- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įskaitinių* eismo įvykių Vilniuje statistika rodo, kad gatvėse, kurios buvo rekonstruotos, pastaraisiais metais, eismo įvykių sumažėjo maždaug perpus, o tiesioginių transporto priemonių susidūrimų su pėsčiaisiais – net dviem trečdaliais, informuoja Vilniaus savivaldybė.
Kaip rašoma savivaldybės pranešime, gatvių humanizavimas Vilniuje prasidėjo 2018 metais, kai buvo rekonstruota ir pėstiesiems bei dviratininkams pritaikyta Islandijos gatvė. Idėja, kad automobiliams skirta gatvės dalis turi būti tik tokio pločio, kiek minimaliai reikia ten judančiam transportui, o likusi gatvės dalis gali būti išnaudojama pėsčiųjų ir dviračių eismui, 2021 metais tapo vienu pagrindinių Vilniaus gatvių standarto principų. Standartas apibrėžė ir daugiau kriterijų, kurie užtikrina ne tik darnų, bet ir saugų eismą: pėsčiųjų ir dviračių takai atskiriami nuo važiuojamosios dalies želdynais, žiedai ir sankryžos ramaus eismo gatvėse taip pat turi užtikrinti saugų transporto greitį, daugiau apšvietimo ir saugių perėjų pėstiesiems.
Nuo 2018 metų humanizuotos Naugarduko, T. Ševčenkos, Algirdo, Didlaukio, Žirmūnų, Geležinkelio, Gerosios Vilties ir kitos gatvės. Iš viso humanizuota apie 20 kilometrų atkarpų, arba šiek tiek daugiau nei 1 procentas visų Vilniaus gatvių. Visą humanizuotų ir šiemet planuojamų humanizuoti gatvių sąrašą galima rasti https://arcg.is/1zXnPe.
Tikėjausi gero efekto eismo saugumui, bet realybėje viskas dar geriau.
„Tikėjausi gero efekto eismo saugumui, bet realybėje viskas dar geriau, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius. – Neteigiu, kad viskas humanizuojant gatves padaroma idealiai, daug ką reikia tobulinti ir tai darome, tačiau šiuo atveju skaičiai iškalbingi.“
Specialistai palygino 2017–2019 metų ir 2020–2022 metų laikotarpiais fiksuotus eismo įvykius humanizuotose gatvėse. Iki humanizavimo šiose gatvėse fiksuoti 22 automobilių susidūrimai tarpusavyje, 55 susidūrimai su pėsčiaisiais ir 10 susidūrimų su dviračiais. Po humanizavimo automobilių susidūrimų tarpusavyje sumažėjo 32 proc., su dviračiais – 20 proc., o su pėsčiaisiais susidūrimų fiksuota net 67 proc. mažiau.
„Tvaraus saugumo principai įvertina tai, kad žmonės, judantys gatvėse, yra klystantys, tad infrastruktūra turi būti tokia, kad minimizuotų ar pašalintų šių klaidų pasekmes – t.y. būtų išvengta sužalojimų ar mirtinų atvejų. Ši išankstinė statistika tik patvirtina tai, kokios tendencijos po panašių pertvarkymų stebimos bet kuriame pažangias gatvių transformacijas įgyvendinančiame mieste – nuo Paryžiaus iki Londono, Amsterdamo ar Briuselio: pokyčių įtaka eismo saugumui, o ypač apsaugant pažeidžiamiausius eismo dalyvius, yra ženkli. Šalia to turime ir teigiamą poveikį aplinkai – mažesnį triukšmą, taršą, be to, nors ir atrodo kontraintuityvu, tai nedaro beveik jokios įtakos kelionių automobiliu trukmei“, – teigia sostinės savivaldybės vyriausiasis inžinierius Anton Nikitin.
Žvelgiant į visą miestą, 2017–2019 metais iš viso Vilniuje užfiksuoti 19 027 įskaitiniai eismo įvykiai, o 2020–2022 metais – 15 306, arba maždaug 19,5 proc. mažiau. Tuo pačiu laikotarpiu visoje Lietuvoje eismo įvykių mažėjo apie 6 proc.
*Įskaitinis eismo įvykis – eismo įvykis, per kurį buvo sužeistas ar žuvo bent vienas žmogus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
R. Stefančukas: Vilnius Ukrainai yra miestas gelbėtojas1
Vilnius yra ypatinga vieta Ukrainai, tai miestas gelbėtojas, todėl per čia vyksiantį NATO viršūnių susitikimą Ukraina tikisi aiškaus narystės plano, ketvirtadienį Seime sakė Ukrainos Aukščiausiosios Rados pirmininkas Ruslanas St...
-
„Patriot“ sistema saugos Vilniaus dangų: eksperto komentaras4
Vilniuje liepą NATO viršūnių susitikimo proga Lietuvoje bus dislokuoti tokie ginklai, kuriuos nežinia, ar kada nors patys turėsime – modernių gamintojų sukurta oro gynybos sistema „Patriot“. Aiškėja, kad specialiai rengi...
-
Beveik pusšimtis žmonių prie Rusijos ambasados protestavo prieš ukrainiečių vaikų grobimą4
Iki pusšimčio žmonių ketvirtadienio popietę prie Rusijos ambasados Vilniuje protestavo prieš Kremliaus pajėgų vykdomą ukrainiečių vaikų grobimą. ...
-
Teismas: reikalavimas švietimo įstaigų vadovams mokėti tautinių mažumų kalbą yra teisėtas5
Vilniaus rajono mero nustatytas reikalavimas švietimo įstaigų vadovams mokėti tautinių mažumų kalbą yra teisėtas, konstatavo Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT). ...
-
Vasarą bus ribojamas traukinių eismas tarp Vilniaus ir oro uosto bei Jašiūnių
Dėl geležinkelio ruožo Vilnius–Valčiūnai elektrifikavimo darbų vasarą pusantro mėnesio laikinai bus ribojamas traukinių eismas tarp Vilniaus ir Jašiūnų bei Vilniaus ir oto uosto. ...
-
Dėl renginių birželio 2–11 dienomis – laikini eismo ribojimai Vilniuje
Sostinės savivaldybė informuoja, kad birželio 2 d. 6–10.30 val., organizuojant elektromobilių lenktynių starto ceremoniją ir elektromobilių ekspoziciją, Gedimino prospekto dalyje nuo Vasario 16-osios iki J. Tumo-Vaižganto gatvės laikinai bus dr...
-
Pilaitėje prasidės naujo lopšelio-darželio su baseinu statybos
Darželių laukiančioms jaunoms vilniečių šeimoms džiugi žinia – pasirašyta rangos sutartis dėl darželio augančiame Pilaitės rajone. Planuojama, kad mažieji darželį galės pradėti lankyti 2026-aisiais. Numatoma, kad ugdymo įst...
-
Prie Rusijos ambasados – mitingas: vaikai Ukrainoje susiduria su dideliu Rusijos teroru
Ketvirtadienį minint Tarptautinę vaikų gynimo dieną prie Rusijos ambasados Vilniuje, Boriso Nemcovo skvere, organizuojamas protesto mitingas dėl grobiamų ukrainiečių vaikų. ...
-
Vilniuje pradedamas maudymosi sezonas
Vilniuje nuo trečiadienio pradedamas maudymosi sezonas, pranešė sostinės savivaldybės įmonė „Grinda“. ...
-
Vilniaus antirekordai: lenkiame net Berlyną ir Londoną8
Vilniuje 1000-čiui gyventojų tenka po daugiau nei 400 automobilių. Ir tai didesni skaičiai nei Europos didmiesčiuose – Berlyne ar Londone. Eismo ekspertai aiškina, kad tokie skaičiai nedžiugina – įspėja apie dar didesnes problemas, ...