Vairavimo ypatumai Kaune: prieš keletą savaičių vairuotojai skundėsi dėl užsnigtų gatvių, o dabar keiksnoja atsivėrusias duobes.
Kaltino klimato kaitą
Atšilęs oras Kaune ištirpdė sniegą, bet miesto gatves išvagojo duobės. Iki pavasario jų atsivers dar daugiau.
"Kalbant apie kelių priežiūrą, Lietuva – pačioje blogiausioje pasaulio zonoje. Iš minusinės į pliusinę šokinėjanti temperatūra ardo asfaltą. Bet koks plyšiukas greitai gali tapti duobe", – aiškino savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys.
Dėl duobių lopymo iki žiemos pabaigos, šią savaitę savivaldybė turi pasirašyti sutartį su "Kelių remonto grupe" (KRG). Bendrovė darbus pradėjo nelaukusi sutarties pasirašymo. Vakar jos darbininkai plušėjo Petrašiūnuose, Panemunėje ir Šančiuose. Didelės duobės pagrindiniuose keliuose bus užlopytos ir kitose seniūnijose.
Pinigus meta į balą?
Kauno rajone tvarkyti duobių kol kas neketinama. Rajono Kelių ir transporto skyriaus vedėjo Kęstučio Povilaičio teigimu, tokiu oru taisyti duobes būtų neracionalu. O ir gyventojai dar nesiskundžia.
"Dar tik pradeda lįsti tos duobės, o išlindusiose pilna vandens. Į balą juk asfalto nepilsi. Būtų tas pats, kas pinigus į balą mesti", – tvirtino K.Povilaitis.
Iki pavasario mieste gatves remontuosianti KRG tvirtina, kad yra technologija, leidžianti duobes užtaisyti ir dabar. Tokia oro temperatūra darbų kokybei esą neturės įtakos. Nors ir patys KRG darbininkai pripažino, kad asfaltavimo darbams kelio danga turėtų būti sausesnė.
Merui per daug druskos
Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas susirūpino, ar nebus dėl daugėjančių duobių kalta ant gatvių dangos barstyta druska. Gatves barstanti KRG šią žiemą išbarstė daugiau nei tūkstantį tonų druskos.
Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Valius Knokneris patvirtino, kad dauguma miesto gatvių barstomos druskos tirpalu. Stačiose įkalnėse jis neveiksmingas, todėl jose beriamas druskos tirpalo ir smėlio mišinys.
Dar vasarą miesto tarybos atstovas socialdemokratas Kęstutis Kriščiūnas siūlė žiemą gatves barstyti skaldele. Toks gatvių barstymo būdas gerokai brangesnis, tačiau daug geresnis sanitariniu požiūriu. Miesto oras nebūtų teršiamas smulkiosiomis dalelėmis, kauniečiai gyventų švaresnėje aplinkoje. Be to, skaldelė mažiau kenktų gatvių dangai.
K.Kriščiūnas įsitikinęs, kad gatves barstant druska ir smėliu įmonėms lengviau piktnaudžiauti. Taip galima užrašyti didesnį išbarstomo mišinio kiekį ir gauti daugiau pinigų už paslaugą. Barstant skaldelę kontrolės mechanizmas būtų daug paprastesnis.
Komunalininkai yra pastebėję, kad gatves barstant smėliu ar skaldele pavasarį susiduriama su kitomis problemomis. Nuo gatvių nesurinktas smėlis ir skaldelė su tirpstančio sniego vandeniu patenka į nuotėkų sistemas ir jas užkemša.
Žiemos kaina
Ekstremaliai situacijai mieste likviduoti iš savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo buvo skirta 300 tūkst. litų.
Gatvėms valyti, barstyti ir sniegui išvežti prireikė 195 tūkst. litų.
Sniegas išvežtas nuo miesto tiltų ir viadukų, iš Vienybės aikštės ir penkių gatvių miesto centre. 1 kub. m sniego išvežimo kaina – 28 litai.
Valyta ir barstyta 271 gatvė, 196 gatvių šaligatviai, 667 viešojo transporto stotelės, 92 laiptai. Vienos stotelės išvalymas kainuoja 2,60 lito.
Gatvėms barstyti šiais metais sunaudota apie 1,2 mln. litų.
Rolandas Oginskas
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių katedros docentas
Lietuvos klimatas ekstremalus. Tokiomis sąlygomis labai sunku parinkti tinkamą asfaltą. Sunku išlaikyti pusiausvyrą, kad jis tinkamai tarnautų ir vasarą, ir žiemą. Tas asfaltas, kuris tinka šiltoms oro sąlygoms, netinka šaltoms, ir atvirkščiai. Pavyzdžiui, žemai temperatūrai tinkantis asfaltas neleis susidaryti plyšiams, bet vasarą jis susibanguos, atsiras provėžų. Jeigu pagaminsime asfaltą, kad nesusidarytų provėžų, jame po žiemos atsiras plyšių. Žiemą kloti asfaltbetonio dangų griežtai nerekomenduojama, bet yra technologijos duobėms užtaisyti. Tokiomis technologijomis paruoštas asfaltas nėra ilgaamžis, bet smulkiems duobių lopymo darbams tinka. Ant kelių beriama druska labai kenkia gelžbetoniniams tiltams, automobiliams, aplinkai, bet asfaltbetonio dangai – ne.
Naujausi komentarai