– Kas vis dar draudžiama ir ką reikėtų žinoti gyventojams, kurie galbūt norėtų atvykti pasmalsauti ar pasivaikščioti?
– Draudžiama eiti toliau policijos STOP juostos. Draudžiama patekti į pačią teritoriją, nes tai gali pažeisti žmonių privatumą arba trukdyti tyrimui. Smalsumą galima visiškai patenkinti iš tolo, nuo STOP juostos. Žinoma, situacija domina tiek žurnalistus, tiek paprastus žmones, nes tai išskirtinis įvykis. Man, kaip vilniečiui, tai pirmas kartas, duok, Dieve, ir paskutinis. Suprantama, kad žmonėms įdomu.
– Kiek laiko dar planuojama saugoti šią teritoriją?
– Yra sudarytas grafikas iki gruodžio 5 d., maksimum – iki gruodžio 6 d.
Toliau LNK žurnalistas pokalbį tęsė su Policijos departamento atstovu R. Matoniu
– Šiuo metu dar likę šiek tiek apsaugos, mums padeda mūsų socialiniai partneriai – Šaulių Sąjungos savanoriai ir Viešojo saugumo tarnyba. Savaitgalį buvo baigtas didžiųjų dalių išvežimas, visos nuolaužos jau išgabentos, įvykio vietos apžiūra baigta. Toliau savivaldybė derasi dėl fizinės namo apsaugos, nes ten yra gyventojų turtas. Kol gyventojai nesugrįžo, turtą reikia saugoti.
– Ar sprendimai dėl pastatų, kurie šiuo metu yra apgriauti ir saugomi, yra priimti?
– Tai daugiau savivaldybės kompetencijos klausimas, nes policijos ten nebeliks. Tikėtina, kad bus samdoma Saugos tarnyba, kad apsaugotų gyventojų turtą, kol bus priimti tolimesni sprendimai.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar per praėjusią savaitę buvo piktybiškų pažeidėjų, bandžiusių patekti į teritoriją? Galbūt žmonės bandė ką nors pasiimti ar nepaisė nurodymų?
– Šiek tiek smalsuolių ir piktybiškai nusiteikusių žmonių tikrai buvo. Tai nepiktybiškai nusiteikusių buvo paprašyta palikti teritoriją, piktybiškai nusiteikusiems buvo surašyti protokolai už STOP juostos kirtimą.
– Kokios gali būti pasekmės piliečiams, kurie bando patekti į STOP juostomis atitvertas teritorijas?
– Šiuo metu teritorija, kurioje yra STOP juostos, sumažinta iki minimalios zonos. Jei yra STOP juosta, jos peržengti negalima. Vis dėlto katastrofos vieta jau viešai prieinama, kiek žinau, žiniasklaidos atstovai ir civiliai žmonės ten lankosi. Dabar saugomas tik namas.
S. Lisausko / BNS nuotr.
– Ar nuolaužų išgabenimo metu kilo nenumatytų sunkumų?
– Didžiausias iššūkis buvo rasti vietą, kur būtų galima sandėliuoti didžiausias lėktuvo nuolaužų dalis. Tokio dydžio dalių saugojimas kaip įrodymų – labai retas atvejis. Tačiau viską pavyko išspręsti, rasta tinkama vieta, o nuolaužos saugomos. Tai, žinoma, buvo pirmas toks atvejis – lėktuvo katastrofa. Reikėjo apžiūrėti įvykio vietą, todėl teko susidurti su tam tikrais netradiciniais iššūkiais. Prie darbų prisijungė pareigūnai iš Latvijos, Estijos ir ekspertai iš civilinės aviacijos. Visi kartu sėkmingai susitvarkėme su situacija.
– Kaip jau minėjote, tai buvo neeilinis atvejis, tačiau policija iš esmės buvo tam pasiruošusi, buvo parengti veiksmų planai. Po tokio įvykio visada įvertiname, ką būtų galima patobulinti.
– Po kiekvieno tokio netradicinio įvykio analizuojame savo veiksmus, svarstome, ką galėjome padaryti geriau. Svarbiausia – nebijoti pripažinti klaidų, jei jų buvo, ir užtikrinti, kad jos nebepasikartotų ateityje.
Naujausi komentarai