Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniaus taksi parko planas - „tik ekselis su skaičiukais“

2012-03-09 05:00
Vilniaus taksi parko planas - „tik ekselis su skaičiukais“
Vilniaus taksi parko planas - „tik ekselis su skaičiukais“ / Simono Švitros nuotr.

Vilniaus merija, užsimojusi kurti taksi parką, jokio verslo plano, kaip skelbta, dar neturi. Turi „tik ekselį su skaičiukais“. Tačiau lyg užkeikimą kartoja, kad viskas atsipirks per kelerius metus.

Į klausimus neatsakyta

Kad būtų steigiama viešoji įstaiga, kuri teiktų taksi paslaugas, savivaldybės taryba po pateikimo pritarė dar trečiadienį. Diskusijos dėl taksi parko steigimo kitą savaitę persikels į tarybos komitetus.

„Mes turime rimtą verslo planą“, – tokia iniciatyva abejojantiems tarybos nariams atkirto vicemeras Romas Adomavičius ir žadėjo tuoj pat jį pateikti. Tačiau aiškėja, kad R.Adomavičiaus minėtas verslo planas kol kas tėra padrikų skaičių lentelė, kurios kol kas nedrįstama nei viešinti, nei skelbti tarybos nariams.

Nors tai žadama padaryti per artimiausią savaitę, kai ši tema bus nagrinėjama tarybos komitetuose, atsakymų į svarbiausius klausimus vis dar nėra.

Pavyzdžiui, į klausimą, kaip per trejus metus bus sumokėta už 100 naujų ekologiškų automobilių.

Alga – 2 tūkst. litų

„Kol kas turime tik ekselį su skaičiukais, tačiau informacija neapibendrinta“, – pripažino Investicinių projektų skyriaus vedėja Rasa Cibulskienė, viena taksi paslaugų verslo plano rengėjų.

Savivaldybės atstovė „Vilniaus dienai“ detalizavo, kad būsimame taksi parke galėtų dirbti 300 taksistų ir dar 16 darbuotojų: direktorius, vadybininkai, dispečeriai ir kt. Netgi prognozuojama, kad taksi vairuotojų alga popieriuje būtų 2 tūkst. litų.

Tačiau savivaldybė garsiai kalba tik apie užmojus: 100 naujų ekologiškų automobilių pirkimą ir nepaprastai greitą jų atsipirkimą. Kiek už juos savivaldybė gali mokėti, kol kas nedetalizuojama, esą tai galbūt pažeistų viešojo pirkimo procedūras.

„Automobilius viešoji įstaiga pirks konkurso būdu. Dabar skaičiavimai atlikti remiantis gamintojų informacija internete, darant prielaidą, kad įsigyjant didelį skaičių automobilių būtų pritaikyta nuolaida. Būtų perkama išperkamąja nuoma, už juos būtų sumokėta per trejus metus, nes tai yra laikotarpis, kuriam gamintojai dažniausiai duoda priežiūros garantijas“, – dienraščiui aiškino R.Cibulskienė.

Svarstė pirkti elektromobilius

Investicinių projektų skyriaus vadovės teigimu, iš pradžių buvo svarstomi keli variantai – pirkti arba elektromobilius, arba varomus dujomis.

„Elektromobiliai pagal mūsų surinktą informaciją neužtikrina kai kurių taksi keliamų reikalavimų, todėl šiuo metu lieka dujomis varomų automobilių variantas, elektromobiliai kol kas paliekami ateičiai. Pagal mūsų surinktą informaciją yra užtektinai dujomis varomų automobilių gamintojų. Tai užtikrintų konkurenciją ir gerą kainą“, – užtikrino A.Cibulskienė.

Savivaldybės atstovė pabrėžė, kad išperkamosios nuomos įmokos bus mokamos iš įkurtos įstaigos generuojamų pinigų srautų. Tačiau kokie jie galėtų būti, dar nežinoma.

Neaišku ir kokią dalį rinkos užimtų būsimas savivaldybės taksi parkas. „Sunku vertinti, turint omeny dabartinius įvykius ir tai, kad didžioji rinkos dalis šiuo metu yra paralyžiuota“, – atsakyme dienraščiui teigė R.Cibulskienė.

Sostinės meras A.Zuokas yra sakęs, kad būsima taksi įmonė turės užtikrinti viešosios paslaugos mieste teikimą, tad nesieks jokio pelno. „Taikant 2,2 lito už kilometrą tarifą įmonės veikla atsipirktų per 1–2 metus“, – prognozuojama taksi „verslo plane“."


Atsieitų apie 7 mln. litų

„Vilniaus dieną“ konsultavęs „Inchcape Motors“ atstovas viešiesiems pirkimams Kęstas Vaitkevičius nurodė, kad perkant tokį didelį skaičių automobilių galėtų būti pritaikyta solidi nuolaida.

Vienas populiaresnių standartinės komplektacijos miesto automobilių „Ford Mondeo“ kainuoja apie 70 tūkst. litų. Tas už 100 tokių automobilių tektų pakloti apie 7 mln. litų. Jei pageidaujama, kad automobilis būtų varomas dujomis, jo kaina dar labiau išaugtų.

Sostinės vicemeras socialdemokratas R.Adomavičius trečiadienį prognozavo, kad 100 naujų ekologiškų automobilių į sostinės gatves galėtų išriedėti jau metų pabaigoje – miesto taksi kūrimą tereikia patvirtinti miesto taryboje, paskelbti konkursą ir nupirkti automobilius, įmonei sugalvoti lietuvišką pavadinimą.

A.Zuokas jau prieš porą savaičių socialiniame tinkle „Facebook“ paskelbė konkursą dizaineriams, kurie siūlytų, kaip galėtų atrodyti miesto gatvėmis važinėsiantys taksi automobiliai.

Tarybos nariai dar diskutuos, kaip būsimas savivaldybės taksi parkas galėtų vadintis: „Start Vilnius“, „Gedimino taksi“, „Vilnius veža“, „Vilniaus standartas“, o gal „Vilniaus startas“?

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų