Pereiti į pagrindinį turinį

Miestas galėjo likti be transporto?

2008-11-14 09:00
Miestas galėjo likti be transporto?
Miestas galėjo likti be transporto? / Realybė: V.Antanavičius atviras: net pakilus bilietų kainoms apie viešojo transporto parkų progresą svajoti nereikėtų. Tebus stengiamasi išlaikyti esamą paslaugos lygį ir nepabloginti padėties.

"Vilniaus diena" dar prieš kelis mėnesius prognozavo, kad mažomis viešojo transporto bilietų kainomis miestiečiai džiaugsis neilgai. Spėlionės pasitvirtino: vakar sušauktame pirmajame po Seimo rinkimų miesto tarybos posėdyje nuspręsta – bilietai brangs dukart.

Vežėjai patenkinti, nes ekonominės realybės neatitinkančios kainos juos jau stūmė į bankroto nasrus. Ar nuo gruodžio šoktelėsiančios viešojo transporto kainos padės sostinės troleibusų ir autobusų parkams išbristi iš milijoninių skolų? Kaip elgtis miestiečiams, nusipirkusiems tiek vienkartinių bilietų, kiek iki gruodžio 1-osios neišnaudos?

Apie tai dienraštis kalbėjo su savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" vadovu Vaidotu Antanavičiumi.

– Įsivaizduokime, kad turiu šimtą vienkartinių bilietų, pirktų už 1,1 lito. Nuo gruodžio kainos didės, o pigesnių bilietų kišenėje dar turėsiu. Ar galėsiu važinėti su jais, o gal tiesiog išmečiau pinigus į balą?

– Nuo gruodžio 1 d. iki sausio bus pereinamasis laikotarpis. Nusipirkti pigesnių bilietų jau nebus galima, tačiau tie, kurie jų turės, galės sėkmingai važinėti. Jei yra keleivių, kurie bilietų už 1,1 lito neišnaudos ir per visą gruodį, jie galės atvykti į "Susisiekimo paslaugas" ir pasikeisti bilietus į kainuojančius 1,8 lito. Žinoma, teks primokėti skirtumą.

Bilietus keisime iki vasario 1 d. Tačiau pabrėžiu: sausio 1-ąją su 1,1 lito vertės bilietu važiuojantis kontrolės sulaikytas keleivis turės mokėti baudą. Pigesnis bilietas jau bus laikomas negaliojančiu.

– Neabejoju, kad miestiečiai gudriai pasinaudos pereinamuoju laikotarpiu. Paskutinėmis lapkričio dienomis žmonės šluos vienkartinius bilietus iš spaudos kioskų.

– Sunku prognozuoti. Prisimenu, 2005 m. pakėlus bilietų kainas antplūdžio prie bilietų pardavimo vietų nesijautė. Tiesa, prekyba šiek tiek buvo pagyvėjusi, tačiau šimtais bilietų niekas nepirko. Jei šįkart bus kitaip, nieko tokio: tiesiog iš apyvartos išimti ir nurašyti teks mažiau negaliojančių vienkartinių bilietų.

– Ar bilietų kainų pasiutpolkė išgelbės duobėje atsidūrusius Vilniaus autobusų ir troleibusų parkus?

– 2009 m. tikimės į biudžetą surinkti papildomus 35 mln. litų. Pajamos iš bilietų pardavimo turėtų siekti 48–50 proc. viso vežėjų biudžeto. Schema, kai viešasis transportas dotuojamas maždaug 50 proc., praktikuojama daugelyje valstybių sostinių. Varšuvoje dotacijos siekia 28, Osle – 30, Taline – 51, Helsinkyje – 54, Kopenhagoje – 47 proc. Vilniaus savivaldybė iki šiol viešąjį transportą dotavo 67 proc. Vos 33 proc. parkams reikalingų pajamų surinkdavome parduodami bilietus. Pakėlus kainas sumažės finansinis spaudimas miesto biudžetui.

– Ar didėsiančios paslaugų kainos tik stabilizuos liūdną įmonių "Vilniaus autobusai" ir "Vilniaus troleibusai" būklę, ar galima tikėtis ir parkų atnaujinimo, geresnės transporto kokybės?

– Nemažai naujovių jau įdiegta: stotelėse atsiranda švieslentės, į priekį žengia e. bilieto projektas. Vis dėlto net pakėlę kainas negalėsime planuoti naujų troleibusų ar autobusų pirkimo. Tai tiesiog padės parkams bristi iš finansinės duobės. Apie ryškų progresą svajoti nereikėtų: stengsimės išlaikyti esamą viešojo transporto paslaugos lygį ir nepabloginti padėties.

Bilietų branginimas reiškia parkų išlikimą. Kitaip viešojo transporto mieste galėjo visai nelikti.

Rygoje viešojo transporto bilietai kainuoja 2 litus, Taline – 2,5–4 litus. Drastiškų skirtumų tarp Vilniaus ir kaimynų parkų nėra.

Bilietų kainos nuo gruodžio 1 d.

Vienkartinis bilietas – 1,8 Lt.
Bilietas iš vairuotojo – 2,5 Lt.
Vardinis mėnesinis bilietas ir autobusams, ir troleibusams – 100 Lt; tik darbo dienomis – 85 Lt.
Vardinis mėnesinis autobuso ar troleibuso bilietas – 70 Lt; tik darbo dienomis – 60 Lt.
Vienkartinis naktinis bilietas – 3 Lt.

Kainos tiems sostinės gyventojams, kuriems taikoma 80 proc. nuolaida

Vienkartinis autobuso ir troleibuso bilietas – 0,36 Lt.
Vardinis mėnesinis autobuso ar troleibuso bilietas – 14 Lt.
Vardinis mėnesinis autobuso ir troleibuso bilietas – 20 Lt.

Brangs kelionės ir mikroautobusais

Sostinėje mikroautobusų, 80 proc. dubliuojančių populiariausius viešojo transporto maršrutus, taip pat senamiestį ir naujamiestį kertančių maršrutų, bilieto kaina nuo gruodžio mėnesio pradžios didinama litu, iki 4 litų.

Kitų maršrutų mikroautobusų bilietų kaina nuo gruodžio pradžios irgi brangs litu, iki 3 litų.

"Mūsų kontrolė pavargsta bausti už tai, kad mikroautobusuose keleiviai stovi, nors tai pažeidžia transporto kodeksą ir teisės aktus. Jei bilietams kainuojant keturis litus užpildysime visas sėdimas vietas ir važiuosime pagal taisykles, bus labai gerai. Tačiau garantuoju, kad iki Velykų vėl bus pilna stovinčių – "mikriukų" paklausa yra ir kainos žmonių negąsdina", – aiškino savivaldybės Viešojo transporto poskyrio vedėjas Kastytis Lubys.

Jo teigimu, mikroautobuso bilieto savikaina yra beveik trys litai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų