Savivaldybės dangoraižis kęžta tiek iš viršaus, tiek iš apačios: fasado konstrukcijos surūdijo, požeminiam garažui jau reikia kapitalinio remonto. Be to, savo plytas pašaliais barsto ir Europos aikštė.
Atsipalaidavo fasado plokštės
Gelsvų trinkelių laiptai Europos aikštėje nuo Konstitucijos prospekto pusės byrėti pradėjo dar vasarą. Tačiau kasdien po teritoriją vaikštantiems valdininkams tai akių nebadė. Remontas atidėliotas iki šlapio, tarp pliusinės temperatūros dieną ir minusinės naktį balansuojančio lapkričio, kai kokybiškai atlikti statybų darbus sunku.
Maža to, paaiškėjo, kad gelbėti reikia ne tik aikštės grindinį, bet ir patį savivaldybės dangoraižį. Jo prieigos šiomis dienomis apvyniotos "Stop" juosta, mat surūdijus konstrukcijoms atsipalaidavo pastato fasadinės plokštės.
"Problemų daug – kaip ir kiekviename name ar bute. Visko atsitinka. Kas priklauso mums – tvarkysime. Surūdijo fasadui tvirtinti naudotos kniedės, atšlijo konstrukcija. Suremontavome. Dabar žiūrėsime, ar tai buvo pavienis atvejis, ar esminė problema, kurią teks spręsti kompleksiškai", – aiškino savivaldybės pastatą valdančios bendrovės Vilniaus vystymo kompanijos direktorius Renatas Dūdonis.
Gelbsti prestižą
Už fasado broką R.Dūdonis atsakomybę prisiėmė, tačiau įmonės lėšomis remontuoti yrančio Europos aikštės grindinio nebuvo nusiteikęs. Esą tuo turi pasirūpinti savivaldybės Komunalinio ūkio departamentas.
"Kadangi pastatas yra mūsų nuosavybė, viską, kas susiję su juo, tvarkome mes. Aikštė yra vieša erdvė, todėl ją, kaip ir bet kurią gatvę ar šaligatvį, turi remontuoti miestas. Į detales nesileisiu, bet vyko diskusija, ar aikštės laiptai priklauso pastatui, ar ne. Buvo nuspręsta, kad jie – ne mūsų, o miesto reikalas", – sakė R.Dūdonis.
Komunalinio ūkio departamento direktoriaus pavaduotojas Antanas Mikalauskas leido suprasti, kad savivaldybė mano kitaip – griūvančią aikštę turėtų remontuoti Vilniaus vystymo kompanija. Tačiau miestas nesitiki, kad ji tai padarys, todėl laiptų plytas kloja savo lėšomis. Tai atsieis apie kelis tūkstančius litų.
"Šiuo atveju ne pinigai svarbiausia, o miesto prestižas. Sutvarkysime, jei per tą laiką kas nors plytų neišnešios", – kalbėjo A.Mikalauskas.
Atriekė 10 tūkst. litų
Kai išoriniai savivaldybės dangoraižio ir jo prieigų defektai bus pašalinti, statybininkai nesiskirstys. Jie raitosis rankoves ir leisis į požeminę automobilių stovėjimo aikštelę. Pasirodo, ten taip pat yra ką veikti – už maždaug 300 tūkst. litų, kaip sakė R.Dūdonis.
Paskutinėmis spalio dienomis savivaldybės administracijos direktorius Vytautas Milėnas požeminei aikštelei tvarkyti iš rezervo skyrė 10 tūkst. litų. "Ten prateka vanduo. Reikia palopyti skyles ir paremontuoti kolonas", – aiškino V.Milėnas.
Kodėl miestas skiria lėšų tvarkyti turtui, kurio valdytojas yra ne jis, o Vilniaus vystymo kompanija? "Einamasis eksploatacinis remontas yra savivaldybės rūpestis, kapitalinis – mūsų", – lakoniškai paaiškino R.Dūdonis.
Lenda architektų klaidos
Kodėl vos daugiau nei prieš penkerius metus statyto dangoraižio automobilių stovėjimo aikštelei iš esmės jau reikia kapitalinio remonto?
"Kad atsakytų į šį klausimą, Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistai dirbo kelis mėnesius. Yra parengta bent dviejų šimtų puslapių studija. Supraskite, prie "Europos", "Hanner" dangoraižio ir savivaldybės pastato dirbo skirtingi architektai. Kiekvienas iš jų padarė tam tikrų klaidų: nėra tinkamai padaryto šių pastatų suvedimo į vieną tašką, todėl kyla problemų. Savivaldybės požeminėje aikštelėje bėga vanduo. Kai kur reikia sutvirtinti siūles, kai ką apšiltinti, kai kur pertvarkyti hidroizoliaciją. Tai nėra milijonai, gal kokie 300 tūkst. litų", – preliminariai skaičiavo R.Dūdonis.
Už savivaldybės lėšas esą bus remontuojama tai, kas sugadinta eksploatuojant garažą – nudaužytos kolonos ir pan.
Naujausi komentarai