Mintyse ne kartą griautas, ne kartą žadėtas užbaigti statyti keturiolikos aukštų viešbutis vaiduoklis Kęstučio gatvėje žada persikūnyti į gyvenamąjį namą.
Numatytas požeminis garažas
Bendrovės "Britanika" užsakymu Kęstučio gatvėje nuo sovietmečio stūksantį nebaigtą statyti viešbučio pastatą architektai mėgina perprojektuoti į daugiabutį gyvenamąjį namą.
"Gvildename du variantus, nes norime, kad aiškiai matytųsi siūlomi pasikeitimai. Giliai širdyje sergame už antrąjį", – paaiškino Linas Tuleikis, architektūrinės dalies projekto vadovas.
Pagal pirmąjį variantą pagrindinis tūris paliekamas tokio pat dydžio, kaip yra dabar. Pagal antrąjį – du viršutiniai viešbučio aukštai būtų nuardomi, ant stogo pristatomos trys dviaukštės apskritos dalys, kuriose būtų įrengti išskirtiniai butai per du aukštus. Taip siekiama suskaidyti ilgo pastato siluetą, kad jis būtų priimtinesnis miesto masteliui. Abiem variantais žemesnis viešbučio tūris, esantis prie Kęstučio gatvės, būtų griaunamas.
Pasak L.Tuleikio, paveldosaugininkai pageidauja, kad būtų atkurta istorinė užstatymo linija.
"Kaip viešbutis, dabartinės architektūros pastatas galėjo gyvuoti, o kaip gyvenamasis namas žmonėms jis atrodytų labai nepatrauklus", – teigė architektas. Todėl galvojama architektūrinėmis priemonėmis jį padailinti – didinti langų angas, įrengti nedidelius, prancūziško tipo balkonus, į namą būtų patenkama pro pasažą.
Daugiabutyje planuojama įrengti 186 butus, požeminiame garaže numatytos 202 vietos automobiliams.
Potencialius gyventojus gali trikdyti bendrabutį primenanti koridorinė butų išdėstymo sistema. "Galvojame, kad paliksime koridorius, tiesiog bus stengiamasi padaryti juos labai patrauklius", – svarstė architektas. Jo teigimu, pasaulyje daugiabučiuose namuose koridorinė sistema yra gana populiari.
Griauti būtų nuostolinga
L.Tuleikis abejojo, ar labiau apsimokėtų nugriauti visą monolitinį vaiduoklį ir statyti naują namą.
"Jei jį labai prievartautume, tada galbūt labiau apsimokėtų griauti ir statyti naują. Nelabai stiprios ekonomikos laikais nugriovus jį būtų patirta kelių ar keliolikos milijonų žala. Architektūrinėmis priemonėmis surasime būdų, kad šiame pastate būtų įrengti patogūs ir jaukūs butai", – žadėjo architektas.
Laikantis šiuolaikinių statybos reikalavimų, monolitinės sienos bus šiltinamos, apdailai galvojama naudoti plokštes "Cetris". Tai cemento ir pjuvenų plokštės, primenančios betono apdailą.
"Tiek prastovėjęs šis pastatas lyg ir įrodė savo teisę čia egzistuoti, todėl manome, kad reikia jį išsaugoti. Žaismingumo pasieksime kitomis priemonėmis", – komentavo projekto autorius.
Jo nuomone, pastato fasadas turėtų būti tamsus, tuomet didelis siluetas bus ne toks agresyvus, mažiau kris į akis.
Ar, parengus projektus, prasidės statybos darbai, architektas patarė klausti užsakovų. "Man atrodo, kad užsakovo ryžtą kol kas stabdo tik juridiniai trikdžiai", – svarstė L.Tuleikis.
Pašonėje planuojami biurai
Statybomis kvimpa ir gretimame Kęstučio ir A.Mickevičiaus gatvės dviejuose nedideliuose sklypuose. Bendrovės "Ave-Matrox" užsakymu architektų biuras "G.Natkevičius ir partneriai" greta senų pastatų čia projektuoja biurų pastatus.
"Kadangi ploto mažai, nėra vietos architektūriniam maivymuisi. Naudojame lakoniškus tūrius", – komentavo architektas Gintautas Natkevičius.
Kelias dešimtis automobilių vietų biurai skolinsis iš gyvenamojo namo, tačiau to nepakaks, kad būtų įvykdyti nustatyti reikalavimai.
Šiuos projektus vakar svarsčiusi Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos (KAUET) nariai džiaugėsi, kad metų metus "vaiduokliavęs viešbutis" pagaliau įgijo vilties pasikeisti. Kai kurie ekspertai siūlė žeminti daugiabučio namo korpuso dydį iki penkių aukštų ties Kęstučio gatve.
Kiti ekspertai stebėjosi, kad viešbutis, kurio esminis trūkumas buvo aukštis ir masyvumas, rekonstruojamas nesumažėjo, kai kas abejojo gyvenamojo namo komercine sėkme.
Maksimalius užmojus užpildymo principu statant komercinės paskirties pastatus prie smetoninių namų vieni ekspertai kritikavo, kiti tokius sprendimus vadino idealiais, turinčiais architektūrinio šarmo, jei tik bus išspręsta automobilių stovėjimo vietų problema.
Naujausi komentarai