Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniaus taksi veža? Kol kas ne

2012-03-08 05:00
Vilniaus taksi veža? Kol kas ne
Vilniaus taksi veža? Kol kas ne / Simono Švitros nuotr.

Vilniaus miestas imasi taksi verslo: šimtas naujų ekologiškų automobilių į sostinės gatves galėtų išriedėti jau metų pabaigoje. Beliko paskelbti konkursą ir nupirkti automobilius, įmonei sugalvoti lietuvišką pavadinimą.

Vilniaus savivaldybės tarnybos politikai po pateikimo pritarė, kad būtų steigiama miesto taksi įmonė „Start Vilnius“. Mero Artūro Zuoko vadovaujamai koalicijai pavyko patvirtinti viešosios įstaigos kūrimo projektą. Tiesa, tai negalutinis sprendimas – diskusijos dėl įmonės steigimo persikels į tarybos komitetus.

A.Zuokas prieš tarybos posėdį sakė, kad pirkdama automobilius savivaldybė atsižvelgs į tai, kokiais degalais jie varomi. „Norėtume, kad automobiliai būtų kokybiški, patogūs, ekologiški ir taupūs. Norėtume, kad automobiliai būtų varomi gamtinėmis dujomis“, – skelbė meras.

Planuojama įsigyti maždaug 100 automobilių. Naujai bendrovei steigti miesto biudžete numatyta 500 tūkst. litų. „Norime kokybiškų automobilių, nes neketiname konkuruoti žemame lygyje“, – žadėjo vicemeras Romas Adomavičius.

Tiesa, šią savaitę sostinės savivaldybė jau išplatino automobilių, kuriais turėtų vežioti miestelėnus, brėžinius ir skelbia taksi apipavidalinimo idėjų konkursą. Tačiau iš šių brėžinių nesunku nustatyti, kad juose pavaizduoti automobiliai yra nauji „Volkswagen Touran“ ir „Ford Mondeo“ modeliai. Galimo neskaidraus pirkimo įtarimus R.Adomavičius atmetė ir užtikrino, kad brėžiniai – tik pavyzdys. Automobiliai bus perkami konkurso būdu ir jokių išankstinių nuostatų dėl gamintojo nėra.

Panoro lietuviško pavadinimo

„Gedimino taksi“, o gal „Vilnius veža“ arba „Vilniaus standartas“? O gal labiau tiktų „Vilniaus startas“? Regis, labiausiai tarybos narius domino kuriamos įmonės pavadinimas. A.Zuokas tarybos narius informavo jau užregistravęs ir pavadinimą „Vilniaus startas“, tačiau „labai geru“ vadino ir siūlymą įmonę pavadinti „Vilnius veža“. Socialdemokratė Sigita Burbienė ragino nejuokinti žmonių bendrovei suteikiant anglišką pavadinimą. Dėl pavadinimo bus sprendžiama vėliau, po kelių savaičių.

„Nemokėjot – nevešit“, – taip bendrovę vadinti pasiūlė konservatorius Raimundas Alekna. Opozicijos atstovas pareiškė, kad tokios bendrovės savivaldybei nereikia, nes ši, tikėtina, bus nuostolinga. „Ši įstaiga kuriama draugams ir pažįstamiems įdarbinti, ją reikės dotuoti savivaldybės pinigais, bus nuostolinga“, – tarybos nariams įrodinėjo opozicijos atstovas.

Idėja steigti įmonę patiko ir Tvarkos ir teisingumo atstovui Gediminui Rudžioniui – tai nustebino net vicemerą R.Adomavičių, kuris įrodinėjo, kad verslo planas parengtas, išnagrinėjus taksi rinką ir jokių dotacijų bendrovei iš miesto neprireiks.

Dėl taksi įmonės steigimo suabejojo kai kurie A.Zuoko frakcijos nariai – esą savivaldybė, imdamasi tokio verslo, grįžta į sovietmetį. „Man atrodo, mes su socializmu baigėme 1990-aisiais. Ar tai laikina? Tik rinka padiktuoja kainas. Ar mūsų nenubaus Konkurencijos taryba? Mes taip galėtume ir šiukšlių vežimo ar fasadų dažymo įmonę įsteigti. Ar po to įmonė nebus privatizuota?“ – A.Zuoko idėja suabejojo Šarūnas Birutis, Darbo partijos atstovas. „Taksi versle jau dabar yra socializmas“, – Darbo partijos nariui paaiškino vicemeras R.Adomavičius. – Mes kaip tik norime baigti su socializmu."

