- Birutė Vyšniauskaitė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neretai susigundoma paslaugomis vežėjų, kurie už kelionę iš Vilniaus į Klaipėdą arba Palangą prašo tik 10 eurų – net aštuoniais eurais mažiau, nei kainuoja bilietas maršrutiniu autobusu. Bet nebūtinai šie sutaupyti padedantys vežėjai tesi savo pažadus ir atveža keleivius į sutartą vietą sutartu laiku.
Vilnietė Laima, paskambinusi į LRT.lt (pavardė redakcijai žinoma,) papasakojo istoriją apie tai, kas jai nutiko rugpjūčio 16 d., kai planavo su vadinamaisiais pigiaisiais vežėjais sugrįžti iš Klaipėdos į Vilnių.
„Dėl šeiminių problemų rugpjūčio 14 d. reikėjo skubiai nuvykti į Klaipėdą, kur gyvena mama. Antakalnyje ant stulpo pamačiau skelbimą, kuriame buvo nurodyta, kad keleiviai vežami į Klaipėdą, Palangą, Šventąją. Paskambinusi vienu iš skelbiamų telefonų sužinojau, kad jau kitos dienos ankstyvą rytą galiu už 10 eurų nuvažiuoti į Klaipėdą. Autobusas keleivių lauksiąs prie pramogų centro „Forum Palace“. Šiek tiek vėluodami, kitą rytą išvažiavome Klaipėdos link“, – pasakojo moteris.
Maršrutu iš Vilniaus į Palangą, kuriuo rūpinosi jaunų sutuoktinių pora, vilnietė maždaug po keturių valandų pasiekė Klaipėdą ir buvo išlaipinta „Statoil“ degalinėje, šalia prekybos centro „Banginis“.
Jai išlipinant, kelionės organizatorė pasiteiravo, ar nenorėtų tokiu pat autobusu ir už tokią pačią kainą sekmadienį, rugpjūčio 16 d. pavakare sugrįžti į Vilnių.
„Sutikau, nes žinojau, kad vasarą, kai geras oras, nenusipirkus iš anksto traukinio arba maršrutinio autobuso bilieto, iš Klaipėdos į Vilnių nuvykti yra sunku. Todėl sekmadienį nurodytu laiku laukiau, kaip buvo pasakiusi kelionės organizatorė, balto autobuso toje pačioje „Statoil“ degalinėje, prie „Banginio“ prekybos centro“, – prisiminė vilnietė.
Prie degalinės pigiųjų vežėjų nurodytu laiku laukė maždaug dvidešimt žmonių. Atrodė, kad ši „Statoil“ degalinė jau panaši į nedidelę autobusų stotį.
Tačiau žadėto balto autobuso vilnietė ir dar viena kartu ketinusi važiuoti klaipėdietė sulaukė tik po pusantros valandos, nors kelionės organizatoriai vis žadėjo, kad autobusas pasirodys po pusvalandžio, dar po pusvalandžio.
Galiausiai baltu mikroautobusu privažiavo kelionės organizatorės vyras, tačiau dviejų besinervinančių moterų nepaėmė, o tik pakvietė važiuoti merginą vardu Aleksandra. Jau prarandančioms viltį išvykti iš Klaipėdos moterims augalotas vežėjas patarė laukti juodo autobuso ir, prieš užtrenkdamas dureles, šūktelėjo: „Mes – ne apgavikai! Turėkit kantrybės!“
Dar po pusvalandžio privažiavo juodas mikroautobusas. Jo vairuotojas, priėjęs prie laukiančių moterų, liepė džiaugtis, kad jis jas paims, nors „firma jas paliko ant ledo“ ir jos esančios „ne jo keleivės“. Neturėdamos kitos išeities ir pavargusios nuo laukimo, keliautojos sutiko važiuoti į Vilnių su „gelbėtoju“.
„Netoli Kauno iš mūsų buvo surinkti pinigai už kelionę. Aš daviau 10 eurų, o mano bendrakeleivė, pabendravusi su kitais keleiviais, sužinojo, kad, norint nuvažiuot iki Vilniaus centro arba autobusų stoties, reikia pridėti dar bent 5 eurus. Nesupratau, kodėl, jei mums buvo pažadėta, kad už 10 eurų būsim iš Klaipėdos parvežtos iki pramogų centro „Forum Palace“. Bet Vievyje vairuotojas mums su bendrakeleive pareiškė, kad už 10 eurų jis mus nuvešiąs iki Lazdynų mikrorajono pradžios“, – pasakojo su LRT.lt bendravusi vilnietė.
Kai ji pradėjo vairuotojui aiškinti, kad Lazdynuose jai išlipti nepatogu, nes vežasi sunkų lagaminą, su kuriuo būsią sunku parsigauti į namus Antakalnyje, vairuotojas patarė jai nekelti triukšmo, nes tuoj išmesiąs iš mikroautobuso.
„O kai pasakiau vairuotojui, kad ši kelionė jau apskritai kvepia afera, tuoj pat buvau išlaipinta prie Gariūnų. Pradėjusi Klaipėdoje kelionę į Vilnių 16.30 val., namus Antakalnyje pasiekiau jau gerokai po vidurnakčio“, – pasakojo su LRT.lt bendravusi vilnietė.
Kitą dieną ji bandė susisiekti telefonu su kelionę organizavusia sutuoktinių pora. Daivos vardu prisistačiusi moteris aiškino, esą iš Klaipėdos rugpjūčio 16 d. keleives turėjęs paimti baltas autobusas sugedęs Palangoje, dėl to sugriuvusi visa kelionė.
„Kai paklausiau tos Daivos, kokiai vežėjų firmai atstovauja, ji man pareiškė, jog jie su vyru keliones link pajūrio organizuoja kaip privatūs asmenys“, – teigė vilnietė.
LRT.lt apie nelegalius vežėjus kalbėjosi su Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) viršininko pavaduotoju Artūru Klerausku.
Jis tvirtino, jog nelegalūs tolimųjų susisiekimo maršrutų vežėjai siekia išvengti ne tik reikalavimų, susijusių su kelių transporto organizavimu (turėti leidimus, vežti keleivius saugiai ir atitinkamai įrengtomis transporto priemonėmis), kurių laikymasis reikalauja papildomų išlaidų, bet ir mokesčių.
Kai kurie minėti vežėjai, pasak A. Klerausko, savo veiklai bando suteikti legalumo skraistę – veždami keleivius, prisidengia keleivių vežimo užsakomaisiais reisais veikla. Vykdant tokią veiklą, būtina turėti ne tik licenciją, bet ir pildyti keleivių vežimo lapą.
Kaip teigė A. Klerauskas, VMI yra žinoma, jog nelegalūs vežėjai keleivius paima Vilniaus autobusų stoties prieigose, stotelėse ar prekybos centrų aikštelėse, o pinigus surenka viduryje maršruto. Vežėjai paprastai neišduoda bilietų, iš keleivių gautų pinigų neįformina jokiu dokumentu, neapskaito išlaidų kurui.
VMI šiemet organizavo 45 subjektų, teikiančių keleivių vežimo paslaugas, patikrinimus. Pernai tokių patikrinimų būta 130, kurių metu nustatyta 70 teisės aktų pažeidimų atvejų, už kuriuos skirta 5780 eurų baudų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai17
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu15
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje8
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną4
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams2
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...
-
G. Landsbergis Pietų Korėją vadina esmine partnere Indijos ir Ramiojo vandenyno regione
Lietuva mato Pietų Korėją kaip esminę partnerę Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, penktadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM). ...