– Taigi ko labiausiai žmonės ieškojo?
– Pirmoje vietoje atsidūrė pasaulio vyrų krepšinio čempionatas, akivaizdu, esame krepšinio tauta. Lietuviai domėjosi, kokios rungtynės vyksta, kada jos vyksta, o ypač didelio dėmesio susilaukė Lietuvos ir Serbijos akistata. Antroje vietoje yra savivaldybių tarybų ir merų rinkimai. Žmonės ieškojo informacijos, kaip balsuoti, kur tai gali padaryti, kokie kandidatai yra ir, štai, Valdas Benkunskas netgi atsidūrė prie ieškomiausių žmonių „Google“ paieškos sistemoje.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jeigu jau prie žmonių priėjome, kas buvo ieškomiausi „Google“?
– Pirmoje vietoje yra Viktorija Siegel. Akivaizdu, kad žmonėms buvo įdomi. Antroje vietoje matome Loreen. Tai yra „Eurovizijos“ nugalėtoja. Žmonės šiemet, kaip ir anksčiau, domėjosi „Eurovizija“. Na, o trečioje vietoje jau minėtas V. Benkunskas.
– Labai įdomios paieškos, visad sukeliančios šypsenų yra tai, ką žmonės bando suprasti, ko nežino ir bando praplėsti savo akiratį. Ko labiausiai ieškojo lietuviai pagal šiuos klausimus?
– Išties, ten kiekvieną kartą būna ir nuotaikingų klausimų, ir tokių žmogiškų, parodančių mūsų bendrą žmogišką smalsumą. Turbūt atkreipčiau dėmesį į klausimų „kodėl?“ sąrašą, nes iš jo akivaizdu, kad Lietuvos gyventojai domisi aplinkosauga, jiems svarbi gamta. Štai antroje vietoje yra klausimas „Kodėl yra rašoma Lietuvos raudonoji knyga?“, o devintoje – „Kodėl reikia saugoti Lietuvos miškus?“. Na, o šiemet man turbūt nuotaikingiausias klausimas buvo „Kodėl bebrai neėda upėtakių?“.
– Tačiau jei šitas klausimas pateko į topą, vadinasi, jis kilo net ne vienam asmeniui. Nebandote kartais paanalizuoti, kodėl tokie klausimai kyla? Gal kažkoks įvykis buvo?
– Taip, iš tiesų. Trends.google.com yra puiki svetainė, į kurią kviečiu užeiti, ten galima pasinagrinėti ir pamatyti tendencijas. Iš tiesų mačiau, kad žmonės būtent rugsėjo mėnesį ieškojo šito klausimo.
– „Kas yra...“ – toks klausimas. Kuo dažniausiai jis buvo pratęsiamas?
– Dažniausiai teiraujasi to, kas yra aktualu jiems, galbūt tai yra kažkokia naujiena, apie kurią jie nori sužinoti daugiau. Šiemet pirmoje vietoje yra klausimas „Kas yra „Hamas“?“, antroje vietoje vėlgi yra šiltnamio efektą sukeliančios dujos, akivaizdu, kad Lietuvos gyventojams gamtos klausimas yra tikrai aktualus ir rūpi.
– Kalbant apie kainas, kokių produktų ar prekių kainomis labiausiai domėjosi lietuviai „Google“?
– Pirmas klausimas yra „Kiek kainuoja asmens tapatybės kortelė?“. Pati bandžiau sau atsakyti į klausimą, kodėl žmonės galėjo to ieškoti, ir turbūt siečiau su tuo, kad pasibaigė pandemija, žmonės vėl norėjo keliauti į užsienį, ieškojo, kaip prasitęsti dokumentus, kad galėtų tą padaryti. Na, taip pat matome tokių klausimų kaip „Kiek kainuoja KASKO?“, „Kiek kainuoja verslo liudijimas?“ ir pan.
„Kaip išnaikinti širšių lizdą?“ arba „Kaip išnaikinti skruzdėles?“
– Klausimas „kaip?“ – kaip jis buvo dažniausiai pratęsiamas? Ką lietuviai norėjo sužinoti, kaip daryti?
– Šiemet pirmoje vietoje yra klausimas „Kaip deklaruoti pajamas?“, tačiau yra ir tokių labai buitiškų klausimų, pavyzdžiui, „Kaip išnaikinti širšių lizdą?“ arba „Kaip išnaikinti skruzdėles?“.
– Kalbant apie kiną, kino filmus, animacinius filmukus, kokios čia tendencijos?
– Vadinamasis „Barbenheimeris“ sulaukė didžiausio dėmesio, vis dėlto pirmoje vietoje yra „Openheimeris“, antroje „Barbė“, na, o toliau matome „Netflix“ populiarius serialus, kaip „Trečiadienė“ ir pan.
– Ar tos tendencijos mūsų šalyje koreliuoja su tuo, ko visame pasaulyje „Google“ ieško žmonės?
– Priklauso nuo metų. Tačiau į ką galėčiau atkreipti dėmesį – kad lietuviai tampa vis tarptautiškesni, jiems vis labiau aktualios tarptautinės naujienos, tarptautiniai filmai ir tas yra smagu.
Naujausi komentarai