Lietuvos nacionalinė oro bendrovė „flyLAL" įsitikinusi, kad pagrįstai gina savo interesus teismuose, o Latvijos bendrovė „airBaltic" bando suklaidinti Lietuvos visuomenę.
Vilniaus apygardos teismas patenkino Lietuvos oro vežėjo „flyLAL" prašymą dėl nesąžiningos konkurencijos Rygos oro uoste areštuoti 199,83 mln. litų vertės Latvijos oro bendrovės „airBaltic" filialo Lietuvoje ir Rygos oro uosto turto.
Pasak „flyLAL Group" valdybos pirmininko Gedimino Žiemelio, viešai „air Baltic" paskelbti nuostoliai - 38,7 mln. litų per 2008 metų pirmąjį pusmetį, taip pat pagrindinio partnerio ir akcininko SAS pasitraukimas iš bendrovės šiandien verčia abejoti „airBaltic" galimybe kompensuoti padarytą žalą, todėl ir buvo pritaikyta tokia praktika.
„Abiejų atsakovų - „airBaltic" ir Rygos tarptautinio oro uosto atsakomybė yra ribota, todėl „airBaltic" savo komentarais apie Latvijos vyriausybės atsakomybę, matyt, bando suklaidinti Lietuvos visuomenę, - sakė G. Žiemelis. - Kita vertus, drąsus „airBaltic" kalbėjimas Latvijos valstybės vardu apie jos atsakomybę kelia susirūpinimą - kas gi yra tikrieji suinteresuoti asmenys, kurie inicijavo ginčijamus „airBaltic" ir Rygos tarptautinio oro uosto veiksmus."
„flyLAL Group" valdybos pirmininkas pabrėžė, kad šiuo atveju nekeliami nei „airBaltic", nei Rygos tarptautinio oro uosto reputacijos klausimai, tiesiog Lietuvos bendrovė civilizuotai teisinėmis priemonėmis gina savo interesus.
„Kita vertus, reikia pažymėti, kad Latvijos konkurencijos taryba yra kategoriškai neigiamai įvertinusi Rygos tarptautinio oro uosto bendrovei „airBaltic" teikiamas lengvatas, - sakė jis. - Atrodo, kad įtakingiausiu šiandien pripažintam Latvijos piliečiui susisiekimo ministrui Ainarui Šleseriui ir „airBaltic" prezidentui Bertoldui Flickui nepatinka, kai kažkas prieštarauja jų tikslams - bet kokiomis priemonėmis užimti Baltijos šalių regiono aviacijos rinką."
„Lietuvos vežėjas „flyLAL" yra tarp 70 didžiausių Lietuvos įmonių ir yra labiausiai auganti oro bendrovė Baltijos šalių regione. Latvių kompanijos „airBaltic" investicijos Lietuvoje minimalios ir ekonominės naudos mūsų šaliai nesukuria - didžioji dalis pilotų, technikų ir kitų specialistų buvo išugdyti už Lietuvos Respublikos pinigus, todėl sukurtos darbo vietos ir investicijos - tai tik rinkos dalies perėmimas iš kitų jos dalyvių, pasinaudojant galimai neteisėtomis Latvijos valstybinių organizacijų nuolaidomis", - teigė G. Žiemelis.
„flyLAL" šiemet rekordiškai didino keleivių skaičių Vilniaus oro uoste, tačiau skaičiavo nuostolius, kuriuos patyrė dėl „airBaltic" galimai neteisėto dempingo. „flyLAL" priklauso lietuviško kapitalo aviacijos verslo įmonių grupei, kuri užsiima ir kitomis veiklomis - lėktuvų ilgalaike nuoma, lėktuvų techniniu aptarnavimu, įgulų mokymu, antžeminio aptarnavimo veikla ir iš jų pelno finansuoja nuostolingą pervežimų veiklą.
„Tačiau „flyLAL" nesiruošia užleisti pozicijų Vilniuje ir priversti Lietuvos gyventojus skraidyti per Rygą. Jau šį pavasarį bus pasiūlytos naujos skrydžių kryptys, „flyLAL" toliau didins lėktuvų parką. Vilnius, o ne Ryga taps tranzitine ašimi Baltijos regione", - pabrėžė „flyLAL Group" valdybos pirmininkas G. Žiemelis.
Naujausi komentarai