Kitokia kortelė
Vienai moteriai apsipirkimas Vilniaus "Maximos" bazėje tapo nemenku nuostoliu. Indrė P. pasakojo, kad savitarnos kasose atsiskaitė JAV banko kortele. Ja atsiskaitymas yra šiek tiek kitoks nei įprastomis kredito kortelėmis – naudojantis šia nereikia vesti PIN kodo.
Moteris viską darė, kaip visada: nuskenavo prekes, įdėjo kortelę į skaitytuvą, ekrane pasirodė užrašas "Patvirtinta" ir buvo išmuštas pirkimo kvitas. Kadangi nereikia vesti kodo, ant čekio kortelės savininkas turi pasirašyti ir jį palikti kasininkui.
Kadangi Indrė apsipirko savitarnos kasoje, o kelias kasas aptarnaujanti kasininkė nepriėjo ir nepaprašė pasirašyti kvito, moteris, pasiėmusi pirkinius, išėjo iš parduotuvės. Vos tik žengusi pro duris, sulaukė netikėto akibrokšto – ją pasivijo kasininkė ir gerokai apšaukė.
"Kasininkė išbėgo į lauką, kaip kokius vagis apšaukė. Apie bendravimo kultūrą negalėjo būti nė kalbos. Žodžiu, aš aiškinau, kad pinigai mano sąskaitoje yra rezervuoti. Kvitukas tai įrodo ir jis toks pats, kokį visada pasilieka kasininkės, kai atsiskaitau šia kortele. Man buvo liepta susimokėti", – skunde dėstė Indrė P.
Neįtikinus parduotuvės "Maxima" darbuotojos, moteriai teko dar kartą susimokėti grynaisiais pinigais. Suma nemaža – 40 eurų už pasirinktus pirkinius, tad dar tiek pat teko išmesti kaip į balą.
Kvitas – ne įrodymas
Grįžusi į namus, Indrė patikrino savo sąskaitą elektroninėje erdvėje. Pinigai buvo rezervuoti, vadinasi, už pirkinius buvo sumokėta ir ją kasininkė aprėkė be reikalo. Nieko nelaukdama, apie įvykį pirkėja informavo "Maximos" tinklą čekyje nurodytu numeriu. Kitą dieną jai buvo nurodyta kreiptis elektroniniu paštu, tačiau ir čia moteris nieko nepešė, nes prekybos tinklo atstovams esą pritrūko įrodymų.
"Už pirkinius sumokėjau rugpjūčio 29 d., iki šiol pinigų neatgavau. Jie sakė, kad mano atsiųstas kvitas ir banko išrašas dar neįrodo, kad aš turėjau sumokėti du kartus. Paprašiau paaiškinti, kaip čekis gali būti ne įrodymas, tačiau sulaukiau atsakymo, kad negali apie mokėjimą pateikti detalių, nes taip pažeistų konfidencialumą. Likau nieko nesupratusi, kokiais teisės aktais vadovaujasi", – prieš keletą dienų "Kauno dienai" pasakojo Indrė.
Iš pradžių moteris susirašinėjo su vienu "Maximos" pagalbos tarnybos atstovu, po to atsirado jau kitas. Pirmieji argumentai buvo, kad moters atsiskaitymas banko kortele esą buvo nesėkmingas, tačiau bankas rezervavo pinigus, o antruoju ir trečiuoju bandymu operacija taip pat nepasisekė, nes kortelėje nepakako pinigų.
Kitas prekybos tinklo atstovas galiausiai pateikė dar kitokį atsakymą: "Rezervacija bus panaikinta tada, kai įvyks tarpbankiniai duomenų mainai. Jei jums reikia daugiau informacijos, galite kreiptis į jūsų kortelę išdavusį banką, su kuriuo esate pasirašiusi sutartį." Tačiau apie pinigų grąžinimą "Maximos" atstovai laiškuose neužsiminė ir Indrei belieka laukti.
Kaltės neįžvelgia
"Maxima LT" Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas tikino, kad klientams, atsiskaitantiems užsienietiškomis kortelėmis, problemų nekyla.
Jis tikino, kad pirkimo kvitas yra vienintelis dokumentas, įrodantis pirkimo faktą, tačiau šiuo konkrečiu atveju reikia kalbėtis su banko atstovais, nes atsiskaitymas vyko mokėjimo kortele ir sumą rezervavo bankas. Todėl parduotuvės darbuotoja negalėjo atšaukti šio mokėjimo.
"Šios istorijos atveju, mūsų žiniomis, klientė jau atgavo pinigus. Dažniausiai pinigai yra grąžinami per kelias darbo dienas, tačiau dėl šio klausimo išsamesnę informacijos galėtų pateikti banko atstovai, kadangi kiekvienas bankas turi savo taisykles, kaip ir kokiu būdu gražinami pinigai", – sakė R.Gorbačiovas.
Kur kreiptis?
Pasak Korporacinių reikalų departamento vadovo, kiekvienas "Maximos" darbuotojas yra specialiai apmokomas, kaip reikia bendrauti su klientais, juos aptarnauti. Jei pirkėjas mano, kad jis buvo netinkamai ir nemandagiai aptarnautas, jis gali kreiptis į parduotuvės administraciją, nurodydamas situacijos aplinkybes.
"Iš savo darbuotojų reikalaujame, kad jie skirtų ypatingą dėmesį klientams ir maloniai juos aptarnautų, taip, kaip norėtų, jog patys būtų aptarnauti. Kartais pasitaiko įvairių situacijų ir nutikimų, kuriuos sunku nuspėti, nes parduotuvėse dirba gyvi žmonės", – sakė R.Gorbačiovas.
Jis taip pat priminė, kad pirkėjai visada gali kreiptis ir kitais, jiems patogesniais ir priimtinesniais būdais: e. paštu arba nemokama infolinija. Galima kreiptis ir asmenine žinute socialinio tinklo "Facebook" profilyje.
"Atsakome tiek į asmeniškai parašytas žinutes, tiek į klientų įrašus paskelbtus ant "sienos". Prireikus paprašome klientų ir kitų jų duomenų – e. pašto ar telefono numerio. Tai darome tam, kad galėtume su jais kuo greičiau susisiekti ir pateikti jiems kuo tikslesnį atsakymą bei išspręsti kylančias problemas. Šios istorijos atveju buvo susisiekta su pirkėja, jos buvo paprašyta papildomos informacijos, kuri buvo perduota atsakingiems asmenims ir problema buvo išspręsta", – tikino R.Gorbačiovas.
Bekontaktis atsiskaitymas
Verslas rengiasi naujovei – vadinamiesiems bekontakčiams atsiskaitymams, kai, mokant už nebrangius pirkinius, kurių suma neviršija 10 eurų, pakanka kortelę priliesti prie tam pritaikyto skaitytuvo. Taip mokant už prekes nereikia vesti PIN kodo.
Tam pritaikytų terminalų jau yra "Maximos" ir "Rimi" prekybos centruose. Atskirti juos galima pagal jų ekranus, kurie yra didesni ir su spalvomis. Senieji – nespalvoti. Prekybininkų teigimu, naujovė itin tiks ten, kur žmonių srautas didelis ir visi skuba.
Bankai – "Swedbank" ir DNB – naujoviškas, bekontaktes mokėjimo korteles žada pradėti išduoti rudenį. SEB bankas konkretaus laiko nesako, esą pirmiausia investuoja į infrastruktūrą, o ne mokėjimo priemones. "Swedbank" ir DBN teigimu, suvesti PIN kodo nereikės mokant už pirkinius, kurie kainuos ne daugiau kaip 10 eurų. Viršijus šią sumą, PIN kodas bus būtinas.
Naujausi komentarai