Pereiti į pagrindinį turinį

Egzaminą išlaiko tik iš 20 karto: ar tokie vairuotojai pavojingi kelyje?

2024-12-15 18:53

Vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko tik kas ketvirtas. „Regitra“ pastebi, kad rezultatai smuktelėjo po pandemijos. O pagrindinė neišlaikymo priežastis – norintys vairuoti pernelyg savimi pasitiki. Kai kam vairavimo egzaminą tenka laikyti ir daugiau kaip 20 kartų. Policija sako, kad dėl nemokančių vairuoti keliuose kyla daug bėdų.

Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Kaunietis Orentas dar tik pradeda mokytis vairuoti vairavimo mokykloje. Vaikinas sako, kad teorinę dalį išlaikė lengvai, iš pirmo karto, o praktikoje vairuoti pradžioje iššūkių kyla, tad iki egzamino dar yra ko mokytis.

„Kol kas pradžioje sunku, bet gal įsivažiuosiu“, – kalbėjo būsimas vairuotojas Orentas Gordejevas.

Kol vieni dar tik mokosi vairuoti, kiti mina „Regitros“ slenkstį bandydami išlaikyti vairavimo egzaminus. Skaičiuojama, kad iš pirmo karto praktiką išlaiko tik ketvirtadalis vairuotojų.

„Būna atvejų, kai asmeniui prireikia ir daugiau nei 20 kartų bandyti, kol pavyksta išlaikyti egzaminą“, – aiškino Egzaminų ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo skyriaus vyr. specialistas Robertas Litvaitis.

Anot „Regitros“, neišlaikančiųjų praktikos egzamino iš pirmo karto padaugėjo po pandemijos.

„Manome, tikrai pandemija įtakos turėjo, o ne kiti faktoriai. Tendencija teikia šiek tiek optimistinių vilčių. Tikimės, kad tie poveikiai mažėja ir kad egzaminuojamieji priims sąmoningai sprendimą laikyti egzaminą tuomet, kai bus tikrai pasirengę“, – teigė R. Litvaitis.

Vairavimo mokyklos sako nematančios, kad mokymas būtų pasikeitęs po pandemijos.

„Tikrai blogiau mokyti nepradėjome. Sekame „Regitros“ naujienas, darome siūlymus vertinimo kriterijams, ką reikėtų tvarkyti, nagrinėjame, turime seminarus, stengiamės. Kodėl tas išlaikomumas mažėja? Nemanau, kad pandemija padarė įtaką“, – nurodė vienos mokyklos mokymo veiklos vadovas Valdas Šlepikas.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

Esą kylančiai neišlaikymo iš pirmo karto statistikai įtakos gali turėti ir tai, kad reikia laukti eilėse.

„Kada tau egzaminą perlaikyti reikės po 2 mėnesių, „Regitra“ nesusitvarko su eilėmis, jos yra pakankamai didelės. Psichologinio aspekto neatmeskime. Tai – papildoma įtampa, baimė, kad irgi atsiliepia galutiniam egzamino rezultatui“, – pabrėžė V. Šlepikas.

Pareigūnai sako, kad svarbu ne tai, iš kelinto karto išlaikytas egzaminas, o kad jie jį išlaikytų pasiruošę.

„Jeigu kalbėtume apie jaunus vairuotojus, sakome, gal tegul eina daugiau laikyti, pasimokyti, bet, kad į gatvę išvažiuotų pasiruošę“, – tvirtino Kelių policijos skyriaus viršininkas Vigintas Lukošius.

Vairavimo instruktoriai sako, kad neretai nauji vairuotojai pervertina savo jėgas. Esą per vairavimo mokyklose numatytus 15 važiavimų dažniausiai išmokstama tik techniškai suprasti, kaip veikia mašina.

LNK vaizdo įrašo stop kadras.

„Loginis mąstymas, pavojų numatymas ateina vėliau, galbūt dėl to ne taip sekasi. Mokiniai tik su įskaita susitvarko ir eina į egzaminą. Yra galimybė pavažinėt savarankiškai, galbūt to trūksta“, – svarstė vairavimo instruktorius Sergejus Belikovas.

Jau vairuojantieji sako iš toli pastebintys sunkiai besiorientuojančius kelyje ir stengiasi juos aplenkti.

„Pamatau „lapą“ ir stengiuosi lenkti iš tolo jau jį“, – kalbėjo kaunietis.

„Vežioja per tokius kampukus, kur jie ir negali išlaikyti. Nuvažiuokite į Vilijampolę, vežioja tokiomis gatvelėmis, kur normalus vairuotojas abejoju, ar išlaikys“, – įsitikinęs kitas pašnekovas. 

„Pervertina savo jėgas ir galimybes, žinias, nori pavaidinti kai kuriose situacijose“, – sakė vyras.

Pareigūnai sako, kad dėl to iššūkių kelyje kyla daug.

„Bėda arba iššūkis ir kitiems eismo dalyviams, jie turi toleruoti. Nauji eismo dalyviai ne tokie orientuoti, ne tokie pastabūs, automobilis naujas. Ženklų kelyje daug ir juos reikia perkelti iš teorijos į praktiką, juos sužiūrėti, reikia nesuklysti, laiku akceleruoti ir stabdyti. Tokių iššūkių ir situacijų yra daug“, – aiškino V. Lukošius.

„Regitra“ kovo mėnesį žada pokyčius laikantiems egzaminus, kuomet bus patikslinti vertinimo kriterijai. „Regitros“ duomenimis, pernai įvyko daugiau nei 107 tūkst. B kategorijos praktikos egzaminų. 72 proc. būsimų vairuotojų egzaminą laikė 1, 2 arba 3 kartus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
klp

tokia organizacija kaip regitra pavojinga visuomenei, perdėti egzaminai melžia gyventojų pinigines, nors tai niekaip nepagerina išlaikiusiųjų vairavimo sugebėjimų. Toks monopolis turi būti sugriautas ir sugrąžinta rinkos ekonomika
4
0
Visi komentarai (1)

Daugiau naujienų