Lietuvoje vienas kompiuteris tenka vidutiniškai šešiems mokiniams. Nors nedaug atsiliekame nuo ES vidurkio, kur vienas kompiuteris tenka penkiems mokiniams, mokymosi rezultatai daug žemesni nei kaimyninėse valstybėse. Specialistų teigimu, tai gali lemti įsišakniję mokymo metodai, kai naujausiomis technologijomis lengvai manipuliuojančius mokinius bandoma sudominti senomis priemonėmis.
Situaciją keisti bus bandoma mokytojų skaitmeninio raštingumo gebėjimų gerinimo programoje „Samsung" mokykla ateičiai“.
Trūksta praktinių žinių
Pedagogai pripažįsta, jog naujų technologijų pritaikymas mokymosi procese Lietuvoje kelią skinasi gan vangiai. Nors to pageidautų ne tik moksleiviai (beveik 75 proc. mano, kad jos reikalingos), bet ir tėvai (beveik 60 proc.), dažniausiai dabartinių moksleivių mokymo tvarka nedaug skiriasi nuo jų tėvų išbandytos – vadovėliai, sąsuviniai ir lenta su kreida.
Specialistų pastebėjimu, tokia situacija susiklostė daugiausia ne dėl to, kad trūktų modernių mokymosi priemonių, bet dėl pačių mokytojų nekompetencijos kaip jomis naudotis.
„Mokytojams atsirinkti, kurios technologijos yra išties naudingos, yra labai sunku. Dažnai išbandę keletą technologinių sprendimų ir juos panaudoję netinkamame kontekste, mokytojai nusivilia, jog mokiniams pateikta informacija yra nesuprantama. Mokytojams trūksta praktinių žinių, susietų su jų disciplina. Dažnai technologijas naudoja netikslingai – tam, kad pamokos būtų interaktyvesnės. Tačiau reikėtų gilesnio supratimo, nes vien žinių, kaip ir kokius kompiuterio programų mygtukus paspausti, nepakanka“, – pabrėžė E.Pliaterytės progimnazijos mokytojas Mindaugas Breiva.
Mokytojas įsitikinęs, kad, jei mokyklą baigęs mokinys turės itin platų suvokimą apie informacinių technologijų pritaikymą įvairiose srityse, jis bus gerokai konkurencingesnis.
Siūlo eksperimentuoti
Pasak Gabrielės Characiejienės, programos „Renkuosi mokyti!” koordinatorės, skaitmeninės technologijos taip pat yra kalba, kurią mokytojui labai naudinga mokėti. Ją galima vienaip ar kitaip kūrybiškai panaudoti – mokinių dėmesiui patraukti, informacijai aiškiau perteikti.
„Galbūt į skaitmeninių technologijų įvaldymą reikia investuoti šiek tiek laiko, tačiau jis atsiperka su kaupu, be to, mokytojas mokinių pasaulyje jaučiasi labiau savas“, – sakė programos koordinatorė.
Ji įsitikinusi, kad šiandienos mokykloje ypač reikalingi mokymo metodai, kurie ne tik formuotų konkrečius gebėjimus, bet ir apskritai skatintų norą mokytis, ir mano, kad šalies mokytojai turės unikalią galimybę tobulinti savo žinias skaitmeninio raštingumo programoje „Samsung Mokykla ateičiai“.
„Prie šios mokytojų skaitmeninio raštingumo ugdymo programos kūrimo prisidėjo ir lektoriais taps programos „Renkuosi mokyti!“ alumnai. Jie savo rankomis išbando įvairias skaitmenines technologijas pamokose ir žino, kas yra aktualu jų kolegoms mokytojams.Taigi mūsų alumnų įvairiapusė patirtis ir kūrybiškumas turėtų praversti programoje dalyvausiantiems mokytojams“, – sakė G.Characiejienė.
Naujausi komentarai