Pereiti į pagrindinį turinį

Trečią kartą lenda į miestiečių kišenę

2009-04-09 09:00
Trečią kartą lenda į miestiečių kišenę
Trečią kartą lenda į miestiečių kišenę / Evaldo Butkevičiaus nuotr. Išeitis: transportui trūkstamų lėšų tikimasi gauti iš pabrangintų viešojo transporto bilietų.

Dabartinė Kauno valdžia užsimojo trečią kartą padidinti viešojo transporto bilietų kainas. Nuo gegužės 1-osios vienkartinis autobuso ir troleibuso bilietas gali kainuoti dešimčia centų brangiau.

Trumpiau, bet brangiau

Praėjusių metų pabaigoje pabranginę viešojo transporto bilietus, miesto politikai šiandien vėl ketina padidinti finansinę naštą gyventojams. Sprendimo projektas dėl naujų autobusų ir troleibusų bilietų kainų jau pateiktas. Taip tikimasi užlopyti miesto biudžete didėjančią skylę.

Taupyti pradėta keičiant autobusų ir troleibusų maršrutus. Nuo balandžio 1 d. kai kuriose Kauno vietose viešasis transportas važinėja rečiau, kai kurie maršrutai buvo sutrumpinti. Savivaldybės Transporto skyriaus specialistai džiaugiasi, kad dabar viešasis transportas nuvažiuos 2 mln. km mažiau, o kauniečiai piktinasi, kad pablogėjo susisiekimo galimybės. Negana to, už važiavimą mažiau patogiais maršrutais reikės mokėti brangiau.

"Tai yra tos priemonės, kurios reikalingos norint apskritai išsaugoti viešąjį transportą", – pareiškė Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Už 2008 m. vežėjai tebelaukia 19 mln. litų. Šiemet 28 mln. litų reikės kompensacijoms už keleivių, turinčių teisę į lengvatas, vežimą. Jeigu taryba pritartų sprendimui pabranginti bilietus, savivaldybė sutaupytų 4 mln. litų.

Kas ir ką analizuoja?

P.Keras tikina, kad nuolat svarstomi įvairūs taupymo variantai, samdomi konsultantai. Kol kas viešumos jokie sprendimai nepasiekė. Kiekvieną kartą randama ta pati išeitis – branginti bilietus. Transporto skyriaus vedėjas guodžia, kad, pakėlus bilietų kainas, jos nebus didesnės nei kituose miestuose, o tik susilygins su Vilniaus ir Klaipėdos.

Autobusų ir troleibusų įmonių vadovai gauna vienas didžiausių algų iš visų savivaldybės kontroliuojamų įmonių. Tačiau savivaldybės Įmonių veiklos analizės skyrius vidinių rezervų analizės šiose įmonėse neatliko.

"Būtume darę, bet mūsų niekas neprašė", – pripažino skyriaus vedėjas Vytautas Jurkevičius. "Autrolio" direktorius gauna 8 tūkst. litų atlyginimą ir 25 proc. dydžio priedą. "Kauno autobusų" vadovas kas mėnesį uždirba 6400 litų ir gauna 30 proc. dydžio priedą.

Pradėjus diegti elektroninio bilieto sistemą, buvo užsiminta apie galimybę diferencijuoti viešojo transporto bilietus pagal laiką arba nuvažiuotą atstumą. Užsienio ryšių skyriaus specialistai tikino patys išbandę, kaip tokios sistemos veikia Strasbūre, Norvegijos miestuose. Keleiviai gali įsigyti bilietą valandai, dienai, savaitei arba tam tikrai miesto zonai.

Transporto skyriaus vedėjo teigimu, Kaunas yra per mažas, kad būtų taip skirstoma. "Skirstymas zonomis ateityje įmanomas, kai viešasis transportas išvažiuoja už miesto ribų. Diferencijavimas pagal laiką sudėtingas ir norimo rezultato neduotų", – įsitikinęs P.Keras. Jis džiaugėsi, kad savivaldybė sutaupys transporto įmonėms mažiau mokėdama už nuvažiuotus kilometrus.

"Niekur pasaulyje nerasite tokių subsidijavimo kainų, kaip pas mus. Rinkodaros specialistai turi galvoti, kaip pertvarkyti šitą sistemą", – įsitikinęs V.Jurkevičius.

Kainas reikia mažinti

Noras finansinę naštą permesti gyventojams papiktino ir opozicijoje esančius miesto politikus, ir valdančiosios Sėkmės koalicijos rėmėjus.

"Dvejus metus dirbanti šios kadencijos taryba trečią kartą rengiasi didinti viešojo transporto bilietų kainas. Neoficialiomis žiniomis, rudenį vėl bus bandoma tai daryti. Kodėl visų problemų sprendimą užkrauname ant gyventojų pečių?" – piktinosi Socialdemokratų frakcijos seniūnas Kęstutis Kriščiūnas.

Politiko nuomone, neiškoma jokių kitų alternatyvų, nekalbama apie transporto įmonių administracijos darbuotojų etatų mažinimą, apie įmonių prekių įsigijimo mažinimą. "Gal reikėtų pagalvoti apie konkurencijos įvedimą", – svarstė K.Kriščiūnas.

Miesto meras Andrius Kupčinskas aiškino, kad esą visos galimybės taupyti yra išnaudojamos. "Kai reikia sutaupyti milijonus, tūkstančiai neišgelbės", – ne kartą išsakytą frazę pakartojo meras. Jis paneigė kalbas apie ketinimus rudenį dar kartą branginti autobusų ir troleibusų bilietus.

"Tokiomis sąlygomis ne branginti, o piginti reikia. Tada padidėtų keleivių srautai. Dabar mažas pajamas gaunantys žmonės eis pėsti, arba ieškos, kas juos pavežtų", – piktinosi Liberalų ir centro sąjungos frakcijai atstovaujantis Kęstutis Mikėnas. Jo manymu, pakėlus bilietų kainas, viešojo transporto situacija tik pablogės.


Naujos bilietų kainos

Vienkartinis bilietas – 1,8 Lt.

Lengvatinis (50 proc. nuolaida) vienkartinis bilietas – 0,90 Lt.

Lengvatinis (80 proc. nuolaida) vienkartinis bilietas – 0,36 Lt.

Vienkartinis bilietas, parduodamas autobusuose ir troleibusuose, – 2 Lt.

Mėnesinis bilietas važiuoti autobusais ir troleibusais visomis dienomis – 92 Lt.

Mėnesinis elektroninis bilietas važiuoti autobusais ir troleibusais visomis dienomis – 90 Lt.

Lengvatinis mėnesinis vardinis bilietas moksleiviams ir studentams važiuoti autobusais ir troleibusais visomis dienomis – 18,4 Lt.

Lengvatinis mėnesinis vardinis elektroninis bilietas moksleiviams ir studentams važiuoti autobusais ir troleibusais visomis dienomis – 18 Lt.

Kai kurie miesto tarybos komitetai siūlys, kad mėnesinis bilietas kainuotų ne daugiau kaip 88 Lt, mėnesinis elektroninis – 84 Lt.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų