Tuo tarpu dėmesį kaustančio dekoro kūrėjų teigimu, drąsiems, akį traukiantiems sprendimams reikia ne didelio biudžeto, bet geros idėjos.
Pasak Vilniaus dailės akademijos (VDA) Dizaino katedros dėstytojos Julijos Mazurienės, ne tik kituose miestuose, bet ir sostinėje Kalėdų laikotarpiu ji pasigendanti konceptualumo, inovatyvumo, drąsių sprendimų.
„Pastebiu, kad pernelyg dažnai remiamasi tradiciniu požiūriu, stereotipiniais kalėdiniais papuošimais: ištraukiamos pernykštės girliandos, į vitrinas paberiama žaisliukų. Vilniui, kuris pozicionuojasi kaip šiuolaikiškas, inovatyvus ir augantis miestas – toks dekoras yra pernelyg konservatyvus. Žinoma, jis suteikia šventiškumo, tačiau tikrai nėra išnaudojamos visos galimybės“, – sako J.Mazurienė.
Jos teigimu, vos pavieniai dekoro atvejai kasmet patraukia dėmesį savitumu. Šiemet dizainerė sako jau atkreipusi dėmesį į raudonu audeklu užklotus ir iš vidaus apšviestus medžius sostinės Gedimino prospekte.
„Šiemet labai gerą įspūdį paliko GO9 prekybos centro dekoras. Mano galva, tai pakankamai netradicinis, konceptualus, didmiesčiui itin tinkamas pasirinkimas. Tai, kad sprendimas atrodo nesudėtingas, bet efektingas, jį ir padaro tokiu patraukliu. Matyti, kad buvo apgalvota, išieškota. Nes tarkime standartinis variantas būtų medžius tiesiog apšviesti, bet čia nueita kur kas toliau“, – teigia VDA dėstytoja.
„Stebėdami pasaulines Kalėdų dekoracijų tendencijas, kuriose šiemet vėl dominuoja raudona spalva bei ovalios formos, nusprendėme medžius „supakuoti“ į raudoną audeklą, apšviesti, ir tokiu būdu išgauti norimas formas, kurios trauktų akį. Taip pat pasiuvome įspūdingo dydžio raudoną suknelę i ir pakabinome ją prekybos centro viduje”, – sako „iDĖJA PRO Entertainment“ kūrybos direktorius Andrius Saunorius.
„Suknelę padovanosime tai moteriai, kuriai ji tiks savo dydžiu. Čia lyg Pelenės batelis Naujųjų metų naktį”, – šypsosi kūrybos direktorius.
„GO9“ vadovės Donatos Vaičiukynės teigimu, kasmet surasti išskirtinių sprendimų nėra paprasta, tačiau prekybos centras turi savo kryptį, tikslus ir išskirtinį klientą, todėl gairės yra aiškios.
„Esame Vilniaus senamiesčio dalis, todėl tradicijos mums tikrai svarbios. Tačiau lygiai taip pat ieškome ir preteksto improvizacijoms bei galimybių į nusistovėjusias tradicijas pažvelgti naujai. Šiais metais rinkomės dekoro koncepciją remdamiesi drąsiu miestų, tokių kaip Niujorkas ir Berlynas patirtimi. Beje, „supakuoti“ medžiai anokia naujiena pasaulyje, bet Vilniui tai dar gana netradiciška “, – sako D.Vaičiukynė.
Jos teigimu, derinant puošybos projektą, daug pagalbos bei svarbių patarimų gauta iš Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus komandos bei savivaldybės darbuotojų.
„Tai, kad turėjome savivaldybės palaikymą, mus gerokai padrąsino puošti prekybos centrą ne tik jo viduje, bet ir išorėje“, – teigia „GO9“ atstovė.
VDA dėstytojos J.Mazurienės teigimu, pasirinkimas atsižvelgti į pasaulines tendencijas ir orientuojamasi į Skandinavijos šalių dizaino tradicijas – kūrėjų brandos ženklas, daug žadantis posūkis.
„Daugelis Europos sostinių turi Kalėdinio dekoro koncepcija ta prasme, kad ji žino, kokio efekto siekia. Ji gali būti teminė, kaip dažnai būna Paryžiuje, arba „laisva tema“ kiekvienai gatvei tuo, tarkime, pasižymi Londonas, bet vis dėlto egzistuoja bendras sutarimas, kur link judama ir kaip tai įgyvendinama. Ta pati eklektika irgi gali būti koncepcija, jei tik ji apgalvota ir subalansuota. Ir tai tikrai neprimins kratinio efekto, kaip kad dažnu atveju įvyksta Vilniuje“, – sako specialistė.
Naujausi komentarai