai Lataitei, Mirtos – Gretai Gylytei. Pas de deux įspūdingai šoko ir (ir pirmieji salės aplodismentų susilaukė) Jade Longley ir Lorenzo Epifani.

Spektaklį Vilniuje pastatė Ispanijos baleto legenda – artistė, choreografė ir pedagogė Lola de Ávila. Savo scenos vardą ji „paveldėjo“ iš Ispanijos nacionalinio baleto trupei vadovavusios savo mamos, žymiosios balerinos ir pedagogės Maríos de Ávila.

Nenuostabu, kad pirmąsias šokio pamokas L. de Ávila gavo Saragosoje, M. de Ávila šokio akademijoje, kuriai šiuo metu pati ir vadovauja. Tobulinosi Prancūzijoje ir Vokietijoje. Būdama penkiolikos, debiutavo Claude'o Giraud balete, pasirodydavo su įvairiomis Ispanijos baleto trupėmis.

Pedagogės karjerą L. de Ávila 1978 m. pradėjo Briuselyje. 1979 m. tapo Ispanijos nacionalinio baleto baletmeistere, 1985 m. – šios trupės meno vadovo padėjėja ir prie jos veikiančios baleto mokyklos direktore.

Nuo 1992–1999 m. dirbo San Francisko baleto mokyklos direktoriaus pavaduotoja. 2000–2002 m. buvo Ženevos baleto trupės baletmeisterė, po to vėl išskrido į San Franciską. Nuo 2012 m. gyvena ir dėsto Ispanijoje, tačiau iki šiol yra San Francisko baleto mokyklos kviestinė pedagogė ir baletmeisterė.

„Žizel“ – pirmoji premjera, kurią LNOBT teko rengti laikantis Nacionalinio visuomenės sveikatos centro nurodymų: stebima visų darbuotojų sveikatos būklė, užtikrinama, kad patalpose būtų tinkamai dėvimos asmens apsaugos priemonės, be kurių žiūrovai į teatrą nebus įleidžiami.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių