„Regitroje“ išlaikius praktinį vairavimo egzaminą, su teise vairuoti gali tekti ir atsisveikinti.
„Tarkim, nepažymėjo kritinės klaidos, kai ji tikrai buvo padaryta, tai dėl tokio atvejo tenka anuliuoti egzamino rezultatą“, – aiškino „Regitros“ skyriaus vyr. specialistas Algimantas Tarabilda.
Nuo šių metų „Regitra“ atidžiau tikrins egzamino įrašus. Pastebėjus akivaizdžią egzaminuotojo klaidą, naujasis vairuotojas pažymėjimą praras.
„Aišku, turbūt nemalonu, kai išlaikai, džiaugiesi ir atima pažymėjimą. Manau, kad be reikalo tokie sprendimai priimami“, – sakė vyras.
Tačiau tokia naujovė kai kuriems sukėlė nuostabą.
„Aš visada už tai, kad tegul vyksta griežtai, bet viskas vyktų sąžiningai“, – teigė „Arv-Auto“ mokymo veiklos vadovas Valdas Šlepikas.
LNK stop kadras.
Nesąžininga, anot vairavimo instruktoriaus, tai, kad dėl egzaminuotojo klaidos turi nukentėti būsimas vairuotojas.
„Ne visai lygiateisiškos sąlygos, nes jei egzaminą anuliuoja pagal egzaminuojamojo pateiktą apeliaciją, tik grąžinami pinigai, o šiuo atveju, naikinama jau išduota teisė vairuoti“, – kalbėjo V. Šlepikas.
Kodėl taikomi dvejopi standartai, stebisi ir vairuotojas Konstantinas Šolomko. C kategorijos egzamino metu, esą, nesustojo prie STOP ženklo. Tokį rezultatą užginčijo.
„Aš tikrai neprivalėjau sustoti, nes vairuoju nuo 2009 metų, turiu B kategorijos stažą ir žinau Kelių eismo taisykles“, – tikino vilnietis K. Šolomko.
Apeliaciją „Regitrai“ pateikė ir buvęs vairavimo instruktorius Kęstutis Devyžis. Neigiamą A kategorijos egzamino įvertinimą gavo dėl esą netinkamo greičio pasirinkimo.
„Aš, mano manymu, pasirinkau saugų greitį, o apeliacijos priežastis buvo tokia, kad aš jaučiausi, kad iš manęs pasityčiojo, tiesiogine to žodžio prasme“, – piktinosi buvęs vairavimo instruktorius K. Devyžis.
Nors abu įrodė, kad egzaminas turėjo būti išlaikytas, teisės vairuoti negavo.
Tiesa, „Regitra“ grąžino pinigus, o egzaminą vyrai galėjo nemokamai laikyti iš naujo.
Pernai apeliacijas „Regitrai“ pateikė beveik 300 žmonių, kurie su įvertinimu nesutiko. Apie 16 proc. jų sulaukė teigiamo atsakymo, tačiau „Regitra“ tvarkos keisti neplanuoja.
„Jeigu įvertinimas yra skylėtas, kažkas buvo įvertinta netinkamai, ar galime sakyti, kad egzaminas išlaikytas? Ne“, – užtikrino A. Tarabilda.
Vaizdo įrašas po egzamino saugomas dar pusę metų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Anot A. Tarabildos, naujiems vairuotojams baimintis nėra ko, teises atims nebent išskirtiniais atvejais, ypač kai įtars, kad klaida nepažymėta, siekiant padėti vairuotojui.
„Gali būti aplaidus pareigų vykdymas arba piktnaudžiavimas savo užimamomis pareigomis“, – sakė „Regitros“ skyriaus vyr. specialistas.
Vis dėlto vairuotojų mokymo asociacijos nariui kyla klausimas, ar „Regitrai“ suteikta galimybė atimti teises neprieštarauja įstatymams?
„Įstaigos veiklą reglamentuoja ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas, kuris suteikia teisę „Regitrai“ išduoti vairuotojo pažymėjimus, bet visiškai nekalba apie teisę panaikinti vairuotojo pažymėjimą“, – kalbėjo V. Šlepikas.
Naujojo ministro Vladislavo Kondratovičiaus komanda pažymėjo, kad tai – buvusios vadovybės sprendimai, tačiau atsakyme raštu pabrėžė:
„Ši tvarka prisideda prie egzaminavimo skaidrumo, egzaminuotojų kompetencijos ir atidumo didinimo bei korupcijos mažinimo“.
Buvęs vairavimo instruktorius įsitikinęs, kad tvarka turėtų būti peržiūrima, pateikia Prancūzijos pavyzdį. Teisių atėmimo, kaip sako, būtų galima išvengti.
„Jeigu egzaminas yra jau išlaikytas, tai tada turėtų būti taip, kaip yra Prancūzijoje, savaitę laiko vairuotojas neturėtų žinoti ar išlaikė, ar ne, ir tada po apeliacijos teigiamo, ar neigiamo įvertinimo, jis gautų atsakymą“, – siūlė K. Devyžis.
„Regitros“ duomenimis, populiariausią B kategorijos egzaminą per metus laiko apie 40 tūkst. žmonių. Iš pirmo karto išlaiko tik apie 23 proc.
(be temos)
(be temos)
(be temos)