„Nors nuo vaikystės mėgau techniką, o baigęs mokyklą ketinau stoti į dizaino studijų programą, sužinojęs, kad Kaune atsirado galimybė studijuoti keramiką – netikėtai persigalvojau. Keramika sudomino tuo, kad pats menininkas gali sugalvoti, koks bus rezultatas, ir siekti jo kūrybiniame procese“, – pasakoja R.Sederevičius, – „Dėkoju savo alma mater, kad pakvietė mane surengti Kauno meno mokyklos jubiliejui skirtą parodą ir atstovauti keramikos meno šakai.“
„Kaip žvejybai nėra netinkamos dienos, taip nėra netinkamos dienos ir apsilankyti R.Sederevičiaus parodoje, – sako Menų akademijos vadovė, parodos kuratorė dr. Inga Valentinienė. – Keramikos menas turi senas ir gilias tradicijas, bet menininkas į jas žvelgia visiškai naujai.“
Idėjos, joms realizuoti naudojamos medžiagos ir technikos – vis naujos, bet pačią temą R.Sederevičius vysto nuo 2004-ųjų, kai pirmą kartą „Vėtrungių galerijoje“ Juodkrantėje kartu su grafiku Edmundu Saladžiumi atidarė parodą „Kitam gale…“, kurioje buvo eksponuojama porcelianinių viliokų serija. Jai sukurti keramiką inspiravo Išlaužo karjere vykusios savadarbių masalų spiningavimo varžybos, kuriose menininkas dalyvavo.
Naujas keramiko žvilgsnis atsiveria per parodoje eksponuojamus Lietuvoje ir kitose užsienio šalyse vykusiuose simpoziumuose sukurtus darbus, realizuotus skirtingose vizualaus meno šakose: keramikoje, skulptūroje, fotografijoje, videomene. Kaip akcentuoja R.Sederevičius, vienoje ekspozicijų erdvėje šie kūriniai yra pirmą kartą.
„Anksčiausiai sukurti eksponatai – tai maži porcelianiniai viliokai, kurie tapo vystomos temos – kūryba ir žvejyba – pradžia, – pažymi keramikas. – Šie viliokai, paimti iš mano žvejybinės dėžutės, yra didžiųjų kūrinių prototipai.“
Keramiką inspiravo Išlaužo karjere vykusios savadarbių masalų spiningavimo varžybos, kuriose menininkas dalyvavo.
Vienas iš didžiųjų kūrinių – 2 m 20 cm ilgio viliokas iš šamotinio molio masės – eksponuojamas ir šioje parodoje. „Tai didelis, masyvus kūrinys, degtas 1 340 °C temperatūroje, stiklo fabrike“, – įdomią detalę atskleidžia R.Sederevičius.
Personalinėje parodoje taip pat eksponuojamas darbas „Pingvino atostogos Slovakijoje“, kuriame vaizduojama mažesnio mastelio skulptūra, perteikianti idėjos transformaciją formoje, Estijoje kurtos garso instaliacijos fragmentas ir fotografijų serija, kurioje – šviesa tapytos žuvys. Ekspoziciją papildo 3D molio spausdintuvu kurta mažoji skulptūrinė plastika.
Beveik du dešimtmečius R.Sederevičiaus vystoma tema pasipildo įvairiomis potemėmis kintant kūrinių medžiagoms ir technikoms, menininkui atrandant naujų dizaino sprendimų kaip per formą atskleisti funkciją.
„Kūrėjas tampa įdomesnis, jei kūryboje neapsiriboja viena medžiaga ar technika. Tarpdiscipliniškumas, bendradarbiavimas su kitais menininkais atveria naujų galimybių, praplečia kūrybos sritis“, – sako keramikas.
R.Sederevičiaus meistriškumas ir kūryba skirtingose vizualaus meno šakose – tai patvirtinimas, kad keramiko kūrybinės galimybės yra neribotos.
Kas? Paroda „Kūryba ir žvejyba“.
Kur? „Pelėdų kalno“ galerijoje.
Kada? Veikia iki spalio 10 d.
Naujausi komentarai