Įprastas tarifas

1,8 lito – tiek už vieną nuvažiuotą kilometrą tektų mokėti, jei naudotumėtės miesto savivaldybės steigiamos taksi dispečerinės paslaugomis. Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ su taksistais, norinčiais naudotis miesto kuriama dispečerine, vakar jau pradėjo pasirašyti sutartis.

Jose nurodyti ir būsimi miesto taksi tarifai: „vienkartinis mokestis už įsėdimą – 2 litai; 1 km nuvažiuoto kelio mieste lengvuoju automobiliu – 1,8 lito; 1 km nuvažiuoto kelio mieste daugiau nei 4 keleivius vežančiame automobilyje – 2,5 lito; 1 km nuvažiuoto kelio užmiestyje – 2,5 lito; 1 km nuvažiuoto kelio užmiestyje daugiau nei 4 keleivius vežančiame automobilyje – 3 litai“.

Savivaldybės kuriama taksi dispečerine pasinaudoti norintys taksistai taip pat turės įsipareigoti darbo metu visada laikyti įjungtą GPS sistemą, užtikrinti klientų, vežamų taksi, saugumą ir kultūringą aptarnavimą: nevartoti keiksmažodžių, necenzūrinių žodžių, taip pat darbo metu privalės būti nepriekaištingai apsirengę.

Jei šių reikalavimų taksistas nesilaikys, už kiekvieną nustatytą pažeidimą numatyta 100 bauda. Be kita ko, savivaldybės įmonė įsipareigoja taksistams apmokėti GPS sistemos įrengimo ir GPRS duomenų perdavimo išlaidas, aprūpinti taksi informaciniais lipdukais su taksi iškvietimo numeriu.

Už kiekvieno taksi iškvietimo perdavimą taksistas „Susisiekimo paslaugoms“ turės sumokėti 2 litus (su PVM). Savivaldybės kuriama taksi dispečerinė dar neveikia.

Taksistų antplūdžio nėra

Savivaldybė skelbė, kad taksi trumpuoju numeriu 1450 bus galima išsikviesti jau nuo kovo 1-osios, tačiau lig šiol surinkus numerį informuojama, kad jis nenaudojamas. Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas dienraščiui tvirtino, kad dispečerinė jau dirba, joje įdarbinti keturi nauji darbuotojai, beliko surinkti reikiamą vairuotojų skaičių.

Taksi dispečerinę įkurti, pasak G.Bliuvo, jau kainavo 19 tūkst. litų, o jos administravimas per mėnesį galėtų atsieiti apie 15 tūkst. litų.

„Kai tik susidarys kritinė taksistų masė, galinti patenkinti klientų poreikius, pradėsime priimti užsakymus. Tos kritinės masės dar nėra. Kai sutartis pasirašys iki 20 vairuotojų, tada galėsime pradėti“, – komentavo G.Bliuvas. Vakar buvo pirma diena, kai taksistai galėjo su savivaldybe pradėti pasirašyti sutartis. Kada konkrečiai dispečerinė galėtų pradėti darbą, „Susisiekimo paslaugų“ direktorius atsakyti negalėjo.

„Taksi vairuotojai delsia, nes nežino, ar dirbti su savivaldybe jiems apsimokės finansiškai. Be to, kai kurie jų darbdaviai jau siūlo geresnes sąlygas“, – kodėl savivaldybės sukurta dispečerinė nesutraukia taksistų, aiškino Vilniaus taksi darbuotojų profsąjungos atstovas Andrejus Kotovičius. Jo teigimu, negalima atmesti, kad tarifus sumažins kai kurios privačios taksi bendrovės. „Tos firmos, kurios nemoka mokesčių, jos, aišku, turi rezervų mažinti tarifus“, – svarstė taksistų atstovas

O „Taksi.lt“ bendrovės direktorius Arijus Saričevas sakė savivaldybės konkurencijos nebijąs: „Jie siūlo kol kas tokią kainą, kaip ir mūsų, tad konkurencijos nebijome. Iš mūsų išėjo ir su savivaldybės dispečerine nusprendė dirbti keltas darbuotojų.“

Romualdas Bieliauskas, sostinės vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas, teigė lig šiol nesuprantąs, kodėl patvirtinti būtent tokie įkainiai – juk juos, remiantis įstatymu, turėtų nustatyti pats vežėjas. „Man išvis nesuprantama, ką jie čia daro. Juk tai riboja konkurenciją“, – stebėjosi R.Bieliauskas. Pasak jo, dėl to tyrimą vasario mėnesį pradėjo Konkurencijos tarnyba. Tačiau tarnybos atstovai, kalbėdami su dienraščiu, to nei patvirtino, nei paneigė. Konkurencijos tarybos atstovė spaudai informavo, kad taryba šiuo klausimu nieko nekomentuoja.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų