Anot miesto savivaldybės įmonės „Judu“, ramaus eismo zonos apims gyvenamųjų namų apsuptas gatves. Jas planuojama nustatyti Karoliniškėse, Pašilaičiuose, Jeruzalėje, Naujojoje Vilnioje, Antakalnyje, Pilaitėje, aplink M. K. Čiurlionio, Kazliškių bei Kražių gatves, Šiaurės Šnipiškėse, Naujininkuose, Žvėryne.
Pavienės ramaus eismo gatvės būtų – S. Stanevičiaus, Žirmūnų, Viršuliškių bei Didlaukio.
Šiose zonose bus pertvarkoma gatvių infrastruktūra. Anot „Judu“, tai bus daroma atsižvelgiant į gyventojų pasiūlymus ir poreikius.
„Šiose zonose leistinas greitis ir infrastruktūros sprendimai bus aptariami kartu su gyventojais. Organizuojamos ir ramaus eismo zonų dirbtuvės, kurių metu gyventojai galės siūlyti idėjas ir svarstyti tinkamiausias konkrečiai jų gatvei priemones“, – nurodo savivaldybės įmonė.
Šiuo metu projektas yra planavimo stadijoje, pirmieji rangos darbai numatomi 2026 metais.
Siekiama, kad įgyvendinus pertvarkymus gatvės aplinka taps saugesnė ir patogesnė visiems eismo dalyviams, bus mažiau oro taršos ir triukšmo.
Planuojamose ramaus eismo zonose daugelyje gatvių jau dabar greitis ribojamas iki 20–40 kilometrų per valandą, pažymint jas „Gyvenamoji zona“, „Riboto greičio zona 30“ ar „Riboto greičio zona 40“ kelio ženklais. Kitose tokiose gatvėse leistinas greitis dar nėra galutinai nustatytas – šis klausimas bus sprendžiamas dirbtuvių metu kartu su gyventojais.
Anot „Judu“, atsižvelgiant į gyventojų siūlymus ir eismo saugumo problemas, gali būti svarstomas greičio mažinimas iki 20–30 kilometrų per valandą.
Teigiama, kad pagal sovietinius standartus įrengtos gatvės neatitinka poreikių – jos skirtos tik transportui judėti, bet nėra tinkamai pritaikytos alternatyviems ir darniems keliavimo būdams, judėjimas jose dažnu atveju nėra patogus ir saugus.
„Esama gatvių erdvė gali būti panaudota želdinių, tvarkingų stovėjimo vietų automobiliams sukūrimui, patogios judėjimo pėsčiomis infrastruktūros gerinimui, saugaus eismo priemonių įvedimui. Šiuo metu kiemai ir juos jungiančios gatvės dažnu atveju yra naudojamos tranzitui, eismo dalyvių matomumas kartais būna itin ribotas, o šaligatviai užstatyti automobiliais“, – teigė „Judu“ atstovas Edgaras Stankevičius.
Ramaus eismo zonose didžiausias dėmesys bus skiriamas saugumo aspektui – matomumo sąlygoms gerinti.
„Siekiama, kad įgyvendinus pertvarkymus gatvės aplinka taps saugesnė ir patogesnė visiems eismo dalyviams, bus mažiau oro taršos ir triukšmo. Taip pat gatvių pertvarkymas prisideda prie miesto gatvių desovietizacijos, siekiant šias gatves padaryti gyvybingas ir sudaryti sąlygas jose patogiai keliauti darniais būdais“, – tvirtino E. Stankevičius.
Naujausi komentarai